Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Eskilstuna 2011-08-02
V65-6 1:A PRIS 50 000 kr 1640 A
2. NU PAGADI 72% 19
Adielsson Erik
8. FLEA SOUTHWIND 30% 39
Lennartsson Per
6. SAHARA DYNAMITE 27% 54
Olsson Daniel
1. TIMETOSAYGOODBYE 26% 57
Lindblom Carl-Erik
4. COLOMBIAN NECKTIE 13% 80
Kihlström Örjan
3. ÅLARÖKARN 1% 0
Wallin Tony
5. CAT'S VICTORY 1% 0
Svanberg Anders a
7. DIG FOR DOLLARS 1% 0
Oscarsson Jim
 
Senast uppdaterad: 2011-08-02 20:05:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Eskilstuna
V65-2 Eskilstuna
V65-3 Eskilstuna
V65-4 Eskilstuna
V65-5 Eskilstuna
V65-6 Eskilstuna
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-6 Eskilstuna
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2011-08-03 15:09:06 Answer to: "visste du inte skulle ta med meningen under där jag skriver att vi vis"

Became a member: 
Forum posts:

Måste jag även tillägga att med BRED marginal så kör man efter sin häst bästa placering oavsätt vad prispengarna är dvs MKT mer än 50%, så stämemr det bra som jag sa, att prispengarna inte spelar nån roll


Jag tror att det där stämmer för dussinhästarna, eftersom prispengarna inte varierar så otroligt mkt. Det blir nästan aldrig stora pengar för dom. Alltså stämmer det nog till mer än 50 %. Men det är inte när det stämmer som jag har problem. Det är när det inte stämmer. Och det är ofta i dom loppen man spelar på. När det är guldhästar/topphästar. Där stämmer det nog ganska lite. Hade jag haft en topphäst så hade nog jag iaf sett till dess intjäning totalt och skitit i "bästa placering". Har man en topphäst som potentiellt kan dra in MKT pengar om man toppar formen vid rätt tillfälle, ja, då gör man det. Då skiter man nog i placeringen i ett skitlopp som ger skitpengar. Allt annat vore idiotiskt. Så därför tycker jag att om man nu ska ha lopp med hästar som tjänat såpass mycket som dessa har så ska man också kunna erbjuda rejäla prispengar, för annars får man nog acceptera att tränarna anmäler till detta lopp i ett rent formhöjande syfte.

Nu orkar jag inte diskutea detta mer, för du ger dig inte trots att du uppenbarligen har fel.
Reply
Posted: 2011-08-03 15:13:57 Edited(2): 2011-08-03 15:23:23 Answer to: "Off topic? Trodde det var prispengarna vi diskuterade? Det har ju varit off"

Became a member: 
Forum posts:
jaså, ne jag har inte diskuterat prispengarna, diskuterat prepare.

Kul att du nämner just guldhästarna ovanför också, när du skrev inlägg inte långt innan att JAG verkar tro det är bara guldhästar, sedan framhäver du själv guldhästarna sedan? en oxymoron?

sedan att du fortsätter hävda att jag uppenbarligen har fel gällande prepare men inte själv svarar på min fråga vem som skulle ha kört prepare ovanför och varför. märkligt?

var det prispengar, prepare eller ville du sluta? uno kryss due?

om du vill så kan jag på ett seriöst sätt förklara för dig vad som menas med prepare och vad det är inom travsporten
Reply
Posted: 2011-08-03 15:22:51 Answer to: "jaså, ne jag har inte diskuterat prispengarna, diskuterat prepare. "
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

jaså, ne jag har inte diskuterat prispengarna, diskuterat prepare.


Då får du diskutera begreppet preparé med dig själv, för det är jag ointresserad av att diskutera. Skrev det för typ 5 inlägg sedan.


l att du nämner just guldhästarna ovanför också, när du skrev inlägg inte långt innan att JAG verkar tro det är bara guldhästar, sedan framhäver du själv guldhästarna sedan? en oxymoron?


Ehh... Du läser slarvigt? Jag har aldrig påtått att du verkar tro att det bara gäller guldhästar, utan att du verkar tro att det bara gäller inför storlopp i Frankrike. STOR skillnad eller hur?


sedan att du fortsätter hävda att jag uppenbarligen har fel gällande prepare men inte själv svarar på min fråga vem som skulle ha kört prepare ovanför och varför. märkligt?


NEJ. Jag har sagt att du har uppenbarligen fel gällande prispengarnas betydelse för hur hästen körs. Läs noggrannt. Allvarligt talat. Om du ska argumentera så kan du väl ändå bemöda dig att läsa inläggen. Det är lite goddag yxskaft nu. Dessutom har jag sagt vilka ekipage jag tyckte körde annorlunda mot om det hade varit högre prispengar. De ekipage som släppte spets. Jag har tom nämnt dem i ett inlägg ovan. Läs om ffs!

Meningslöst att diskutera med dig när du inte läser/fattar vad man skriver. Mer utbyte av att diskutera med en vägg.
Reply
Posted: 2011-08-03 15:30:46 Answer to: "jaså, ne jag har inte diskuterat prispengarna, diskuterat prep"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
oki, ber om ursäkt att jag kan ha läst slarvigt, har fullt upp med att städa lägenheten samtidigt, får jag ta på mig.

För att jag ger ett exempel tex frankrike där det är vanligtvis används så betyder det inte att jag verkar tro något. Så inte vara så dömmande på förhand.

Jag skrev ovan också att i just detta fallet så lär det rimligtvis varit skitsamma vad prischecken varit på, svårt se dem kört på något annat sätt ändå, 2a, och 3de platserna blir också mer värda du vet när 1a priset stiger

Jag skrev också i vissa fall spelar det roll vad prispengarna är , men inte i närheten av vad det inte gör om man vänder på det.

Sedan är det givetvis så som du nämnde att man kan och det är inte ovanligt att man gör det när det kommer till högsta klassen,köra ett lugnare lopp med hästen om det är låga prispengar, men det har ingenting med ordet prepare att göra heller.
Reply
Posted: 2011-08-03 15:43:52 Answer to: "oki, ber om ursäkt att jag kan ha läst slarvigt, har fullt upp me"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
ok. Det är lungt...

Du har rätt i att prispengarna stiger för de andra placeringarna också. Det är därför jag också länge tyckt att det ska vara större skillnad på förstapris och de andra priserna, så att det blir mer fajt om att vinna. Sedan skulle man kunna ha priser som enbart går till kuskarna. Dagens snyggaste styrning, pris om man slår ngt banrekord, pris som blir högre ju högre odds det är på hästen osv. Sånt som motiverar att kuskarna kör som om varje lopp vore det viktigaste som gällde. Skulle både blir roligare att spela, men också roligare att titta på. OCh det är ok att torska spel när man vet att dom ändå gjorde sitt bästa. Men det finns inget värre än att sitta och titta på när man bara ger bort segern till favoriten utan att ens försöka vinna. Sånt kräks jag på.
Reply
Posted: 2011-08-03 15:53:57 Edited(2): 2011-08-03 16:00:06 Answer to: "ok. Det är lungt... :) Du har rätt i att prispengarna stiger f"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
tack, vet sj att det är otroligt irriterande diskuetra något med nån som inte läser ordentligt, så ber verkligen om ursäkt för att jag bara skummade igenom.

Antar du tänker på när legacy kronos kom till spets i sitt försök?

Kymi grand prix är ett sådant storlopp om jag inte minns fel är att 85k euro till vinnaren och bara 35k i 2a pris och 17 till 3a

problemet i dagens sverige är att pengarna bakom 1a priset är för låga för att hästägarna ska kunna vara motiverade, du vet säkeert sj att på 80 talet räckte det att hästen kom 4a i sitt lopp och fick en spotstyver så var månadsräkning betald.

idag , vinner hästen sitt lopp med 15k i 1a pris så räcker det inte för att gå runt ens, så sjukt är det.

ska betala tränaren 11k , hästen ska säkert behandlas lr ha massage lr magmedicin, tandvård nån gång den månaden med elelr dylikt, så lägg på 1500 , sedna transport till banan, snittar på 2500, traktamente för kusken och selning har du 600 till, sedna har du provisionen, vi säger 10%, har du 1500 , är du uppe i 17 lax, sedna startar hästen säkert 1 gång till med ( utgå från oplacerad galopp ), så lägg på 3500, har du 20500, snålt räknat i utgifter för den månaden

backar du bara 5k när din häst fick vinna ett vanligt lopp på en småbana, kul va hästägare då.

ut nu, ciao

P.s kan säga det kostar mellan 245-250k om året för att gå jämt ut om du har din häst i proffsträning
Reply
Posted: 2011-08-03 15:58:30 Answer to: "tack, vet sj att det är otroligt irriterande diskuetra något med"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Jo.. Det är ju det.. hehe.. Men det är lugnt nu..


Du har rätt, men därför tycker jag att prispengarna överlag ska höjas i loppen, men att prispengarna för förstapriset höjs ännu mer. Man skulle kunna dubbla prispengarna överlag och trippla förstapriset. Viktigast är att höjningen görs på V65 och V64, men även på V75 skulle det behövas höjas lite mer.
Reply
Posted: 2011-08-03 16:02:47 Answer to: "Jo.. Det är ju det.. hehe.. Men det är lugnt nu.. :) Du har "
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
kan ta ett exempel ut huvudet, solvalla kör 3 stoelitlopp under året

under elitloppet, sedna queen ls lopp och barones karsk lopp, sisat 3 åren har de sänkt 1a priset i samtliga loppen mellan 50-100k bedrövligt va 129k under elitloppet förra året va de 150, och emr året innan, queen l lopp från 250 till 150, baroness karsk lopp från 250 te 200 , blir väll 150 snart med, 1a uppfödarna säger när de får ett sto istället för en hingst är, där blev jag 400k fattigare
Reply
1   [ 2 ]