1
[ 2
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-17 16:53:01
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vid det här laget borde väl dom flesta fått klart för sig att ett högt medel inte alltid innebär en grymt bra häst. Hästarna Tegen sand fick stryk av var ju inte direkt dåliga kusar det heller och kanske är det så att han begåvats med samma vinnarskalle som First out?
Vidhåller trots detta att barfotaeffekten borde ses över men i detta fallet så tror jag inte Tegen sand vunnit barfota heller. Jag skrev tidigare om min häst som åkte dit och det var väl inte mer än rätt att han torskade då han mötte fina hästar men vad som känns märkligt är tiderna som blir nu förtiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-17 16:58:26  Vid det här laget borde väl dom flesta fått klart för sig att ett högt medel inte alltid innebär en grymt bra häst. Hästarna Tegen sand fick stryk av var ju inte direkt dåliga kusar det heller och kanske är det så att han begåvats med samma vinnarskalle som First out?
Vidhåller trots detta att barfotaeffekten borde ses över men i detta fallet så tror jag inte Tegen sand vunnit barfota heller. Jag skrev tidigare om min häst som åkte dit och det var väl inte mer än rätt att han torskade då han mötte fina hästar men vad som känns märkligt är tiderna som blir nu förtiden.
Answer to: "Vid det här laget borde väl dom flesta fått klart för sig att ett högt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, liknelsen med First Out är klockren, snacka om livlös. Snitter säger inte ett jota, förutsättningarna finns men viljan är inte garanterat genom blåa "pluppar" jag har en 5.2 treåring som vägrar springa, sämre än många av dom 2.5 treåringar som debuterat och vunnit.
Men visst, startar man med skor på lätt bana är man ett lätt offer.
Vet inte hur justeringen ser ut idag, men tycker samtidigt att det ska löna sig att starta sällan och lägga ner sig på matchningen. Så det måste vara en fördel med barfota, helt klart.
Kanske dock kan justeras lite. Men inte idag 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-17 17:04:45
|
Forum posts: 7100
|
Menar du att du rycker dojorna av Estimer på Hoting ikväll? Är det så det ska tolkas? Då är det lika bra att stryka och sikta på nästa löp... Inte för att jag trodde på segerchans men hade hoppats kunna ge dig en match om du kört med järn och jag barfota  Jaja, jag har ju 2 i loppet så ska snacka med Jens som kör min andrahäst och be honom klippa benen av dig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-17 17:05:40 Edited(1): 2008-01-17 17:06:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst är barfota kanske en väl stor fördel på ett sätt, men å andra sidan, dom flesta som är inne på forumet har väl observerat det !?
Så då håller jag nog med dig lite där Plokko;
Det ska löna sig att matcha smart, och ska man hinna träna hästarna hyfsat efter ett lopp så måste dom ju få lite tid.
Bygga på form träning etc tar sin tid, så då är man nästan uppe på en vecka. 2-3 dagar till med kanonfin träning och sedan kunna köra barfota kan jag leva med då 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-01-17 17:53:24
|
Forum posts: 803
|
hmm en sak jag funderat på, det finns väll ingen osynlig egenskap i stil med vinnar skalle, det är väll bara det man kan läsa + lotto med loppmotorn som avgör om en häst vinner eller inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-17 17:55:33  hmm en sak jag funderat på, det finns väll ingen osynlig egenskap i stil med vinnar skalle, det är väll bara det man kan läsa + lotto med loppmotorn som avgör om en häst vinner eller inte.
Answer to: "hmm en sak jag funderat på, det finns väll ingen osynlig egenskap i stil "
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej nej, det går emot allt jag sett. Vissa hästar vill vinna och springer trots dåliga siffror och vissa tvärtom.
Startar en italienare på lördag som inte borde vinna något lopp alls, men har 3-4 raka? Osäker där, men hursomhelst så finns det vinnarskalle och gömd kapacitet i spelet.
Vissa hästar vill inte börja springa förns 5-10 starter.
Har en sån själv.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-01-17 18:08:41
|
Forum posts: 803
|
ok, låter ovanligt avancerat för att vara ett web-spel, men bra som fan 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-17 18:30:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker det är FÖR stor skillnad mellan Barfota och Skodd häst... Har du en med 8-10 i galopprisk, så rycker du skorna på honom ett par gånger i karriären, inte sant?? Du startar inte en sådan häst var 7-10/dag barfota, då har du kanske en topp tre på 10 starter...!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-17 18:38:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
det er ikke alltid att hestene som går barfota slår hestene med sko.
min hest Solskinn slo to hester som gikk barfota. solskinn gikk med lätta aluminium.
1. 6, Solskinn Ö Robert Bergh 1,12.2a TR 5 000 kr
2. 1, Fluffy The Vampire Ö Micael Melander 1,12.2a PB 2 500 kr
3. 8, Cranberry Crisp Ö Rauno Pöllänen 1,12.4a PB 1 250 kr
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-17 21:33:24
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
det med att hästen helt plötsligt blir bra har hänt mig också.
Big Daddy gjorde 11 starter förra året och var en medioker häst, drog in ca: 15 000kr.
gjort 3 starter i år och dragit in 55 000kr, satte nästan nytt världsrekord över 2640m senast då han vann ett grupp 3 lopp med 40 000kr.
Kan säga att Tegen stand har också gjort en del starka lopp där han besegrat några av de hästar han blev krossad av senast om jag inte minns fel, och flemming jensen hade 7 form, inte 4......
för att sammanfatta,,,,,spelet är mycket svårt att greppa, lite obalanserat? särskilt med tank epå alla rekord som kommit senaste tiden....och sinnesjuka deltider......
|
|
Reply
|
|
marone
|
Posted: 2008-01-18 19:33:36 Edited(3): 2008-01-18 19:36:57
|
Became a member: 2007-09-09
Forum posts: 41
|
Skulle vara kul om någon ansvarig kan tala om hur det funkar med skorna. Finns en häst som går felskodd väldigt ofta men aldrig missat pengar.
No horse found
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 19:45:16  Skulle vara kul om någon ansvarig kan tala om hur det funkar med skorna. Finns en häst som går felskodd väldigt ofta men aldrig missat pengar.
No horse found
Answer to: "Skulle vara kul om någon ansvarig kan tala om hur det funkar med skorna. F"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men det där är en bra häst som är bra för sin klass. Så inte så konstigt att hon går bra mot dåliga hästar med felskor. Hade hon haft lätta skor eller barfota idag så hade hon ju vunnit skvättlätt.
|
|
Reply
|
|
marone
|
Posted: 2008-01-18 21:09:56
|
Became a member: 2007-09-09
Forum posts: 41
|
Jo det ser jag oxå att den är bra. Men det ska inte gå att vinna med TUNG skor på vinterbana vilket skett några gånger har jag sett.
Just detta exempel är ju att Bright Night gått felskodd väldigt ofta men ändå vinner eller alltid får fina stålar trots felval, vilket känns väldigt konstigt om man ska tro reglerna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 23:29:25  Jo det ser jag oxå att den är bra. Men det ska inte gå att vinna med TUNG skor på vinterbana vilket skett några gånger har jag sett.
Just detta exempel är ju att Bright Night gått felskodd väldigt ofta men ändå vinner eller alltid får fina stålar trots felval, vilket känns väldigt konstigt om man ska tro reglerna.
Answer to: "Jo det ser jag oxå att den är bra. Men det ska inte gå att vinna med TUN"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är helt överlägsen för sin klass det är därför den går bra.
Då kan man shabbla och hästen ändå drar in pengar.
Släng in henne på Addington på söndag med Guldskor så går det åt helvete med garanti.
Och det är inte regler utan bara rekommendationer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 23:30:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
en hip hop häst som gillar sina bling bling guld skor!!
Min pari fick en dags för lite vila och kunda tyvärr inte gå för fullt. Det är min ursäkt för att förlora mot en felskodd.
plus att en av deltiderna ser nästan ut som om hästen gallopera eller kusken gick och köpte korv eller nå.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|