Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-03-25
V64-5 Ahlsell Lappland Race
10. LAMBORGHINI S.T. 59% 27
Svanstedt Åke
2. RAFTING MESLOIS 32% 48
Uhrberg Thomas
6. TIFFANY BRODDA 29% 53
Adielsson Erik
11. NASTY COMPOSITE 13% 106
Kihlström Örjan
9. SHAKIRA TROT 12% 72
Lindblom Carl-Erik
12. REGENT ROYAL 10% 94
Takter Johnny
1. MAJESTIC RODNEY 3% 180
Sternsjö Joakim
5. BARA BÄST BOWLER 2% 249
Kern Klaus
3. ZEB KÄBB 1% 471
Fromell Per
4. OUT OF SIGHT 1% 0
Kontio Jorma
7. LION CROWN 1% 608
Jansson Rikard S
8. SUPER QUI 1% 495
Skoglund Jan a

Senast uppdaterad: 2010-03-24 20:10:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V64-1 Solvalla
V64-2 Solvalla
V64-3 Solvalla
V64-4 Solvalla
V64-5 Solvalla
V64-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V64-5 Solvalla

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Dark_horse Posted: 2010-03-30 16:22:57 Answer to: "Du vet säkert själv att jag tittat lika nog på loppet som d"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Jag är ledsen men min åsikt är lika fast som tidigare då jag knappt håller med om något i ditt inlägg. Tycker du famlar i blindo efter långsökta bortförklaringar istället för att se situationen som den faktiskt gick till. Om det beror på att du verkligen tycker såhär eller på att du har bestämt dig på förhand för att Åke är oskyldig vet jag inte. Bryr mig inte längre.

Hur han än gör som gynasn någon häst av det, anser att det är självklart att han ska prioritera sin egen utan att anklagas för stallkörning. Han ska inte tvinasg välja bort 1, dvs missgynna sin egen bara för att det också är hans.

Var ju precis detta jag förklarade i mitt förra inlägg. Exakt detta skrev jag: "Regeln/reglerna vi diskuterar handlar om att man inte genom en medveten handling, på bekostnad av sin egen hästs chanser, får gynna ett annat ekipage. Det antar jag att vi kan vara överens om. Därför är det helt oväsentligt vem Åke hade gynnat om han hade suttit kvar i rygg ledaren, vilket hade varit att ta vara på hans hästs chanser på ett optimalt sätt".
Alltså: istället för att köra för bästa möjliga placering med sin egen uppsittning, vilket varje travkunnig person inkl. Åke själv vet hade varit att sitta kvar i rygg, valde han att gynna den som satt i rygg, som händelsevis "råkade" vara stallkamraten.

Hoppas du ändrar åsikt lite i frågan. Annars tycker jag vi lägger ner diskussionen för den här gången, tror inte vi kommer längre
Reply
Posted: 2010-03-30 16:49:42 Answer to: "Jag är ledsen men min åsikt är lika fast som tidigare d&ari"

Became a member: 
Forum posts:
respekterar din åsikt full ut! Är som i domstolen, jag får vara advokaten och du åklagaren!

Lämnar min slutplädering här nu då.

Bill också påpeka att jag inte på något sätt e är blind i oh med att jag har häst hos Åke, då jag själv tycker han kör lite dåligt i början av året.

Du tycker jag famlar i blindo, nej det är precis tvärtom, när jag läser vad du skriver så öär det nästan genomgående dina egna åsikter och tolkningar istället för att verkligen se vad det är som händer.

Det man måste koncentrera sig på är faktan, min fd chef på mitt fd jobb han var helt säker på att jag kört sönder ställningarna flera gånger, lika säker som du är på att åke resonerar att han vet var han har sin konkurrent, att han kör ut i spår för att gynna sitt eget osv. Men det spelar ingen roll, för i lag och regler måste det kunna bevisas, och man kan enbart dömma utifrån fakta, och i detta fallet är det solklart att fakta ej stödjer någon bestraffning, detta har också domstolen konstaterat.

Rätt ska vara rätt, oavsett vad andra tycker tänker och tror. Om du ser situationen hur den gick till, utifrån de regler som finns, istället för att blanda in dina egna åsikter och teorier så så håller inte underlaget för en fällande dom.

Kan säker enas på andra punkter, men Åkes grisfösar dom kan vi undvika att snubbla in på, räcker med detta omdiskuterade fallet
Reply
Dark_horse Posted: 2010-03-30 17:13:02 Answer to: "respekterar din åsikt full ut! Är som i domstolen, jag får"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Okej, verkar som att vi har lite olika syn på vad som är åsikt och fakta i det här fallet. Men men, så kan det vara ibland. Hälsa Nino att krya på sig
Reply
Posted: 2010-03-30 18:01:09 Answer to: "Okej, verkar som att vi har lite olika syn på vad som är å"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Skön att inte alla tycker samma hela tiden, förstår hur du resonerar.
tack ska göra det
Reply
Posted: 2010-03-30 19:07:51 Answer to: "respekterar din åsikt full ut! Är som i domstolen, jag får"

Became a member: 
Forum posts:
Den som lever i Sverige idag och förnekar Åkes fösare den är så extremt dåligt insatt i hur travet fungerar 2010 att den förmodligen inte kan nämna en levande travare.
Reply
Posted: 2010-03-30 19:15:47 Answer to: "Den som lever i Sverige idag och förnekar Åkes fösare den &"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
ja för fan, äe 2010 nu, fysiska bevis är passe
Reply
1   2   3   [ 4 ]