1
[ 2
]
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-10 18:51:09
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
Plokko: Har du tänkt på att om du inte skulle behöva ta hänsyn till alla dina förhållningsregler du sätter upp för dig själv så skulle du nog må mkt bättre i livet + ha lite mer pengar kvar att leva för skulle jag tro....lite samma tänk som vilken rix-häst som tjänat mest under tre årssäsongen och om den varit värd vinsten i rixallsvenskan....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 19:00:45  Plokko: Har du tänkt på att om du inte skulle behöva ta hänsyn till alla dina förhållningsregler du sätter upp för dig själv så skulle du nog må mkt bättre i livet + ha lite mer pengar kvar att leva för skulle jag tro....lite samma tänk som vilken rix-häst som tjänat mest under tre årssäsongen och om den varit värd vinsten i rixallsvenskan....
Answer to: "Plokko: Har du tänkt på att om du inte skulle behöva ta h&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror inte alls på det.
Finns inga stora män utan principer. De du tänker på är köksbordspresidenter som är bundis med Malin Löfgren och är har kylskåpsmagneter som det står "Carpe Diem" på.
Dessutom är det östrogent att vara acceptabel mot minoriteter och stryka fegisar medhårs.
Har mer pengar kvar genom att förhålla mig till en beprövad modell av förakt.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-10 19:09:04
|
|
finns det ngn i din närhet som står ut med alla dina principer.....????
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 19:26:23  Hon vann - Ja.
Lucky strike.
Hästen hade haft mycket mer pengar på sig om ett proffs hade tränat den.
Mitt hjärta bubblar av förtroende.

Answer to: "Hon vann - Ja.
Lucky strike.
Hästen hade haft mycket mer pengar p&ar"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Plokko inlägg 1:  Men faktum kvarstår fortfarande att det är travsport från år 1980 ovanför Sundsvall, med 2009 års priser och att förmodligen ett halvdussin av de södra hästarna hade haft extremt mycket mer pengar på sig om de startat däruppe.
Plokko inlägg 2:  Hästen hade haft mycket mer pengar på sig om ett proffs hade tränat den.
Plokko inlägg 3:  Som sagt, så la jag fram statistik i någon tråd, hon har vunnit ETT LOPP söder om Sundsvall under hela sin karriär.
...fast vänta nu, vad menar du egentligen? Skulle Sanity ha haft mer pengar på sig om ett proffs tränade honom (ett proffs söderöver tolkar jag dig som - Svanstedt kanske - eftersom det väl inte finns något proffs i Norrland?), eller hade han haft mest pengar på sig om han tävlade i Norrland, eftersom det är lättast att tjäna pengar i Norrland? Eller skulle Malin ha startat oftare söderöver? Jag förstår inte riktigt vad du menar, så du får gärna förklara.
Sen har väl diskussionen hamnat lite snett nu. Jag uppfattar det inte som att "Malin Löfgren hyllas" i tråden som du påstår, och det är ju inte heller det som den här tråden om Rix-allsvenskan handlar om. Innebörden av det jag lägger fram i tråden är att jag tycker att det är kul att även unga och oprövade tränare får chansen med fina och välstammade hästar som dessa tränare normalt sett inte skulle ha haft chansen att träna annars, och på så sätt få en skjuts i karriären (eftersom det inte är helt lätt att klara sig ekonomiskt som travtränare idag, tycker jag att de som försöker & satsar - inklusive Malin L., är väl värda den "gratischans" som Rix-allsvenskan erbjuder). Jag skulle uppskatta ett försök från din sida att vara lite mer nyanserad, åtminstone när du återger andras inlägg i diskussionen.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-10 19:29:14
|
|
Tack spanarn kunde inte skrivit det bättre själv...!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 19:34:18  Plokko inlägg 1:  Men faktum kvarstår fortfarande att det är travsport från år 1980 ovanför Sundsvall, med 2009 års priser och att förmodligen ett halvdussin av de södra hästarna hade haft extremt mycket mer pengar på sig om de startat däruppe.
Plokko inlägg 2:  Hästen hade haft mycket mer pengar på sig om ett proffs hade tränat den.
Plokko inlägg 3:  Som sagt, så la jag fram statistik i någon tråd, hon har vunnit ETT LOPP söder om Sundsvall under hela sin karriär.
...fast vänta nu, vad menar du egentligen? Skulle Sanity ha haft mer pengar på sig om ett proffs tränade honom (ett proffs söderöver tolkar jag dig som - Svanstedt kanske - eftersom det väl inte finns något proffs i Norrland?), eller hade han haft mest pengar på sig om han tävlade i Norrland, eftersom det är lättast att tjäna pengar i Norrland? Eller skulle Malin ha startat oftare söderöver? Jag förstår inte riktigt vad du menar, så du får gärna förklara.
Sen har väl diskussionen hamnat lite snett nu. Jag uppfattar det inte som att "Malin Löfgren hyllas" i tråden som du påstår, och det är ju inte heller det som den här tråden om Rix-allsvenskan handlar om. Innebörden av det jag lägger fram i tråden är att jag tycker att det är kul att även unga och oprövade tränare får chansen med fina och välstammade hästar som dessa tränare normalt sett inte skulle ha haft chansen att träna annars, och på så sätt få en skjuts i karriären (eftersom det inte är helt lätt att klara sig ekonomiskt som travtränare idag, tycker jag att de som försöker & satsar - inklusive Malin L., är väl värda den "gratischans" som Rix-allsvenskan erbjuder). Jag skulle uppskatta ett försök från din sida att vara lite mer nyanserad, åtminstone när du återger andras inlägg i diskussionen.
Answer to: "Plokko inlägg 1: Men faktum kvarstår fortfarande att det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Jag skulle uppskatta ett försök från din sida att vara lite mer nyanserad, åtminstone när du återger andras inlägg i diskussionen.
Det kan du nog stånga dig trött mot.
Ska försöka precisera mig. Alla andra konstellationer än den som blev hade gjort hästen mer vinstrik.
Konkret i alla fall, kanske inte nyanserat
Jag vet mer än du tror om hur svårt det är att klara sig som travtränare. Mitt problem är egentligen inte Malin Löfgren utan snarare STC som låter vilken jävla tomte som helst bli (på pappret) proffstränare. Malin är bara en produkt av den integritetslösa taktiken som STC driver. Lite som svensk integration. Vi tar emot mest, men kan inte ta hand om hälften. Dvs, lätt att bli travtränare men bara ett fåtal får till det.
Sen finns det andra saker med Malin Löfgren som jag ogillar, men det kan vi ta senare.
Låt oss nu fokusera på Gert-folket och deras hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 19:35:39 Edited(1): 2009-11-10 19:36:20  finns det ngn i din närhet som står ut med alla dina principer.....????
Answer to: "finns det ngn i din närhet som står ut med alla dina principer.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Absolut.
Tror det dock har med min fysiska överlägsenhet att göra.
De är i samförstånd underkastade min attityd.
Kan också ha lite med att göra att jag är på diet nu, men är osäker.
EDIT: Prova nästa gång att skriva själv, så slipper spanarn stå för hela motståndet.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 19:37:32  Jag tror inte alls på det.
Finns inga stora män utan principer. De du tänker på är köksbordspresidenter som är bundis med Malin Löfgren och är har kylskåpsmagneter som det står "Carpe Diem" på.
Dessutom är det östrogent att vara acceptabel mot minoriteter och stryka fegisar medhårs.
Answer to: "Jag tror inte alls på det.
Finns inga stora män utan principer."
|
|
 Personligen kan jag inte köpa en plats för att Rix FM är ett vänster/HBT-pro företag som står för allt jag är emot. Känner även ett visst obehag över att du köper andelar i Stockholm. Det borde regleras, som så mycket annat.
Eftersom du själv går in på din karaktär, så kanske jag kan få ställa någon fråga? Du är emot HBT (och är därför inte intresserad av män tolkar jag det som, för du är väl man?), men samtidigt är ju "östrogen" en egenskap du verkar förakta, så du verkar heller inte vara någon fan av kvinnor. Sedan är du emot vänstern, men du verkar samtidigt inte vara speciellt liberal/höger, eftersom du är en förespråkare för diverse regleringar. Har jag förstått dig rätt?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 19:40:13  Jag tror inte alls på det.
Answer to: "Jag tror inte alls på det.
Finns inga stora män utan principer."
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Haha 
Säga vad man vill om dina åsikter, helt underbar läsning hursomhelst. Du borde ha en blogg att sprida ditt budskap på, men gissar att det är starkt emot dina principer 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 19:41:17   Jag skulle uppskatta ett försök från din sida att vara lite mer nyanserad, åtminstone när du återger andras inlägg i diskussionen.
Det kan du nog stånga dig trött mot.
Ska försöka precisera mig. Alla andra konstellationer än den som blev hade gjort hästen mer vinstrik.
Konkret i alla fall, kanske inte nyanserat
Jag vet mer än du tror om hur svårt det är att klara sig som travtränare. Mitt problem är egentligen inte Malin Löfgren utan snarare STC som låter vilken jävla tomte som helst bli (på pappret) proffstränare. Malin är bara en produkt av den integritetslösa taktiken som STC driver. Lite som svensk integration. Vi tar emot mest, men kan inte ta hand om hälften. Dvs, lätt att bli travtränare men bara ett fåtal får till det.
Sen finns det andra saker med Malin Löfgren som jag ogillar, men det kan vi ta senare.
Answer to: "Jag skulle uppskatta ett försök från din sida att va"
|
|
Ok, jag tar emot det jag tolkar som en fredspipa (jag tvivlar dock inte på att vi får fler tillfällen att gå i polemik  ).
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-11-10 19:44:55
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Plokko for president! Helt överlägsen här på travzonen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 19:55:57 Edited(1): 2009-11-10 19:58:22   Personligen kan jag inte köpa en plats för att Rix FM är ett vänster/HBT-pro företag som står för allt jag är emot. Känner även ett visst obehag över att du köper andelar i Stockholm. Det borde regleras, som så mycket annat.
Eftersom du själv går in på din karaktär, så kanske jag kan få ställa någon fråga? Du är emot HBT (och är därför inte intresserad av män tolkar jag det som, för du är väl man?), men samtidigt är ju "östrogen" en egenskap du verkar förakta, så du verkar heller inte vara någon fan av kvinnor. Sedan är du emot vänstern, men du verkar samtidigt inte vara speciellt liberal/höger, eftersom du är en förespråkare för diverse regleringar. Har jag förstått dig rätt?
Answer to: "Personligen kan jag inte köpa en plats för att Rix FM &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska försöka vara konkret igen så blir det lätt att förstå:
Angående min politiska orientering så är jag social-konservativ, republikan och i viss mån realist ( länk)
Liberalism kontra konservatism, så är jag det sistnämnda, även om de har präglat varandra.
Som kuriosa kan nämnas att jag blev besviken på GOP:s presidentkandidat John McCain då jag tycker han är alldeles för vänstervriden och before you ask, så är Obama marxist.
Jag älskar kvinnor.
Och östrogent är något som kvinnor har mer av än vi, således bör kvinnor eftersträva att leva östrogent.
Vi har testosterone som vår primära frilösning och ska således..
Och så ska det vara.
Ibland blir det i gränsland, men då tillämpar jag mina egna ramar.
T ex det är ok att raka bröstet och sola solarium, men inte att dricka cider och ha palestina sjal.
Angående HBT så finns det ingen diskussion.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-10 20:12:42   Eftersom du själv går in på din karaktär, så kanske jag kan få ställa någon fråga? Du är emot HBT (och är därför inte intresserad av män tolkar jag det som, för du är väl man?), men samtidigt är ju "östrogen" en egenskap du verkar förakta, så du verkar heller inte vara någon fan av kvinnor. Sedan är du emot vänstern, men du verkar samtidigt inte vara speciellt liberal/höger, eftersom du är en förespråkare för diverse regleringar. Har jag förstått dig rätt?
Ska försöka vara konkret igen så blir det lätt att förstå:
Angående min politiska orientering så är jag social-konservativ, republikan och i viss mån realist ( länk)
Liberalism kontra konservatism, så är jag det sistnämnda, även om de har präglat varandra.
Som kuriosa kan nämnas att jag blev besviken på GOP:s presidentkandidat John McCain då jag tycker han är alldeles för vänstervriden och before you ask, så är Obama marxist.
Jag älskar kvinnor.
Och östrogent är något som kvinnor har mer av än vi, således bör kvinnor eftersträva att leva östrogent.
Vi har testosterone som vår primära frilösning och ska således..
Och så ska det vara.
Ibland blir det i gränsland, men då tillämpar jag mina egna ramar.
T ex det är ok att raka bröstet och sola solarium, men inte att ha dricka cider och ha palestina sjal.
Angående HBT så finns det ingen diskussion.
Answer to: "Eftersom du själv går in på din karaktär, s&ar"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Med tanke på att hästen nu hamnade hos en landets absolut sämsta tränare och ändå vann tävlingen så måste det ju innebära att hästen är SJUKT kapabel? Då måste ju ändå Malin ha gjort något rätt som faktiskt valde ut just den hästen. Alla andra PROFFS måste ju misslyckats totalt med den uppgiften......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 20:50:29   Ska försöka precisera mig. Alla andra konstellationer än den som blev hade gjort hästen mer vinstrik.
Med tanke på att hästen nu hamnade hos en landets absolut sämsta tränare och ändå vann tävlingen så måste det ju innebära att hästen är SJUKT kapabel? Då måste ju ändå Malin ha gjort något rätt som faktiskt valde ut just den hästen. Alla andra PROFFS måste ju misslyckats totalt med den uppgiften......
Answer to: "Ska försöka precisera mig. Alla andra konstellationer &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, hon gjorde rätt i att välja ut hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-12 19:39:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det sägs ju att trav förenar. Annars hade vi nog aldrig surrat Plokko  Med tanke på min läggning.. Vänster!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|