1
[ 2
]
|
|
Posted: 2009-10-21 18:37:37 Edited(1): 2009-10-21 18:39:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
faktum är att när jag läste "slav" så kände jag mig stolt för att vara en vit man, inte vanligt att dom signalerna skickas ut i svensk media och literatur. hon berättar tex om terrordådet mot usas ambassad i nairobi för ett tiotal år sen och om hur hon njöt när jänkarna gjorde en militär styrkedemonstration mot araberna. hon visste inget om den vita världen utan skrev nåt i stil med att det gladde henne att det fanns nån som var starkare än araberna.
helt medvetet att inte lägga in mina egna åsikter i saken. det blir romanvarning på mitt inlägg då.
jag hatar inte araber, men jag har sett hur det är ställt i malmö. jag har sett hur det är ställt i malmös skolor öster om pildammsparken. och jag måste säg att det är ganska sorgligt alltihop.
en av dom stora bovarna i dramat är den tystandsplikt som svensk skolpersonal har. hade vi tagit bort den hade det funnits en möjlighet för sanningen att komma fram. tystandsplikten är inte till för att skydda elever. den skadar oskyldiga elever och den skyddar dom riktiga bovarna: dom som sitter ovanför och fattar beslut. och den låter lögnen tala och sanningen ligga dold i tystnad.
en annan bov i dramat är dom böcker som elever läser i hur världen fungerar. inte ens en vuxen människa kan väl tro på det som basuneras ut om tex englands kolonialisering av tex kenya? eller rättare sagt, vuxna människor BORDE inte tro på det. men det kanske dom gör. dom använder ju läroböckerna.
sverige är en liten microskopisk plats på jorden. en promile av världens befolkning är svensk. men i sverige tycker svenskar att man är konstig om man inte tycker att den svenska "svt-sanningen", sponsrad av regeringen, är den enda och bästa sanningen...
som sagt... romanvarning om jag ska fortsätta...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-22 09:32:36  faktum är att när jag läste "slav" så kände jag mig stolt för att vara en vit man, inte vanligt att dom signalerna skickas ut i svensk media och literatur. hon berättar tex om terrordådet mot usas ambassad i nairobi för ett tiotal år sen och om hur hon njöt när jänkarna gjorde en militär styrkedemonstration mot araberna. hon visste inget om den vita världen utan skrev nåt i stil med att det gladde henne att det fanns nån som var starkare än araberna.
helt medvetet att inte lägga in mina egna åsikter i saken. det blir romanvarning på mitt inlägg då.
jag hatar inte araber, men jag har sett hur det är ställt i malmö. jag har sett hur det är ställt i malmös skolor öster om pildammsparken. och jag måste säg att det är ganska sorgligt alltihop.
en av dom stora bovarna i dramat är den tystandsplikt som svensk skolpersonal har. hade vi tagit bort den hade det funnits en möjlighet för sanningen att komma fram. tystandsplikten är inte till för att skydda elever. den skadar oskyldiga elever och den skyddar dom riktiga bovarna: dom som sitter ovanför och fattar beslut. och den låter lögnen tala och sanningen ligga dold i tystnad.
en annan bov i dramat är dom böcker som elever läser i hur världen fungerar. inte ens en vuxen människa kan väl tro på det som basuneras ut om tex englands kolonialisering av tex kenya? eller rättare sagt, vuxna människor BORDE inte tro på det. men det kanske dom gör. dom använder ju läroböckerna.
sverige är en liten mikrsoskopisk plats på jorden. en promile av världens befolkning är svensk. men i sverige tycker svenskar att man är konstig om man inte tycker att den svenska "svt-sanningen", sponsrad av regeringen, är den enda och bästa sanningen...
som sagt... romanvarning om jag ska fortsätta...
Answer to: "faktum är att när jag läste "slav" så kä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perra varning om inte annat 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-22 12:04:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
dagens dummaste måste väl ändå vara den här:
nu har p-vakter utrustats med kamera på kepsen.
samtidigt får brandkåren "NEJ!" på sin begäran om att få kameror på brandbilarna när dom släcker ANLAGDA bränder på rosengård där DOM BOENDE KATSAR STEN på dom. här heter anledningen till att dom inte ska få ha kemror att "det kränker DOM BOENDES integritet!!!!!!!!!!!"
herre min gud i helvete. vart är landet på väg? är man vittne till det ringaste brott kallas man (om man är svensk.) till rättegång och vittnar UNDER ED. men folk som är vittne till anlagda bränder i sitt eget bostadsområde ska alltså skyddas mot sig själva och sin egen skuld och inte ens vara vittnen i en aldrig nånsin existerade rättegång.
fritt fram att anlägga bärnder. fritt fram att kasta sten på brandmän. fritt fram att skydda terrorister. fritt fram att pissa på sin egen befolkning som betalar för skiten.
herre gud. finns ingen logik nånstans över huvud taget.
men som en gammal klasskompis sa en gång: det finns ingen gräns för hur dum man får vara.
får ens politik för allvarliga konsekvenser kan man ju alltid hyra pansarbilar från danmark. för den svenska polisen har ju uppenbarligen inte utrustats med dom resurser som behövs där inte ens finns nåt problem.
pansarbilar är väl sånt man sätter in där det är typ krig och livsfarliga vapen typ kulsprutor och handgranater inblandade???
herre gud.
jag fattar ingenting.
vem är det som tjänar på detta? inte jag. inte du. ilmar tjänar på det. hans parti har 80% av väljarna på rosengård. ilmar reepalu går i samma demonstrationståg som nazister och araber som attackerar hans egen polis. (nja... han är ju balt egentligen...) hans land. hans brandmän. hans busschaufförer. som förstör hans skolor.
men man kanske inte ska betrakta det som ett problem. vi har ju berikat vårt land med kebabkultur.
att dom mest underbara och tacksamma kristna barn sen svälter ihjäl i kenya skiter ilmar i. att man kan hjälpa 100 barn med vatten, skolblöcker och mat för samma pengar som det kostar att betala en lägenhet till en arbetslös terroistfamilj som förstör vårt land bryr han sig inte om.
det är bättre att låta dom där kristna negrarna svälta ihjäl samtidigt som man låter sitt eget land förfalla.
när judarna i malmö inte längre kan bära sitt efternamn på namnbickor på sina jobb då säger ilmar ingenting. vi har ju berikat vårt land med mångkultur. fråga judarna.
när lärare slås ner med basebollträ, när skolor måste slå igen och när polis tillkallas mitt på dagen till grundskolor då sitter imlar och säger att vi berikat vårt land med mångkulur och att vi har råd med en generös flyktingpolitik som låter barnen svälta ihjäl och vårt eget land bokstavligt talat slås isönder.
samtigt skickar man bistånd till den korrupta kenyanska regimen som flyttade alla pengar till schweitz. samtidigt svälter barnen ihjäl. men svensk biståndpolitk är bra. för kenyas exprseident och hans bihang som var i rättegång för nåt år sen efter att ha förskingrat miljorners miljoner från svenska skattebetalare samtidigt som barnen svälter ihjäl.
solidaritet!
god bless socialdemokraterna!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-23 11:22:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den här tråden har barkat ur totalt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-23 13:48:15 Edited(1): 2009-10-23 13:48:33  Den här tråden har barkat ur totalt.
Answer to: "Den här tråden har barkat ur totalt."
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker den är mer vettig nu, än när kakan la fram sitt dumma förslag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-24 00:53:15 Edited(1): 2009-10-24 00:53:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Perra varning om inte annat hahaha
Men till och med lite mer än så på Nyckels senaste inägg. Till och med jag får jobba för att lyckas med en så´n härlig betraktelse över vardagens små underfundigheter
Men det är intressant med engagerade människor, sen vet jag inte riktigt hur en travspelstråd hamnade på Ilmar Reepalu , kenya och Schweiz ?!?
Starkt jobbat där Nyckel 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-10-24 01:43:31
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
 fritt fram att anlägga bärnder. fritt fram att kasta sten på brandmän. fritt fram att skydda terrorister
men man kanske inte ska betrakta det som ett problem. vi har ju berikat vårt land med kebabkultur.
att dom mest underbara och tacksamma kristna barn sen svälter ihjäl i kenya skiter ilmar i. att man kan hjälpa 100 barn med vatten, skolblöcker och mat för samma pengar som det kostar att betala en lägenhet till en arbetslös terroistfamilj som förstör vårt land bryr han sig inte om.
det är bättre att låta dom där kristna negrarna svälta ihjäl samtidigt som man låter sitt eget land förfalla.
när judarna i malmö inte längre kan bära sitt efternamn på namnbickor på sina jobb då säger ilmar ingenting. vi har ju berikat vårt land med mångkultur. fråga judarna.
när lärare slås ner med basebollträ, när skolor måste slå igen och när polis tillkallas mitt på dagen till grundskolor då sitter imlar och säger att vi berikat vårt land med mångkulur och att vi har råd med en generös flyktingpolitik som låter barnen svälta ihjäl och vårt eget land bokstavligt talat slås isönder.
Vilket populistiskt skitsnack.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-24 03:04:19 Edited(2): 2009-10-24 03:12:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok?
så svara då på dom här frågorna:
vilka skolor har du arbetat på i malmö?
har du varit i kenya och sett barn som är så söndersvällta att dom måste matas med en tesked välling i taget för attkunna ta in maten?
har du sett barn som mamman bokstavligt talat försöker elda upp för att hon inte kan ta hand om dom?
har du koll på vilka åtgärder ilmar & co har vidtagit mot rosengård? vet du var han plockar poliserna ifrån?
känner du några judar i malmö? känner du några judar över huvud taget?
har du koll på vad man får för 100 kr i kenya?
har du koll på hur deras skolsystem fungerar?
har du koll på hur mutverksamheten fungerar?
har du koll på vilka som tar hand om dom föräldralösa barnen?
har du koll på vad socialbidraget ligger på i sverige och hur det funkar?
känner du till förvaret i malmö?
känner du till mosippan? vem förstörde mosippan?
har du sett hela klippet från från polisens "ap-jävlara"-film? har du varit på ramels väg?
vet du vilken lärare jag syftar på som slogs ner med basebollträ?
var du på lindeägeskolan när polisen kom mitt på dagen och en av lärarna rusade ut och låste portarna och tillkallade polis för att ett gäng rosengårade kom och skulle göra slarvsylta av nån på lindängeskolan?
känner du till något om den rättegång jag pratar om där kenyanska regeringsmän erkände att dom förskingrat våra pengar? var du i kenya då? har du sett dom poliskolonner som deras expresident fortfarande använder sig av när han reser inom sitt eget land? vet du var han söker sjukvård efter mordförsöken på honom?
känner du till nåt om dom vägar kenyanerna skulle asfaltera men som fortfarande, efter i vissa fall över 20 år, består av grus?
det jag säger är den horribla sanningen.
har du hört inspelningen när ilmar säger att endast 5% av dom som kommer som flyktingar till malmö i själva verket är flyktingar?
känner du nån arab som har villor i sitt hemland som dom hyr ut och tjänar pengar på och samtidigt bor här med barn som inte har en aning om varför dom är här?
har du varit med när arabiska förläldrar kommer in i ett klassrum mitt under pågående lektion och ger sitt barn en örfil? har du varit med när araber säger att dom vill att läraren ska slå dom för att dom ska visa respekt för honom?
jag är inte intresserad av populism eller vilka intellektuella ord du nu kan hitta på. jag är inte intresserad av vad moderater eller sossar kallar för det ena eller de andra. jag säger vad jag ser och vad jag vet, som jag sett med egna ögon.
ingen i det så kallade offentliga rummet säger det jag säger. populism är det sista jag sysslar med.
populism är däremot när svenska antikrist-protestantiska kyrkan får för sig att viga homosexuella par trots att det inte finns ett enda ord som stöd för det på ett enda ställe i jesu kristi lära eller i skapelseberätteslen eller reglerna om var ett äktenskap är. kyrkan går tom in och ändar om i texterna för att få det att gå ihop med deras populistiska ideer. har du lyssnat på deras debatt? finns inspelad. bara att ta del av, om man vill veta vad populism är. och du vet väl vad det står om varaktigheten av guds ord i guds ord och vad som sägs om att ändra i guds ord?
jag är inte emot flytkingar. inte heller är jag emot bistånd. tvärtom. skicka hur många 100 miljoner du vill till kenya. jag bistår med glädje med det jag kan. jag har öst in pengar i verksamhet där ner. men se till att pengarna du vill skicka hamnar hos barnen som behöver dom och inte i en koruppt regim som INTE behöver dom. framför allt behöver inte bankerna i schweitz dom.
du får gärna släppa in hela kenayanska befolkningen i sverige också. jag är den förste att njda på chai.
men vet du hur politikerna gör när dom fiskar väljare kenya?
som sagt, all min kärlek går till kenyanerna, dom mest underbara människor jag känner.
men nånting är grovt fel när det inte finns nåt vatten på ena sidan vägen och en rik gubbe flyger sina barn med privatflygplan till skolan på andra sidan vägen samtidigt som svenska pengarna hamnar på bankkonton i schweitz och brandmännen på rosengård inte ens får ha övervakningskamera på sina bilar för att värna om sina egna liv när dom räddar andra människor liv.
fast det kanske inte du tycker. men det är ju inte så konsigt i så fall. dom flesta i stora fina sverige tycker ju inte det jag säger spelar nån roll, om dom ens har reflekterat över huvud taget. om dom ens har sett en annan kanal än svt eller tv4.
det var ju en ny korruptionsskandal med svenskt bistånd för bara nån månad sen. du kan ju granska den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-24 12:20:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ärligt talat Nyckel ; All respekt för ditt inlägg för jag tror (och vet) att mycket av det stämmer ! En del av det kan jag däremot inte uttala mig om , då jag inte har de kunskaper du uppenbarligen besitter inom området.
Dock känns det som att tråden nu börjar komma i ett läge där ni som vill diskutera ämnet kanske bör ta det via den "privata" meddelandefunktionen. Inte just för att jag tycker det är särskilt upprörande med diskussionen (som sagt; engagemang är intressant) utan mer för det är en diskussion som rört sig, milt uttryckt, ganska långt från "travspelet"
Sorry om jag är lite trist, men det kanske är bättre att dra i bromsen i tid...kommer bli en lååååång off-topic-tråd här annars gissar jag...
(edit: personligen gillar jag annars när det i onlinespel när det finns en del i forumet som är avsedd just för andra spännande diskussioner än enbart spelrelaterade , men jag antar att det ger rätt mcyket extra jobb för moderatorer i dom spelen...)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-25 06:06:32  Ärligt talat Nyckel ; All respekt för ditt inlägg för jag tror (och vet) att mycket av det stämmer ! En del av det kan jag däremot inte uttala mig om , då jag inte har de kunskaper du uppenbarligen besitter inom området.
Dock känns det som att tråden nu börjar komma i ett läge där ni som vill diskutera ämnet kanske bör ta det via den "privata" meddelandefunktionen. Inte just för att jag tycker det är särskilt upprörande med diskussionen (som sagt; engagemang är intressant) utan mer för det är en diskussion som rört sig, milt uttryckt, ganska långt från "travspelet"
Sorry om jag är lite trist, men det kanske är bättre att dra i bromsen i tid...kommer bli en lååååång off-topic-tråd här annars gissar jag...
(edit: personligen gillar jag annars när det i onlinespel när det finns en del i forumet som är avsedd just för andra spännande diskussioner än enbart spelrelaterade , men jag antar att det ger rätt mcyket extra jobb för moderatorer i dom spelen...)
Answer to: "Ärligt talat Nyckel ; All respekt för ditt inlägg för j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut kan vi begrava den här disskusionen. låt oss begrava den tillsammans med trovärdigheten för jan guillou, svenska folkets, svt:s, tidningarnas och tv4:s största kelgris. var han betald av kgb??? hoppsan... aj, då. och vi som har världens enda och bästa och opartiska media... aj då.
låt oss också begrava denna lilla tråd tillsamamns med dom som skjutits ihjäl i malmö den senate tiden där det inte finns ett problem.
men nu håller vi söndag. sabbaten var ju igår.

|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|