Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> A new frenzy! (Random "shothousery"...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
hampusenglund90 Posted: 2025-12-17 08:55:16 Answer to: "Skönt. Tur att ingen tvingade dig. ;) Tänkte ni förresten på det h"

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 756
Är man läskunnig så står det i samma inlägg där jag la upp alla nya lopp.
Travspelet, allmänt, sida 2, nya lopp.

Men det är väl lättare att fortsätta försöka hitta fel än att kolla först.
Reply
montana Posted: 2025-12-17 11:48:23

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 380
Det är lättare att hela tiden bortförklara sig än att försöka göra rätt från början.
Reply
montana Posted: 2025-12-17 11:49:15

Fattar du verkligen inte att många fler ser nyheter och håller utkik inne i själva spelet än att läsa allt som skrivs här och där på forumet?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-17 12:11:10 Edited(1): 2025-12-17 12:13:11 Answer to: "Fattar du verkligen inte att många fler ser nyheter och håller utkik inne"

Det var ej det jag svarade på.
Du skrev klockren kommunikation ungefär som att jag ej sagt något om det. Exakt så som du påpekar kuskarna att jag ej informerar där heller. Men är det så noga du kollar är det ej så konstigt att du missat det tidigare med.

PS: Hade du inte varit så besatt av att lägga in massa nya trådar om mig, mina hästar, hur jag gör saker (enligt dig) så hade nog "viktiga" inlägg legat på första sidan betydligt längre.
Reply
montana Posted: 2025-12-17 12:18:13

Suck Mr Teflon
Reply
montana Posted: 2025-12-17 12:21:23

Du har ändrat massvis med kuskar hit och dit utan att redogöra för detta - så kom inte dragandes med fler lögner tack.

Sen om folk bryr sig eller inte om redogörelser eller inte vet inte jag.

Är bara jag som är tväranti att den som tävlar allra högst upp i toppen sitter och fixar och trixar bakom kulisserna samt styr spelet i den riktning just denna vill - utan att vara mer lämplig än någon annan.
Snarare raka motsatsen imho.
Högst olämplig!!!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-17 12:29:39 Answer to: "Du har ändrat massvis med kuskar hit och dit utan att redogöra för detta"

Och som vanligt när jag visar något som du har fel i då byter vi riktning
Reply
Narkissos1 Posted: 2025-12-21 00:31:29

Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 176
Jävlar vad ni går all in. Popcorn underhållning

Har uttalat mig om detta tidigare och den saken jag håller med Montana om Hampus är just att bla då du och några till startar hästar på ett sätt som inte alls är realistiskt om vi nu ska ha ett spel som är rättvist och fair. Du har ca 120 starter mer än mig denna etapp och då tycker jag själv att jag startar mycket. Du har all rätt att göra vad du vill och det finns ju inga spärrar på det. Det borde bli mer skador kan jag tycka om man offrar en häst i 3 starter på 10 dagar.
I övrigt gör du ett kanonjobb Hampus, kämpa på.
Reply
Medeltid Posted: 2025-12-23 00:02:15 Answer to: "Jävlar vad ni går all in. Popcorn underhållning :) Har uttalat mig om"

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 798
Håller med om detta, jag hade gärna sett en spärr för hur många starter per vecka eller månad en häst får göra. Det hade gjort planering och matchande mer intressant.
Reply
montana Posted: 2025-12-23 00:29:01

Blir nog väldigt svårt att få gehör för dessa tankar.
Egenintresse hos andra väger tyngre än allmänintresse.
Reply
Diamanten Posted: 2025-12-23 03:19:35

Became a member: 2009-11-28
Forum posts: 64
Håller också med om detta. Borde inte vara möjligt att starta så ofta som
Adielsson The Man har gjort på slutet.

2025-11-16. American Open 900 000 kr
2025-11-18. Indian Grand Prix 390 000 kr
2025-11-21. Российская Федерация 525 000 kr

3 starter på 5 dagar.

Själv har jag fått fler skador på hästar under träning oftare än under tävling.

In Ide som skulle kunna funka är att bojkottta storloppen under tex första månaden i den nya säsongen.
Eller hela säsongen. Eller anmäla till storloppen men välja defensiv styrning så Stall The Man vinner allt.
Då får Stall The Man ensam tävla i storloppen och kan få nya rekord på alla sina hästar och han vinner då alla pokaler. Det är ju hans mål.

GOD JUL!
Reply
montana Posted: 2025-12-23 03:35:29 Answer to: "Håller också med om detta. Borde inte vara möjligt att starta så ofta "

Jag tror det är svårt att få någon markering att uppmärksammas eller brys sig om från det hållet.
Och han kommer näppeligen framföra önskemål om programmeringsförändringar kring detta.
Hela hans yppersta agenda är ju att bli sedd och på något vis erkänd (och beundrad?) av andra här och motargumentet till matchningsbegränsningar för hästar lyder nog något i stil med att "spelets regler är så - så varför inte utnyttja programmeringsmissarna?"...

Folk generellt verkar ju inte orka hålla på och anmäla och balansera och ge körorder in absurdum och det är ju tydligt att spelet numera mestadels går ut på att offra verkligt liv och tokösa på här med galet tätt mellan loppen och så många jävla lopp som bara möjligt.
Mycket snarare det än att matcha snyggt eller taktiskt/återhållsamt/övervägt.

Inget annat topp 10-stall orkar ju ens bry sig om att ta upp kampen.

Istället dyngades det in 20 nya storlopp och 10+ miljoner i prispengar och vi kan alla se facit på framtida 10-20 etapper.

Lekledaren styr leken och vill såklart gärna vinna leken.
ALLT annat är sekundärt/obetydligt.

Och det spelar ingen roll vad jag säger och vill inte ha någon diskussion. Eller att fröken svarar.
Men stannar man upp och tänker / läser /analyserar...
Aa, då är allt idioten jag säger inte idiotiskt i sak ändå.
Reply
montana Posted: 2025-12-23 03:50:22 Edited(1): 2025-12-23 03:50:54

Är fortfarande övertygad om att utnämnande av ett spellarråd bestående av en mindre grupp initierade "rävar" (kanske uppblandat med "noobs") som utgör beslutsfattande mandat genom diskussion och gemensamma övervägande är så ooootroligt mycket lämpligare/vettigare än att en enskild dåre sitter och styr hit och dit och sen motiverar riktningstagande med slentrianlögner och annan dynga.

Nu kommer den komma:
"För att ha lagt ner spelandet så tycker jag du engagerar dig mycket."

Vem bryr sig?!

Inte det det handlar om!
trots att det inte fattas av "alla"/vissa/nån...
Reply
montana Posted: 2025-12-23 03:59:04

1. 258 starter
2-10. ~189,4 starter
Reply
lillsyrran Posted: 2025-12-23 08:14:35 Answer to: "1. 258 starter 2-10. ~189,4 starter"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 852
Hur många starter är rimligt?
Jag har startat mellan 100-125 typ per etapp då jag har dragit in lite mer. Jag är dock inte engagerad nog för att anmäla alla hästar "när man bör" så min statistik är väl lite missvisande.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-23 11:57:32

Alla har givetvis rätt till sin åsikt. Det i sin tur leder ju ej till att jag slutar spela på det sätt jag spelar.
För egen del är jag rätt trött på snacket med antal starter. Alla får anmäla precis hur de vill, även jag får skador på mina hästar emellanåt.
Men att ha som argument att jag ska mer eller mindre starta mindre för att övriga ej orkar/vill lägga ned tiden köper jag inte alls = att det ska bli jämnare.
Alla får givetvis spela spelet som de vill och efter spelets regler vilket gäller alla och inte bara mig.
Jag spelar för att slå mina egna rekord, vinna lopp jag ej vunnit osv. Att jag då ska dra ned på spelandet är samma som att jag ska lägga ner, vilket ej kommer hända.
Reply
Narkissos1 Posted: 2025-12-23 15:23:20 Edited(1): 2025-12-23 15:28:08 Answer to: "Alla har givetvis rätt till sin åsikt. Det i sin tur leder ju ej till att"

Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 176
Du gör givetvis exakt som du vill och vad som känns rätt för dig. Men om du själv vill ha mer realism och det var kött och blod det du har i stallet så hade du fått sparken för länge sedan om vi ska vara helt fair på det, skulle nog mer eller mindre anses vara djurplågeri. Brott mot djurskyddslagen hade du garanterat straffats för

Sen vet vi alla att det är fiction såklart och en lek. Men jag anser till 100% att topplistan borde avskaffas. För den betyder verkligen inte ett skit när vi tävlar på olika sätt. Den säger ingenting för fem öre.
Men vi talar för döva öron, det är ingen som lyssnar ändå.
Reply
montana Posted: 2025-12-23 15:27:50 Answer to: "Du gör givetvis exakt som du vill och vad som känns rätt för dig. Men o"

Han vill inte ha mer realism.

Han vill bara att folk vet vem Hampus Englund är.
Någon random dagisfröken från Sundsvall som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet och beröm tidigare i livet.

Lär inte bli några programmeringsförändringar kring detta. Men hade varit asenkelt att programmera in en spärr på X antal lopp som mest för en häst under en etapp.
Allt som krävs för det är ett mess till admin och att han lägger 10 minuter i programmeringstid.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-23 15:40:52 Answer to: "Han vill inte ha mer realism. Han vill bara att folk vet vem Hampus Engl"

1: Nej det är därför jag suttit/sitter nu ett X antal timmar med kuskarna till kommande etapp. Det är därför jag lagt in nya lopp som finns in real men just det var ju bara fel att jag gjorde. Men du vänder ju precis allt för att få det till det sämre mot mig jämnt så jag är ej brydd.

2: Jag skiter fullständigt i om folk vet vem jag är eller ej. Jag tävlar som sagt mest mot mig själv som jag skrev tidigare.

3: Om det ej funnits en spärr tidigare under alla år så ser jag inte varför det ska införas nu förutom orsaken att det ska bli jämnare/ingen orkar lägga samma tid. Däremot borde skaderisken vara betydligt högre än vad den är nu vid låg form.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-23 15:47:45 Answer to: "Du gör givetvis exakt som du vill och vad som känns rätt för dig. Men o"

Jag förstår precis och håller helt med i det du säger.
Men just eftersom det är ett spel så spelar ju de flesta spel efter spels regler och ej vad andra tycker/tänker/gör själva.
Jag är ju långt ifrån det ända stallet som kör med täta starter när poäng försvinner eller om man kan dubbla med stora lopp inom kort tid just för att poäng ej ska hinna försvinna till det lägre.
Men som jag sa innan alla får tycka och spela precis som de vill jag lägger ingen tid och energi på det.
Bara trist att folk hellre vill hitta fel på någon som uppenbarligen spelar spelet bra än att försöka bättra sitt egna stall.

Montana är ju redan lack på att hästar/stall försvunnit så då borde han ju tycka samma om man ej kan se toppliste ranken men nu gäller det ju iofs något om mig och toppen så då kanske han ej bryr sig lika mycket
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5