Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Lottad kusk!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Inkognito Posted: 2026-03-03 20:12:17

Became a member: 2009-07-16
Forum posts: 36
Anders Elehn med 2 i skicklighet och 1 i form.

Hur går lottningen till?

Fanns kuskar tillgängliga med högre skicklighet eller form.

Anders Svanstedt med 4 i skicklighet och 7 i form.

Mikko Aho med 2 i skicklighet och 9 i form.

Blir till att köra defensivt. Synd då det är 50000 kr i första pris.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-03-03 20:25:03 Answer to: "Anders Elehn med 2 i skicklighet och 1 i form. Hur går lottningen ti"

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 756
Som jag fattat det går den på kuskar uppifrån och ned. Så är Elehn en hemma kusk på den banan så går han isf före alla andra som bara kör på banan även om de har högre skicklighet eller form.
Reply
Inkognito Posted: 2026-03-03 23:14:20

Ok! Tack för svaret.

Hur fungerar det i lördagsloppen om man får lottad kusk?
Förr fick man Erik Adielsson ofta. Var det av samma anledning? Att han stod överst?

Hur fungerar det i storloppen om man får lottad kusk? Är det den som står överst där med?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-03-03 23:37:34 Answer to: "Ok! Tack för svaret. Hur fungerar det i lördagsloppen om man får lott"

Kan ej exakta svaret där mer än att det känns som det blir någon av de som ej är tagna med 9 i skicklighet.

Men för att undvika detta oavsett så gäller det ju att försöka lista ut på ett ungefär var man får välja. Vet man med säkerhet typ att man ej är bland de 5 främsta så är det ju ej så smart att ta de 5 bästa kuskarna då risken är stor att de redan är tagna. Visst att man kan chansa på kanske första och andra valet men köra mer safe på övriga för att ej hamna i en sådan situation. Absolut ingen garanti men ökar ju chansen i varje fall.

Till storlopp kollar jag alltid ranken tillexempel för att få ett hum om var man kan tänkas få välja som.
Reply
Inkognito Posted: 2026-03-04 00:33:06

Vardagsloppen är svårare att räkna på då många lopp har få deltagare även om det är gr 3 lopp.
Den här gången gick inte chansningen hem.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-03-04 01:08:49 Answer to: "Vardagsloppen är svårare att räkna på då många lopp har få deltagare"

Startar ej överdrivet mycket i sådana lopp men när jag väl gör det brukar jag för det första välja en bana med flertalet bra kuskar (hög form) och sen inte ta de bästa för som du säger är det betydligt svårare att lista ut i de loppen.
Reply
[ 1 ]