Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
måste nog fixa till styrkan,,,verkar vara ganska viktigt på spelet?
vad gäller spurt så om man går på deltiderna så kan man se att spurten har betydelse,,,,,,jag har märkt det på mina hästar att de som har bra spurt går snabbare tid sista biten....... Men har de inte den snabbhet eller styrka som krävs så är det skitsamma eftersom då är de redan för långt efter för att hinna fram till slut då hästarna med bättre snabbhet/styrka har snabbare medeltider under loppet......
startsnabbheten är väl uppbyggt på samma sätt fast ger en fördel till första deltiden i att ligga långt fram, men den betyder inget om hästen ej har snabbheten eller styrkan för att hänga med i resterande delar av loppet.
Möjligt att jag yrar som en blind höna, hehe. Men dett aär känslan jag fått......
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej det stämmer nog bra förutom att det ger mer att ligga först i slutet än i början 
|
Became a member:
Forum posts:
|
Toastmachine// hahaha...Den kan nog ingen kontra på! Enda som är helt säkert 100% korrekt i den här diskussionen!
Nijo // Intressanta tankar. Ska analysera mina hästars lopp lite jag med så ska jag försöka återkomma med vad jag nu kan få fram. Har faktiskt inte kollat så noga 
|
Became a member: 2007-10-10
Forum posts: 99
|
Köpte en hingst från stuteriet idag. En riktigt fin häst. 5.0 i medel och värderna är absolut på rätt ställen.  Hoppas nu bara att han tränar bra.
|