[ 1
]
|
|
Posted: 2009-09-03 21:14:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som att något måste göras åt kuskarnas form som är helt åt h-vete för tillfället. Hur många kuskar finns det idag som det ens är värt att sätta upp på sina hästar till rikstoton på lördagar?? Har man inte en av topp 5-rankade hästarna så är det ingen ide att starta.
Gör det möjligt att välja kuskar från hela landet, gör som så att man får betala % på inkört eller något liknande.
Låt anmälningstiden vara som den är nu, och du får veta om din häst kom med i loppet på samma sätt som det funkar idag. Ge sedan stallchefen 1 dag på sig att avtala med en kusk, och sätta upp den kusken. På detta sättet så kan jag t ex ha J-O Persson som kör mina hästar (om han har bra form). Tror att det på detta sättet kan bli bättre och jämnare lopp än vad fallet är idag då många gett upp innan bilen släppt iväg fältet...
Mina tankar, åsikter??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-03 22:41:18 Edited(1): 2009-09-03 22:42:11  Känns som att något måste göras åt kuskarnas form som är helt åt h-vete för tillfället. Hur många kuskar finns det idag som det ens är värt att sätta upp på sina hästar till rikstoton på lördagar?? Har man inte en av topp 5-rankade hästarna så är det ingen ide att starta.
Gör det möjligt att välja kuskar från hela landet, gör som så att man får betala % på inkört eller något liknande.
Låt anmälningstiden vara som den är nu, och du får veta om din häst kom med i loppet på samma sätt som det funkar idag. Ge sedan stallchefen 1 dag på sig att avtala med en kusk, och sätta upp den kusken. På detta sättet så kan jag t ex ha J-O Persson som kör mina hästar (om han har bra form). Tror att det på detta sättet kan bli bättre och jämnare lopp än vad fallet är idag då många gett upp innan bilen släppt iväg fältet...
Mina tankar, åsikter??
Answer to: "Känns som att något måste göras åt kuskarnas fo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag blev fly förbannad när jag kollade uttagningen till Soumi Sisu. För en gång skull anmälde jag en häst till ett "storlopp" istället för att köra på V7. Jag valde TRE kuskar och kollade under anmälningar och där hade jag valt TRE kuskar. Sen när uttagningen sker så bara försvinner mitt andraval i tomma intet. Ingen med mer poäng hade valt mitt tredjeval så då var jag ju iaf säker på att jag skulle få den kusken. Sen när jag kollar startlisan ser jag att Kari Rosimo sitter upp bakom Lawmaker?! Med 2 i form (som garanterat kommer vara 1 imon). Hur fan kan det bli så då? En kusk kan ju inte bara försvinna. Nu vet jag att jag är chanslös. Det går inte att vinna med den ku(s)ken i jollen.
Riktigt dåligt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-04 08:06:28  Känns som att något måste göras åt kuskarnas form som är helt åt h-vete för tillfället. Hur många kuskar finns det idag som det ens är värt att sätta upp på sina hästar till rikstoton på lördagar?? Har man inte en av topp 5-rankade hästarna så är det ingen ide att starta.
Mina tankar, åsikter??
Answer to: "Känns som att något måste göras åt kuskarnas fo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med, men känns det inte som att kuskarna är det som avgör den lilla grad av sannolikhet i spelet?
Känns som att alla lopp står mellan de bästa bästa kuskarna oavsett häst.
Sannolikheten känns ju högre att vinna över Purgatory och dom med en skaplig treåring med bra kusk än en jämnbra häst som har en kuskform omkring 5-6.. och har man lägre så är man ju stekt i alla sammanhang.
Tar man ut den bästa hästen i spelet med en sömndrucken kusk med 1 form och han får möta en treåring med säg 5-5-5-2 och en nia på kusken så känns utgången givet? ... vilket i sig inte är särskilt realistiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-04 11:27:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp. Då var formhelvetet nere på 1 som jag visste! Gör nåt åt denna skiten för helvete. 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-09-04 13:04:06
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Märkligt, ser ut som Lawmaker skulle haft Paavola i sulkyn enligt anmälningarna.
Har du mailat/frågat admin om orsak?
(Dessutom, ser bara att lugdunum gjort 2 kuskval)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-04 13:34:53 Edited(1): 2009-09-04 13:35:03  Märkligt, ser ut som Lawmaker skulle haft Paavola i sulkyn enligt anmälningarna.
Har du mailat/frågat admin om orsak?
(Dessutom, ser bara att lugdunum gjort 2 kuskval)
Answer to: "Märkligt, ser ut som Lawmaker skulle haft Paavola i sulkyn enligt anm&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vet att jag valde tre kuskar och jag dubbelkollade det under hästens anmälningar.
Är väl ingen idé att maila. Vad ska han göra åt saken?
Fast en "gratis-strykning" vore ju toppen!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|