Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Rörliga lopp

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-05-26 19:43:30

Became a member: 
Forum posts:
Den här tråden har säkert varit uppe och snurrat förut, men det vill till att man är på den om och om igen för att det skall hända något.

jag tycker att det skulle bli mycket mer spännande om vi kunde fixa till Rörliga lopp.. och eftersom jag var inne och kollade på en gammal omröstning så visar den att 70% av alla som hade röstat ville heslt av allt införskaffa rörliga lopp, då istället för till exempel "kunna byta hästnamn" mf.
hur tycker ni? spinn vidare på den här tråden!
Reply
B_Good Posted: 2009-05-27 01:07:32 Edited(1): 2009-05-27 01:08:19

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Skiter i om loppen är rörliga, textbaserade eller svartvita egentligen. Känns som loppmotorupputsningen som är aviserad känns väldigt intressant i vilket fall..
Kuskform är nåt jag tycker man kan titta på.. Stuteriets avskaffande är en annan grej..
Reply
Posted: 2009-05-27 19:47:14

Became a member: 
Forum posts:
ganska mycket mer jobb att göra rörliga bilder än lägga in byta namn-funktionen...

om man ska ha rörliga bilder bör/måste man ha en riktigt in i jesu kristi bra loppmotor som ligger till grund för hur hästarna rör sig annars ser det ju inte klokt ut.
Reply
Posted: 2009-06-16 23:58:01 Edited(1): 2009-06-16 23:58:36

Became a member: 
Forum posts:
Ja det skulle införa lite mer spänning i loppen om de var rörliga. Men som sagt borde man ha en riktig gud på animationer annars vette fan hur det skulle se ut. Men något som går före rörliga lopp enligt mig är att man borde jämna ut kuskarnas värden jämtemot andra kuskar då man just nu kan stjälpa ett helt lopp genom att få en kust men tex 5 i form jämte en med 7.
Reply
Posted: 2009-06-29 13:46:36

Became a member: 
Forum posts:
Skulle inte en idé kunna vara att göra en 2D vy uppifrån. Då berhöver inte grafiken läggas i fokus alls. Tänker mig något i stil med Football Manager spelen. Där hästarna utgörs av en prick eller liknande. Bara så att man ser hur loppet är kört.
Reply
Posted: 2009-07-11 17:37:20

Became a member: 
Forum posts:
För mig spelar det ingen roll. Man behöver ju en bra plåtburk så man kan se det också..
Reply
Posted: 2009-07-11 17:38:52

Became a member: 
Forum posts:
Därimot skulle jag vilja ha kallblod här. Men har fått höra att det skulle ta år att "måla" dem.
Reply
Posted: 2009-07-12 00:13:20 Edited(1): 2009-07-12 00:13:32 Answer to: "Därimot skulle jag vilja ha kallblod här. Men har fått h&ou"

Became a member: 
Forum posts:
Och jag vill ha flodhästar.

Varför skulle det ta "år" att fixa kallblod till spelet? Bara att sjustera tiderna något. Med andra ord TOTALT MENINGSLÖST.
Reply
[ 1 ]