Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kolla Gärna!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-11 15:31:36

Became a member: 
Forum posts:
Tycker att man skulle kunna Skicka Hästar till nån om den vill ha ( den får betala ) men den slipper gå ut på auktion som jag tycker tar rätt lång tid.. man kan typ skicka en inbjudan, och sen kan den kolla på hästen och Tacka Nej eller Acceptera på så sätt får den hästen direkt.. tycker det var smart system..
Reply
Nijo Posted: 2007-12-11 15:48:06

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
haha, snacka om att dte kommer att fuskas som in i helvete.

knappast aktuellt
Reply
Posted: 2007-12-11 15:52:23

Became a member: 
Forum posts:
eller ett inte vidare genomtänkt system!

Det finns väl inte ett vettigt skäl mer än att det går lite snabbt...
Väger knappast upp de uppenbara nackdelarna:
*Kompisbud - den mildare varianten av fusk...
bara lite smygfusk där du hjälper en kompis att komma igång bra i spelet, men det innebär att de med kontakter kan få en kanonstart och ha en kvalitet på stallet somliga får kämpa i ett halvår för att ens vara nära.

*"luftstall" - Grov variant av fusk...
Ett luftstall skapas. Köper in ett part kanoner , skickar dom vidare för ett "rabatterat" pris - 25-50% billigare?
Skapar sig en miljon eller två att köpa för på så sätt...

Alla ska betala marknadspris för sina hästar - That´s it !

Möjligen att du skulle kunna få välja att bara ha hästen ute en dag på auktion för att få in cash snabbare?
eller om du vill hjälpa en vän skulle man kanske kunna hyra ut hästar på något sätt...men tror det kan bli fel där med.

Jag gillar den goda tanken med din idé , men folk fuskar tyvärr alldeles för gärna i managerspel !
Reply
Posted: 2007-12-11 15:58:18 Edited(1): 2007-12-11 15:59:07

Became a member: 
Forum posts:
Tycker att det är den mest ogenomtänkta idén jag läst på forumet.
Eriksson har ju lyckats stävja fuskandet rejält nu, fråga mig inte hur, men tydligen på något sätt gjort det svårare för dom, då vore ju förslaget som rubriksättaren ger oss vara en ren passning till fuskarna.

Glöm den!
Reply
Posted: 2007-12-11 16:05:44 Answer to: "Tycker att det är den mest ogenomtänkta idén jag läst på forumet. Eri"

Became a member: 
Forum posts:
jo håller med er det där med fuskandet det är synd är det att det finns sånt folk , men annars så skulle det ju gå men ja tyvärr finns det folk som fuskar
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-11 22:23:22

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Skulle alla vara ärliga så skulle det vara en bra idé, nu är det ju tyvärr inte så. Sen så blir ju allt mer rättvist om alla kan vara med och bjuda.
Reply
[ 1 ]