Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Kusklösning?

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-02-01 19:41:00

Became a member: 
Forum posts:
Hehe, detta var bara en tanke jag klurade på men alla vet ju hur kusksystemet är i nuläget!.. dom under 5 i form har absolut ingen chans att vinna lopp vilket är väldigt orättvist, mot hästarna och spelarna. Men skulle man inte kunna skippa formen och offensivheten och så vidare.. och ha ett Poängsystem angående dom kuskarna som gör oftast bäst ifrån sig i lopp?

tex.. åke har 9 och vinner 4 lopp under kvällen då får han 10 P .. och charles degiorgio som inte kör lika ofta men kör 3 lopp när det är tävlingar på mantorp och kommer 6-5-2 får p..

poängen är enbart baserat på "dagsform" men den kan ändras snabbt så att claes svensson har 2 P och kan vinna elitloppet trots åke svanstedt som har 10 ..

ganska svårfattad och lite knasig idé.. men jag bara satt och lekte med tanken, har inget finslipat . haha.
Reply
Posted: 2009-02-01 20:06:53 Answer to: "Hehe, detta var bara en tanke jag klurade på men alla vet ju hur kusk"

Became a member: 
Forum posts:
vad ska dom ha dom poängen till?
Reply
Posted: 2009-02-01 21:55:03 Answer to: "vad ska dom ha dom poängen till?"

Became a member: 
Forum posts:
Den som har bäst poäng är bästa kusken med förhoppningsvis störst segerchans.
Reply
Cherry Posted: 2009-02-01 22:39:01

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Inte enkelt att förstå eftersom du skriver och förklarar som ett barn. Men du vill ta bort det kassa systemet som råder idag där formen på kusken har alldeles för stor betydelse och ersätta den med ett system som helt baserar sig på form?
Reply
Andynalan Posted: 2009-02-01 23:38:28

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Det finns ju både tränare och skötare i stallen men skulle man inte kunna lägga till lärlingar också? Som man kan träna upp och använda i lopp ? Då skulle dom hästarna med lite mindre poäng kunna få en hyffsad kusk istället för Hockey med en 1a i form. Sen kunde man ha lärlingslopp och sånt med.

Reply
Posted: 2009-02-02 00:06:52

Became a member: 
Forum posts:
Kan inte alla stall ha en första- och andrakusk och en lärling? Så skippar man alla riktiga kuskar helt? Tycker jag är bra om man ändå försöker skapa en fiktiv travvärld... då får vi våra egna Örjan och Åke och Ludde....
Reply
Posted: 2009-02-02 00:49:53 Answer to: "Kan inte alla stall ha en första- och andrakusk och en lärling? S"

Became a member: 
Forum posts:
jag gillar dom två nedersta inläggen! mycket kul med egen kusk!
Reply
spanarn Posted: 2009-02-02 11:59:31

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Jag gillar tanken med att man har lärling knuten till sitt stall. Vill dock inte att de "riktiga" kuskarna försvinner, eftersom jag tycker att det är en rolig dimension av spelet. Tänker mig mer att man väljer kusk som vanligt, men har möjligheten att sätta in sin lärling som kusk i fall man är missnöjd med den kusk man fått.
Reply
Cherry Posted: 2009-02-02 15:32:38

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Någon som förstår Kakans förslag?
Reply
Posted: 2009-02-02 17:18:05 Answer to: "Den som har bäst poäng är bästa kusken med förhopp"

Became a member: 
Forum posts:
så om han kör en bra häst i ena loppet så ska han få bättre chans med en dålig häst i nästa lopp bara för att han vann med den bra hästen??? förslaget leder ju till att hästarna i tidigare lopp styr vilka hästar som ska vinna i efterföljande lopp. kör kusken en dålig häst i lopp 1 och slutar långt bak så får han ju sämre chans med en bra häst i lopp 2.

smått surrealistiskt. monty pyton nästa...

kan se det framför mig...

banfunktionären john cleese springer omkring och skriker åt kuskarna...

"you can not win this race, sir! your last horse was way too lousy!"
"but this is a super horse! and i have the best starting position! its all perfect!"
"it doesnt matter! you lost your last race!"

Reply
Soberano Posted: 2009-02-02 17:26:02 Answer to: "så om han kör en bra häst i ena loppet så ska han f&a"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Och på så sätt så kommer kuskarna aldrig kunna hitta formen eftersom dom kommer fortsätta förlora och förlora och förlora.........

Reply
Posted: 2009-02-02 18:11:15 Edited(2): 2009-02-02 19:14:14

Became a member: 
Forum posts:
fast fungerar det inte så nu nyckel? Formen uppdateras visserligen bara en gång per dygn. Men jag TROR iallafall att om den går upp eller ner har med vilken placering kusken tagit under dagen.

Är det inte en av anledningarna att Erik Adelsson har så dålig form. Alla noobsen anmälde/anmäler med honom för att han har hög skicklighet vilket resulterade i att han tappade form i en rasande takt
Reply
Posted: 2009-02-02 18:13:03 Answer to: "fast fungerar det inte så nu nyckel? Formen uppdateras visserligen ba"

Became a member: 
Forum posts:
är det så? jag vet inte. mycket märkligt i så fall.
Reply
Soberano Posted: 2009-02-02 18:30:18 Answer to: "fast fungerar det inte så nu nyckel? Formen uppdateras visserligen ba"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det tror jag inte på för hur kommer det sig då att kuskarna i Spanien och Ungern tappar form om dom inte är med i loppen?
Reply
Posted: 2009-02-04 18:10:56 Edited(1): 2009-02-04 18:11:21 Answer to: "Det tror jag inte på för hur kommer det sig då att kuskarn"

Became a member: 
Forum posts:
denna loppmotor måste åtgärdas nu!

om man tittar på resultaten så är det exakt samma kuskar som vinner och ligger i topp i alla lopp. och samma kuskar som ligger i botten.

alla dom med bra form i topp och alla dom med dålig form i botten.

hästen är totalt irrelevant.

helt meningslöst att lägga tid och kraft på att göra rätt när det bara handlar om att ha en kusk med form och ingenting annat.
Reply
Posted: 2009-02-04 19:37:33

Became a member: 
Forum posts:
Jag har också fattat det som Toastmachine förklarar det, men jag vet inte om kuskens placeringar i lopp med tidigare styrningar är allt som styr form. Kanske finns annat med, en viss slupfaktor eller så ?
Reply
[ 1 ]