Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Eeegit

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-11-29 15:09:47

Became a member: 
Forum posts:
För oss som är relativt nya i spelat så undrar då jag hur en häst som Eeegit kom fram, köptes han på stuteriet och tränades till sitt enorma medel eller hade han som typ en häst på miljarden från irland ett skyhögt medel..Vore roligt om de som spelat längst kunde tala om vart detta "monster" är kommen ur..
Reply
Posted: 2007-11-29 15:14:03 Answer to: "För oss som är relativt nya i spelat så undrar då jag hur en häst som "

Became a member: 
Forum posts:
Som jag har uppfattat det köptes han från den Irländska delen av stuteriet.
Reply
Posted: 2007-11-29 15:15:59 Edited(2): 2007-11-29 15:21:22

Became a member: 
Forum posts:
Vad hade han i medel då? någon som vet? ägaren kanske?
Och om det är så ska jag då "bara" köpa hästar därifrån Får ju 10st för samma pris som 1 i sverige, sveriges stuterier verkar avla med "löss" eller något
Vissa är så odugliga att man skulle vilja köra förbi MacDonalds på vägen hem och bara lasta av den sk hästen. Men det går ju inte ens att slakta/pensionera dem innan de är 3år...
Reply
Eriksson Posted: 2007-11-29 15:28:48 Answer to: "Vad hade han i medel då? någon som vet? ägaren kanske?;) Och om det är"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Stuteriet var annorlunda uppbyggt i början. Det var då lättare att få bra hästar även från sämre länder.

Sen kan hästar som ser dåliga ut till en början ha grym potential och kan då efter några veckor/månader gå om till synes bättre hästar.
Reply
Nijo Posted: 2007-11-30 18:53:57

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
skulle vara kul om man kunde få se något på hästen angående dess potential,,,,kanske borde finnas en bedömningsgrad från 1-10 hos hästarna för vad deras potential är????? som då ägarna kan se
Reply
Posted: 2007-12-02 23:09:00

Became a member: 
Forum posts:
Jo, men det ser du ju efterhand i träningen. Kommer säkert ta ett antal hästar innan man lär sig se skillnad, men det räcker gott för mig.
Mer spännade så
Reply
[ 1 ]