[ 1
]
|
|
Posted: 2009-01-02 23:00:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Går det på nåt sätt att räkna ut hur långt kvar en häst har i träning innan dom blåa ökar ett snäpp?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-02 23:49:52  Går det på nåt sätt att räkna ut hur långt kvar en häst har i träning innan dom blåa ökar ett snäpp?
Answer to: "Går det på nåt sätt att räkna ut hur lång"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Om du kan räkna matte , vet hur hästen tränar och vet när den senast höjde så JA!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 15:29:50  Om du kan räkna matte , vet hur hästen tränar och vet när den senast höjde så JA!
Answer to: "Om du kan räkna matte , vet hur hästen tränar och vet nä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja det är ju ett sätt, om man inte har annat att göra än att följa spelet slaviskt varje dag..har nämligen hört att det finns ett sätt att göra det på genom att plussa det blåa sen minus galoppen..mm..var lite det jag var ute efter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 16:02:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
de låter som att du är helt ute och cyklar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 17:23:54  de låter som att du är helt ute och cyklar!
Answer to: "de låter som att du är helt ute och cyklar!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
möjligt...fick det förklarat för mig för ett tag sen och gjorde uträkningen..men har glömt hur den gick till..kan vara så att det inte stämmer..men det borde finnas ett system..har haft hästar som 1åring tränat ihop nästan 2.000 utan att det blåa höjts någonting..medans några höjer sig 1 snäpp efter 1.000 i träningen..varierar kanske på hästar..även om jag trodde att det bara var det dagliga träniings resultatet som varierade..för det är tydligen inte så att det blåa höjs när dom tränat ihop till 1.000..sen tar det ju olika tid för dom att komma dit beroende på talang, hur bra dom tränar varje dag..man måste alltså med andra ord, från den dag dom ökar ett snäpp på det blå, börja räkna ihop dag för dag hur mycket dom tränar tills dom ökar igen..och sen hålla på så..ja då får man kanske börja ta fram papper och penna..
Sen måste man tacka för dryga svar på frågorna..oavsett om det är en "dum" fråga i datorvärlden så är inte alla på denna sidan insnöade i spelet utan har fortfarande frågor och funderingar, men är tacksam för dom svar som kommer ivilket fall...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 17:39:04  möjligt...fick det förklarat för mig för ett tag sen och gjorde uträkningen..men har glömt hur den gick till..kan vara så att det inte stämmer..men det borde finnas ett system..har haft hästar som 1åring tränat ihop nästan 2.000 utan att det blåa höjts någonting..medans några höjer sig 1 snäpp efter 1.000 i träningen..varierar kanske på hästar..även om jag trodde att det bara var det dagliga träniings resultatet som varierade..för det är tydligen inte så att det blåa höjs när dom tränat ihop till 1.000..sen tar det ju olika tid för dom att komma dit beroende på talang, hur bra dom tränar varje dag..man måste alltså med andra ord, från den dag dom ökar ett snäpp på det blå, börja räkna ihop dag för dag hur mycket dom tränar tills dom ökar igen..och sen hålla på så..ja då får man kanske börja ta fram papper och penna..
Sen måste man tacka för dryga svar på frågorna..oavsett om det är en "dum" fråga i datorvärlden så är inte alla på denna sidan insnöade i spelet utan har fortfarande frågor och funderingar, men är tacksam för dom svar som kommer ivilket fall...
Answer to: "möjligt...fick det förklarat för mig för ett tag sen oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan dock hålla med om att en uträkning låter orimligt..men vore dock roligt att veta hur mycket träning som återstår innan dom ökar, på ett smidigt sätt..man har ju trots allt bara 10 dagar i arkivet..om man som sagt inte sitter med penna och papper..el är jag ute å cycklar även nu?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 17:44:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tur man inte är ute å cycklar på det "riktiga" travet iaf  gårdagens dubbel samt dagens dubbel satt som en fläskläpp..sen kryddade vi med chili! 
En helg i laxens tecken! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 17:51:16  Tur man inte är ute å cycklar på det "riktiga" travet iaf  gårdagens dubbel samt dagens dubbel satt som en fläskläpp..sen kryddade vi med chili! 
En helg i laxens tecken! 
Answer to: " Tur man inte är ute å cycklar på det "riktiga" "
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 18:07:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej du verkar mest ha ett stort leende..och många..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-04 02:54:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
om man vet att inget av de blå ligger "över" kan man väl göra så hyffsat.
Räkna ut hur många blå man har och mycket medlet ligger "över".
Men det blir ju inte speciellt precis och all värden måste precis ha "dingat"
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-01-04 11:19:22
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
medelvärdet räknas ut så här
(Styrka + Snabbhet + Startsnabbhet + Spurt + 10 - Galopprisk) / 5
Jag tror varje enskild egenskap räknas i heltal oavsett var i intervallet den ligger, vilket gör att medelvärdet egentligen är högre än det visas om det är nära att höja på egenskaperna.
Det blir extra påtagligt när det gäller föl som inte fått någon träning .
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-01-04 11:38:14 Edited(1): 2009-01-04 11:39:16
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag hade nog fel , det verkar vara de exakta egenskapsvärde som räknas med i formlen.
Så om du räknar ut medelvärdet enligt formlen :
(Styrka + Snabbhet + Startsnabbhet + Spurt + 10 - Galopprisk) / 5
Blir ditt uträknade medelvärde nära medelvärdet som visas , så är det inte så troligt att hästen inte kommer höja närmasre tiden i träningen , skulle ditt uträknade medelvärde bli markant lägre (0,7 -1) så är ligger hästen nära höjning på flera egenskaper.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-04 12:55:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tackar så hemskt mycket för svaret ddmannen! Var precis det jag var ute efter..jag var inte ute å cycklade ändå  Tack å bock!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|