Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> foder/form

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-12-25 09:07:40

Became a member: 
Forum posts:
har för mig att admin-eriksson sa att fodret påverkar formen. i så fall: när ens hästar når 10 i form kan man ju lika bra köra standard-foder för att spara cash och sen byta till lyx-foder när formen har gått ner? eller? nån som sittter med facit?
Reply
Posted: 2008-12-25 14:15:01

Became a member: 
Forum posts:
yepp det är rätt
Reply
Andynalan Posted: 2008-12-26 20:44:49 Answer to: "yepp det är rätt"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Tränar inte hästan nån procent bättre med vitamin deluxe på alla egenskaper eller har jag fattat fel?
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-26 22:22:29

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Jag drog en häst från stuteriet som var klappkass som fått äta standard och träna intervall 100% hela tiden tills den slaktas eller möjligen går något lopp.. Sen avlade jag fram en annan med lite bättre värden som jag ville få upp formen på så fort som möjligt som jag gett vitamin deluxe hela tiden och Intervall 100% i alla träningar..

Dock har den från stuteriet gått upp fortarae i form (om än ganska marginelt) än vad den avlade gjorde..

Men allt är väll inviduellt antar jag.. har inte märkt några stora skillnader mellan standardfoder och Deluxe Foder iaf.. Men har heller inte gjort några större tester iofs
Reply
[ 1 ]