Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Människorna på ATG

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2008-12-15 13:38:40

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag vet att många (främst Nyckel) varit inne på detta förut. Nu har även detta inkompetenta företag med dess misslyckade individer till anställda även drabbat mig.

Jag har under ett par veckor helt utan förklarliga skäl inte kunnat komma in på just www.atg.se. Ganska irriterande då jag både haft pengar på kontot och ett live-abonnemang som jag inte kunnat utnyttja. I ett av alla mina försök att identifiera problemet mailade jag ATG´s support följande:

Hej,

Jag lyckas av någon outgrundlig anledning inte ansluta till atg.se. Alla andra sidor vi
försökt med fungerar...

Jag har även försökt med andra datorer från samma nätverk men ändå inte kommit in på er sida. Har prövat att stänga ner samtliga brandväggar, koppla datorn direkt till modemet för att utesluta routern men inget fungerar...

Även om jag har svårt att tro det tänkte jag fråga om ni har möjligheten att spärra en viss IP-adress? Har pratat med leverantören men de förstår lika lite som jag, så jag tänkte kasta iväg frågan om någon hos er har en aning om vad det kan röra sig om? Någon annan som
hört av sig med samma fråga kanske...?

Tack på förhand

Idag kom efter sex dagars väntan svaret från ATG...

Hej!

Här kommer adresserna:

http://classic.atg.se

och även

https://www.atg.se

Med vänlig hälsning
Christer
ATG Support
AB Trav och Galopp
Tel. 020-53 50 00

Alltså hur fan är det möjligt? Vem fan är Christer på ATG Support och hur fan fick han sitt jobb? Efter sex dagar är detta allt Support-avdelningen kan komma fram till? Jävla idioter!
Reply
Nijo Posted: 2008-12-15 15:58:49 Answer to: "Jag vet att många (främst Nyckel) varit inne på detta f&ou"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Bedrövligt, skriv till Kalla-fakta

Reply
Posted: 2008-12-15 17:11:32 Edited(1): 2008-12-15 17:12:42 Answer to: "Jag vet att många (främst Nyckel) varit inne på detta f&ou"

Became a member: 
Forum posts:
vet du inte vem christer är?

det är han som xxx av göran persson i xxx. så fick han sitt jobb. han klarade inte av att bli landshövding. så det fick bli atg.

atg borde köra först in-först ut-principen.

monopolet måste bort/atg måste privatiseras. in med en jänkare på spets som vet att behandla sina kunder och rensar ut i sosse-träsket.

inget privat företag hade kunnat behandla sina kunder på det viset.

otroligt.

hade jag varit chef och fått reda på att mina kunder blev behandlade på det viset (jag har själv råkat ut för samma sak) hade jag skickat ut den personalen rätt ut på tippen.

du behöver bara ta bron till danmark så är det nåt helt annat. där åker du ut rätt av om du inte gör ditt jobb.

vems ärenden går dom?

garanterat inte sina kunders i alla fall.

skulle kunna fortsätta hacka på dem i tre a-4 sidor men det är inte lönt.

be en bön för dom så kanske dom vaknar. kritik hjälper ju uppenbarligen inte. jag gav dom en rejäl radänga i ett mail (både med problem, frågor och kritik) för ett år sen och fick ungefär samma svar som du.

Reply
Posted: 2008-12-15 17:20:18

Became a member: 
Forum posts:
Varför skulle dom bry sig om att lyssna på någon av sina kunder när kunderna inte har något annat ställe att spela på ? Sverige är sanslöst korkade. Heja monopolet, så att dom kan behandla oss som skit ett tag till
Reply
Cherry Posted: 2008-12-15 17:24:07

Kan bara hålla med dig. Skulle vilja se det privatägda miljardföretag som behandlar sina kunder som dom gör. Sex dagar för ett jävla pucko-svar. Inte ens en fungerande hemsida kan de bedriva. Monopolet gör att de kan bete sig hur fan som helst mot sina kunder. Vad ska vi göra åt saken? Finns ju inget alternativ än att svälja om man nu inte vill dra det så långt att man slutar lira. Sorgligt.

Kanske dags att rensa upp bland alla de inkompetenta jävlarna på det där stället. Vore ju en fet kostnadspost att skära i så kanske de kan konkurrera med andra spelföretags återbetalning.
Reply
B_Good Posted: 2008-12-16 00:08:15

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Kunde inte annat än att garva rakt ut när jag läste ATGs svar.. Saker o ting verkar skötas bedrövligt dåligt med kundservicen och den där förbannade jävla sidan..
Hoppas saker o ting löser sig för dig
Reply
Cherry Posted: 2008-12-16 00:19:38

Det har löst sig, men inte genom Atg´s eller ComHem´s kundservice precis...
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-16 15:58:58

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Vad var problemet..? Hade dom spärrat IP adresser..?
Reply
Cherry Posted: 2008-12-16 18:19:59

Vet faktiskt inte vad som var problemet. En dag fungerade allt bara igen. Men det var innan svaret från ATG så det är nog inte deras förtjänst att det fungerar.
Reply
B_Good Posted: 2008-12-17 01:29:19 Answer to: "Vet faktiskt inte vad som var problemet. En dag fungerade allt bara igen. M"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Mycket underligt...
Reply
Limpicus Posted: 2008-12-17 05:58:35

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
haha vilka tomtar..
Reply
Posted: 2008-12-17 22:48:25

Became a member: 
Forum posts:
va har comhem's kundservice gjort då? va de inte atg? jobbar faktiskt på comhem's ks... kul och höra bara..
Reply
Cherry Posted: 2008-12-17 22:57:32

Com Hem är snäppet vassare än Christer på ATG. De säger åt en att starta om modemet och kontrollera att alla sladdar är rätt anslutna. Fast de säger ni väl jämt...? Fast nu var ju inte felet bredbandsanslutningen eftersom jag inte hade något problem med andra sidor. Felet måste varit något annat. Vad vet jag inte. Min router ville iaf inte prata med atg´s sidor.
Reply
Posted: 2008-12-20 12:37:47

Became a member: 
Forum posts:
klart vi säger de jämt.. finns många "smarta" personer som ringer in och säger att inget fungerar och så sitter inte sladden / sladdar i.. får ju börja nånstans... funkar inte de så får man ju testa fler saker.... vem fan vill prata med atg nu för tiden???
Reply
[ 1 ]