1
[ 2
]
|
|
Posted: 2008-12-01 00:35:00 Edited(1): 2008-12-01 00:39:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad Hoas gjorde med i filmen var en gåta. Moralpanik över att häster som är skadade går till slakt?
Förstår inte frågeställningen hos framställarna här.
Sen att hänga ut Ludde, Bergh, Fredrik B och eventuellt någon mer kändes ju bara löjligt. Vad ger det till problemet att hänga ut några? Så djuraktivist-asen ska kunna kasta ägg på Luddes bil? Idioti.
Sen snackade väl den där homosexuella (utan värdering) Stall Rosa (Dennis Ek) en del skit om storloppen?
 En miljon i första pris och man får slå hästarna hur mycket som helst.
Vet inte om Ron Pierce skulle hålla med sittkissaren Dennis om att man får slå hur mycket som helst.
Vad jag minns fick han 87 500kr i böter för drivningen av Mr Muscleman 2007?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-01 01:20:51  Vad Hoas gjorde med i filmen var en gåta. Moralpanik över att häster som är skadade går till slakt?
Förstår inte frågeställningen hos framställarna här.
Sen att hänga ut Ludde, Bergh, Fredrik B och eventuellt någon mer kändes ju bara löjligt. Vad ger det till problemet att hänga ut några? Så djuraktivist-asen ska kunna kasta ägg på Luddes bil? Idioti.
Sen snackade väl den där homosexuella (utan värdering) Stall Rosa (Dennis Ek) en del skit om storloppen?
 En miljon i första pris och man får slå hästarna hur mycket som helst.
Vet inte om Ron Pierce skulle hålla med sittkissaren Dennis om att man får slå hur mycket som helst.
Vad jag minns fick han 75 000kr i böter för drivningen av Mr Muscleman 2007?
Answer to: "Vad Hoas gjorde med i filmen var en gåta. Moralpanik över att häster som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra inlägg Plokko.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-01 11:00:28 Edited(1): 2008-12-01 11:01:56
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
STC var föredömligt snabba med att lägga ut ett klipp med kommentarer kring programmet (deltagare Stig H, Peter Forssberg samt generaldirektör Ulf Hörnberg): http://www.kanal75.com/asx/trav_djurskydd.asx
Intressant att höra att Stig H intervjuades ca 1 h av Kalla Fakta-teamet, uppenbarligen sade han dock inte en enda sak som var intressant i sammanhanget eftersom han överhuvudtaget inte fanns med i programmet...
På travsport.se finns också en kort skrivelse från STC i anledning av programmet, där STC redovisar fakta kring svensk travsports djurskyddsarbete och drivningsregler.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-12-01 14:31:01 Edited(1): 2008-12-01 16:32:01
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Är det någon som kan förklara för mig hur Grisfösare används? Jag har kört en del häst och skulle aldrig ens komma på tanken att lägga en grisfösare på hästarslet. Det måste vara ganska hög risk på att man får ett par hästskor planterade i ansiktet eller på annat olämpligt ställe. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-01 14:37:47  Är det någon som kan förlkara för mig hur Grisfösare används? Jag har kört en del häst och skulle aldrig ens komma på tanken att lägga en grisfösare på hästarslet. Det måste vara ganska hög risk på att man får ett par hästskor planterade i ansiktet eller på annat olämpligt ställe. 
Answer to: "Är det någon som kan förlkara för mig hur Grisfösare används? Jag har"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Eller hur. Har också funderat på det, känns som att många hästar har nog lätt att "sprätta till" utan en stöt i röven..... Åke sa ju det själv att han inte kunde tänka sig att det kan fungera då hästen förmodligen bara skulle bli bakrädd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-01 16:43:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=85314
Nån som läst det här då? Tror dom själva att det ska fungera att lägga ner allt spel på hästar....säger bara lycka till suckers.. Dom gör ett bra jobb där de behövs (djurens rätt) men pilla inte på travet, kommer man ingenstans med..
Förbjuda checkrem huvudstång och tungband??? om dom hade ens liiiite insikt i travträning hade dom vetat att viss utrustning behövs för SÄKERHETEN oxå inte bara för "djurplågeri"
Såå jävla tröga 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-01 17:56:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
atg live nu!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-02 09:04:03
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
http://stefanhagberg.blogspot.com/
Dett var mycket bra skrivet och rekomenderas.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|