Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Börja om??

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-11-20 13:33:37

Became a member: 
Forum posts:
Är det någon som vet om det går att starta om sitt stall?

Tror jag tänkte lite galet i början, och eftersom jag varit så kass, så har det gått åt skogen med ekonomin. Nu har jag pensionerat alla hästar eftersom jag ändå inte hade råd att starta dom.

Kan man börja om?
Reply
davidfermin Posted: 2008-11-20 13:37:13 Answer to: "Är det nÃ¥gon som vet om det gÃ¥r att starta om sitt stall? Tror jag tÃ"
229
Stall Laxvik
Halmstad

Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
Japp om du spelat i fyra veckor kan man starta om stallet -....
står under ditt konto eller profilen kommer ej ihåg vilket
Reply
Posted: 2008-11-20 13:42:21

Became a member: 
Forum posts:
Tack så mycket, ska kolla det.

Reply
Posted: 2008-11-20 13:51:10

Became a member: 
Forum posts:
hur har du lyckats klanta dig så mycket utan att ens starta hästarna?

Kom ihåg newbs träningsanläggning och veterinärklinik är inget för er.
Reply
Posted: 2008-11-20 16:20:24

Became a member: 
Forum posts:
Du skulle ju försökt sälja hästarna istället el de kanske du redan försökt med..
Reply
Posted: 2008-11-20 16:27:12

Became a member: 
Forum posts:
Har jag inte startat hästarna? jag hade inte cash till anmälningsavgiften på slutet, därför jag var tvungen att börja om. Och jag försökte sälja hästar, men jag hade inga demoner direkt.. ska försöka satsa lite bättre den här gången.
Reply
Posted: 2008-11-20 16:57:16 Answer to: "Har jag inte startat hästarna? jag hade inte cash till anmälningsavgiften"

Became a member: 
Forum posts:
Allt avgörs i början. Ett tips är att låta spelet ligga latent ett tag, casha in hela sponsorssumman varje vecka.
Sen allt annat, anläggning o sånt, personal, foder, transport osv, får du ju skjuta på framtiden tills du blir rik.
Reply
hogan Posted: 2008-11-21 00:16:40

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
America Open...vilket skämt...samma jävla hästar hela tiden...gamla som gatan som slåss om dessa stora belopp och vinner man där så kan man starta i varje storlopp vecka ut vecka in...samma stall samma namn hela tiden....spelar ingen roll om hästarna har 4 i form...anmäl o chansa vet jag....fy fan vad det suger. Storloppen är ett skämt.

Sen när en häst som RHRN gjort sitt....ja då tar Kakan eller ngn annan gammal TZ spelare fram stora plånboken och köper häst för 5 millar....ja sen står det Blåbärspaj...och osv osv osv osv osv....vecka ut o vecka in.....Oj en gång i halvåret dyker ett nytt namn upp i storloppen....oj försvann han lika snabbt....ja just det....han har ju inte 5 mille att köpa bästa hästen för tillf såhan får vara med i de stora loppen igen......Stäng butiken.

Och skäll nu allt vad n kn det skier jag i....är inte avis....tycker bara det är såååååå jävla tråkigt.
Reply
Posted: 2008-11-21 00:26:07

Became a member: 
Forum posts:
Du har rätt hogan att de e samma stall o
hästar i alla storloppen..men dom har väl sprungit bra för att komma dit med??Bara o träna på med lössen vi har så kanske vi är där med om ett gäng etapper...
Reply
Posted: 2008-11-21 00:40:23

Became a member: 
Forum posts:
Tycker du har en poäng Hogan ...Alldeles för svårt att slå sig in storloppen !

och utan storlopp...inga stora pengar. DÅ får du kämpa på i 40-50.000 kronorsloppen, och så som loppmotorn funkar nu är det OTROLIGT SVÅRT att vinna ens 2-3 av 5 sådana lopp även om du har en kanonfin häst
(Du får snarare vara nöjd om du är topp 3 i 3 av 5 lopp, och då har du fått in 75-100 startpoäng)

För mycket slump, konstiga skithästar med typ 1 i spurt, 2 i styrka o.s.v som vinner, medans bra hästar som mindre stall kanske ansträngst sig för att träna upp plockar kaffepengar trots 6.5 i medel och bra fördelade värden....surt sa räven....

Däremot vet jag inte riktigt vad som ska göras.
Ett problem(men positivt) är ju mängden stall. Med så många nya stall behöver antalet vettiga lopp utökas för hästar/stall som är på väg uppåt.

Några förslag kan kanske vara:

-FLER LOPP MED 50-80.000 I PRISPENGAR
Det ger en chans att jobba upp 200 startpoäng ävebn utanför storloppen

-BALANSERA LOPPMOTORN och KÖR FLER LOPP På 2140-2640 TILL DESS
1640 tycker många är lotto just nu och det är fortfarande så att totalt obalanserade hästar vinner alldeles för mpnga lopp mot bra moststånd.

-RAMLOPP TILL V75 och SÖNDAGSLOPP med BRA PRISPENGAR
Då topphästarna är upptagna i v75 och storlopp kan det väl finnas vettiga lopp för övriga med ?
Reply
hogan Posted: 2008-11-21 00:55:24

Jo men det är ju det som gör det såååå tråkigt....de kan ju köpa dessa hästar...räknar man beloppen som t.ex Kakan...(ursäkta Kakan...inget personligt) men räknar man beloppen han köper hästar för varje etapp så är ju det skrattretande.....hur ska vi andra ha en chans???
Gneta på....jo skitkul att se dessa hästar starta i varenda lopp över 100 laxar....medans vi får vara glada om man kommer med i ett 30 lax lopp.
Det är ju Hambletonian o de loppen man vill vinna ju.....och så får ett nystartat stall dra i stuteriet en kanon 1 åring och vill göra pengar...lägger ut den på börsen för 3-5 miljoner.
VEM KÖPER DOM???? Samma nissar som rör sig i storloppen sen dackefejden....de tränar ju inte, de köper ju för gamla pngar som gick att göra på spel en gång i tiden....innan din o min tid, det är det som suger.

Man får inte chansen......En jävla häst har vunnit ett kval för mig på V7 sen jag började i januari.
Hur kul är det....har bra hästar tycker jag...har träningsanläggning....startar sparsamt så hästarna ska vara på topp....kunna köra barfota....MEN...jag ligger runt 1.5--2.5 millar på kontot hela tiden....har köpt en häst för 1 miljon en gång....den har vunnit 2 lopp och har sprungit in 140.000....den var min dröm....mitt hopp.....sen ser man andra byta hästar som jag byter kalsonger(en gång om året) nedå...men en gång varje dag typ....de flesta 3-5 miljoner.
DET SUGER!!!! Man är ju vinnarskalle...annars skulle man ju inte hålla på...man vill vara med i Derbyt....Kriteriet...Breeders...Oaks.....men gissa vilka som är med där....precis samma namn som i storloppen......och kom inte och säg att d är bättre på T.Z än mig eller andra rookien, de byggde upp imperiet när det gick att vinna stora belopp på spel...vinnare o plats...och vi pratar STORA!!!
Det suuuuuuuuuger!!!!

Ja men sluta då....nej...jag ger mig inte och jag ska åtminstone försvara min titel på Gävle
Reply
hogan Posted: 2008-11-21 01:00:34

Fan om de kunde ge fan o anmäla sina kusar en två ggr så vi med hästar under 2-300 poäng får vara med i ett storlopp åtminstone....men nejdå....mycket vill ha mer....man FÅR JU ALDRIG VARA MED!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Reply
hogan Posted: 2008-11-21 01:06:01

Det är jättekul när ett stall tar upp 3 platser i Guld t.ex...fast hästarna har 4 i form....starta bara för startandets skull....det suger.....STÅ ÖVER NÄR FORMEN ÄR USEL SÅ ANDRA FÅR CHANSEN TACK!!.....EN GÅNG OM ÅRET VARJE FALL!!!

Färdig gnällt....nu ska jag sova.
Reply
davidfermin Posted: 2008-11-21 01:35:19
229
Stall Laxvik
Halmstad

Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
Jag tycker att det borde vara mer årgångslopp både för stona och hingstarna med ungefära prisummor som påp rikitgt .... för det skulle göra att man har mer storlopp att vända säg till
för som det är nu är det ju bara derbyt o kriteriet ...... borde tex kungen och drottnings pokal sprintermästaren och kanske e 3 för de 3 åriga....

Reply
Cherry Posted: 2008-11-21 12:21:11

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Finns ju många fler årgångslopp än Kriteriet och Derbyt. Däremot kunde prispengarna för stonas motsvarighet justeras upp en bit.

Reply
Posted: 2008-11-21 15:01:23
229
Stall Laxvik
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Måste bli lättare att tjäna pengar. Den långa vägen med lördagstävling till eliten är ju knappast trolig. Man måste ha en storloppsseger att rida på poängmässigt, sen kan man starta i de större.

Det måste stängas mer lopp ex. Ston max 500 000kr, 200 000kr i första osv.. det behövs mer stängda..
Reply
Medeltid Posted: 2008-11-21 15:21:50

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
Ja, själv är jag i den sitsen att jag har knegat på sen februari med några segrar värda 50000 som bästa resultat. Jag har inga större problem med att det finns toppstall som syns jämt och ständigt i storloppen, så är det ju i verkligheten också. Däremot så finns det för många stall som verkar ha råd att bjuda hej vilt hela tiden på fina hästar och jag kan bara spekulera i var alla deras pengar kommer ifrån. Irriterande är det iallafall att konstant sitta med 4-500000 i plånboken och bara kunna köpa bottenskrap, medans andra små skitstall tycks ha obegränsade resurser.
Reply
Soberano Posted: 2008-11-21 18:38:25 Answer to: "Jo men det är ju det som gör det såååå tråkigt....de kan ju köpa de"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

de tränar ju inte

Hur kul är det....har bra hästar tycker jag...har träningsanläggning....startar sparsamt så hästarna ska vara på topp....kunna köra barfota....

Jag tycker faktiskt att dessa 2 punkterna är dom 2 viktigaste i sammanhanget.

1. Det lönar sig för dåligt att träna eftersom man inte märker någon skillnad på en vältränad 5-åring och en hyfsad 3-åring när det kommer till prestationerna. Tycker inte att problemet här är pengarna och att det finns stall som kan handla dyrt för det finns en gräns för hur mycket pengar som behövs. Fråga Nazzgul. Jag ligger ju på 5-i-topp och måste väl kanske räknas till ett av toppstallen och har pengar så det räcker men vad ska jag göra med dom? Köpa en treåring för 3 miljoner som har 6.6 i medel och inte ens kan vinna 4-hästarslopp gjorde jag. Det är för mycket tur och för lite logik. Jag tycker att jag har ett bra hästmaterial och har försökt träna för att få dom att prestera bättre men det går inte. DOM BLIR INTE BÄTTRE HUR MYCKET DU ÄN TRÄNAR!!! Här har vi problemet enligt mig. Vad gick treåringarna i Hambot? 1.08.5? Vad kommer dom gå när dom blivit 5 och har sin "bästa" tid som häst och har tränat upp sig ett antal snäpp på allt? 1.09.0?

2. Det lönar sig inte att matcha klokt Det tjänar ju inget till att försöka spara hovar,leta lopp,hitta toppformen osv eftersom det går slå världrekord 2 dagar i rad med 3 i form. Om allt vore som de flesta härinne antagligen skulle vilja så SKULLE hästar ta illa vid sig om dom startades för tätt och i tuffa lopp så SKULLE det vara omöjligt för en ostartad treråring att slå en elithäst oavsett vilken som kör elithästen och om han körs defensivt.

Alltså, problemet sitter helt och hållet i loppmotorn. DEN ensam gör att det inte går matcha FÖR hårt och FEL. Den ensam gör att HÄSTENS EGENSKAPER inte blir avgörande när det är dags för lopp. DEN ensam gör att det inte går ta sig upp till toppen på något annat sätt en genom tur och massa pengar för har man det så är det ganska enkelt att köpa hästar med bra startpoäng och köra skiten ur dom utan att dom tar skada för att sälja vidare.
Reply
Posted: 2008-11-22 15:04:40
229
Stall Laxvik
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
HÃ¥ller med.:
Loppmotorn påverkar spelkänslan enormt mycket och loppmotorn är helt hopplöst ologisk !!!

Jag vill inte ha ett matematiskt spel, där värden och total logik avgör allt. Visst mått av slump, och en del överraskningsmoment är bara bra. Men viss logik måste finnas och SIFFROR är allt vi har att gå på. det blir hopplöst trist som det är nu för de som verkligen bygger långsiktigt !
Reply
[ 1 ]