|
Stopping Thrasher  |
|
 |
• |
71 år Hingst |
• |
Umåker |
• |
Frisk |
Medel |
|
Startpoäng |
63p |
Insprungna pengar |
3 171 700 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
55 |
8 |
7 |
13 |
7 |
4 |
7 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,07.0 :
|
medel :
1,08.8 :
|
lång
1,10.1 |
|
|
|
Äntligen är STOPPING TRASHER nu tillgänglig för avel !
Jag är väldigt nyfiken på hur han kan stå sig som avelshingst !
Känns klart spännande då det är
en "herre" som tränat helt sanslöst bra och nu när Eriksson snackat om att träningssiffrorna spelar in på hur bra dom ska vara i avel, då borde Stopping Trasher ha alla möjligheter att vara en kanon i aveln ! Började med 4.0 i medel och som ni ser har han ju utvecklats rätt bra sedan dess
När Grenka och jag jämförde träningssiffror som 3 åringar på Stopping Trasher och Grenkas kanon, Growing Ship, så var dom väldigt jämbördiga. Båda hade siffror på runt 0.110 eller över som sämst på
ALLA 4 av de blå egenskaperna !
Och vi har väl alla sett att Growing Ship producerar ett och annat hyfsat föl
Jag vet att stopping Trasher har mindre insprunget, men han hade ingen större lycka som 3-åring i de tidiga kvalen till årgångsloppen, och som 4-åring tränade han så bra så då fick ha ta det lugnare i loppen och träna på.
Nu börjar han få riktigt fina siffror och har fått gå för fullt några fler lopp på slutet, och då tycker jag han börjar visa klassen på banan med.
Vinnarskallen finns ju helt klart där, och han tränar bra. Så nu är det bara att våga testa om han duger något till i aveln med !
Det är halva priset mot Growing ship, så det kan kanske vara värt en chansning ...innan han visat klassen och priset går upp