[ 1
]
|
|
Posted: 2008-10-04 09:45:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst är det inte fel att vi kommer in på en ny etapp. Men när två av mina bästa talanger fyller tre dagen innan och blir fyra år dagen efter blir man väldigt glad. Tack för alla förlorade prispengar och möjlighet till träningsutveckling. En bugg som bör åtgärdas?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-10-04 11:42:52
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Trist för dig, men det där är ingen bugg... Alla hästar fyller ju år när det blir ett nytt år i spelet (=ny etapp), därför är det viktigt att tajma så att man inte köper/avlar för tidigt och får fyraåringar i stället för treåringar när den nya etappen börjar. Om du t.ex. hade kollat i Travspelet News så hade du kunnat läsa följande info och undvikit det hela (det har även funnits flera trådar på forumet där relevanta datum diskuterats):
-------------------
NY ETAPP- Datum för avel och stuteriköp - 2008-09-08 13:38:52
Ja då närmar sig även denna etappen sitt slut. För att undvika missförstånd och annat tråkigt när det gäller att förbereda sitt stall inför nästa etapp så vill vi på Travspelet News bara klargöra vilka datum som gäller för att ha en treåring startklar när nästa etapp tar sin början.
Om du planerar att själv AVLA fram nästa års kriterievinnare så måste du låta ditt sto hållas på streckbänken fram till Onsdag den 10/9
Om du däremot siktar på att fynda på STUTERIET så måste du vänta en vecka till, alltså Onsdag den 17/9
Vi önskar samtliga stort lycka till i jakten på nästa stora stjärna!
Skriven av: Soberano
-------------------
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-10-04 11:48:12
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
...däremot så har det ju framförts förslag om att "träningsperioderna" ska vara lika långa för alla hästar, dvs. om man som du har en häst som bara är tre år i ett par dagar, så ska den ändå träna som en treåring i sammanlagt tolv veckor fast den fyller fyra under perioden. Sedan tränar den som en fyraåring i tolv veckor, fast den är fem år under en del av perioden. Osv. Jag tycker att det är ett toppenförslag som borde införas. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-04 20:09:17 Edited(1): 2008-10-04 20:09:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej, ingen idé att gråta över spilld mjölk alltså. Jag får göra det bästa av situationen  .
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|