Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> omöjligt spel...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-09-23 11:59:54 Edited(2): 2008-09-23 12:02:41

Became a member: 
Forum posts:
hur i hela in i heliga jesus ska man bära sig åt för att spela det här spelet?????

man sätter in hästen i ett lopp där den står perfekt i pengar. den har högst eller näst högst startpoäng. den får första-kusk-valet: en bra offensiv kusk och hästen går ut med max form. den har bäst rekordtid av alla i loppet.

vad händer?

innan jag köper hästen har den har vunnit 4 av 7 lopp eller nåt sånt med mycket sämre matchning och med mycket sämre form. vad händer???

hur ska man kunna spela ett spel där det inte spelar nån roll hur man gör? om man maxar formen har man inget extra för det. formen går ner typ 6 steg och dom stegen kan hästen lika bra gå ner från 7-1 som 10-3.

när man sen tar upp hästen är dom sista stegen enormt sega. dvs man drabbas negativt av att maxa hästen.

den fördel man har av att gå på max i form är att hästen tränar bättre. men detta är små siffror när hästen är mer än 3 år.

så hur ska man spela?????????

det spelar ingen roll vilken häst man har. kusken med typ 3-4 i skicklighet och 10 i form vinner. hästen som kommer tvåa körs av en lika dålig kusk men med 9 i form.

hästarna som kommer sist körs av kuskar med 1 eller 2 i form.

det betalar sig inte att träna och matcha rätt så länge kuskarna spelar mera roll än hästen.

ja, det har sagts tusen gånger innan.

jag vet.

och vad gäller det där med vinnarskalle börjar jag nog ställa mig i nikivas led. tror inte det existerar nåt sånt. det har omsatts över 10 000 hästar i spelet och ingen häst har väl klarat mer än typ 5-6 raka vinster oavsett hur den matchas???

eller?
Reply
Posted: 2008-09-29 12:01:15

Became a member: 
Forum posts:
Poäng och kusk. Det är hela poängen med spelet. Så är det bara.
Reply
[ 1 ]