[ 1
]
|
|
Posted: 2008-09-24 17:18:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu tjatar så mycket om mig som ni hittar på men nu har jag äntligen hittat en sak jag gärna vill meddela..
titta!
användaren "jullan" har bjudit 1 mille för grenkas ostartade skittvååring .. vad den nu hette  .. det jag reagerade mest på det är att "jullan" s stall heter GRENKVALLA... lite mysko eller vad?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-24 20:56:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Javisst det är min syrra som jag introducerat travzonen för. Ser inget märkvärdigt i det. Jag köpte Big Momentum av henne för 3 millar plus att hon sålde en till till någon annan för över 2 millar så hon fick en rätt bra start på spelet med en kassa på nästan 6 millar efter tre dagars lirande. Jag ser inget konstigt i att hon köpte mitt sto. Var verkligen ingen skithäst. Hade typ 5,3,2,2 i de blå egenskaperna. Jag rekommenderade henne att köpa sina hästar på auktion när hon hade fått en så stor kassa men det verkar inte som hon lyssnade. Så på syrran har jag gått back 2 millar om du nu tycker det är fusk... 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-25 08:27:19  Javisst det är min syrra som jag introducerat travzonen för. Ser inget märkvärdigt i det. Jag köpte Big Momentum av henne för 3 millar plus att hon sålde en till till någon annan för över 2 millar så hon fick en rätt bra start på spelet med en kassa på nästan 6 millar efter tre dagars lirande. Jag ser inget konstigt i att hon köpte mitt sto. Var verkligen ingen skithäst. Hade typ 5,3,2,2 i de blå egenskaperna. Jag rekommenderade henne att köpa sina hästar på auktion när hon hade fått en så stor kassa men det verkar inte som hon lyssnade. Så på syrran har jag gått back 2 millar om du nu tycker det är fusk... 
Answer to: "Javisst det är min syrra som jag introducerat travzonen för. Ser inget mÃ"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fusk och fusk.... Jag ska ta och introducera mina kusiner så att dom kan dra på stuteriet och sälja de bästa till mig  På det sättet får jag ju faktiskt chansen att välja mellan 10 istället för de 3 som jag själv kan dra.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-25 08:29:12  Javisst det är min syrra som jag introducerat travzonen för. Ser inget märkvärdigt i det. Jag köpte Big Momentum av henne för 3 millar plus att hon sålde en till till någon annan för över 2 millar så hon fick en rätt bra start på spelet med en kassa på nästan 6 millar efter tre dagars lirande. Jag ser inget konstigt i att hon köpte mitt sto. Var verkligen ingen skithäst. Hade typ 5,3,2,2 i de blå egenskaperna. Jag rekommenderade henne att köpa sina hästar på auktion när hon hade fått en så stor kassa men det verkar inte som hon lyssnade. Så på syrran har jag gått back 2 millar om du nu tycker det är fusk... 
Answer to: "Javisst det är min syrra som jag introducerat travzonen för. Ser inget mÃ"
|
|
Förresten tyckte du att det lät dyrt med 4 miljoner för aastroms ettåring men 3 miljoner för Big momentum var ett klart bra pris, eller?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-25 09:13:54
|
|
Nej det var verkligen inget bra pris. Varför tror du jag försökte sälja den på en gång... Men ibland är det lätt att bli lite fartblind i en budgivning.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-25 09:21:30
|
|
Alla får väl delta i en budgivning. Det är ju marknadspriset som styr såtillvida samma person inte har 2 stall och använder det ena för att göra det andra rikt vilket knappast har skett i detta fall. Syrran fick 6 miljoner på 3 dagar. Bättre start går ju knappast att få. Jag hamnade i en dyr budgivning med Buck_Fush om Big Momentum och fick betala dyra pengar för den.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-25 09:30:12  Alla får väl delta i en budgivning. Det är ju marknadspriset som styr såtillvida samma person inte har 2 stall och använder det ena för att göra det andra rikt vilket knappast har skett i detta fall. Syrran fick 6 miljoner på 3 dagar. Bättre start går ju knappast att få. Jag hamnade i en dyr budgivning med Buck_Fush om Big Momentum och fick betala dyra pengar för den.
Answer to: "Alla fÃ¥r väl delta i en budgivning. Det är ju marknadspriset som styr sÃ"
|
|
Jag anklagar dig inte för fusk men påpekar bara att det är ganska lätt att röra sig i gråzonerna om man verkligen vill.....Även om du nu inte tycker det är fusk och och att DU har förlorat pengar så har ju din syster fått en väldigt bra start. Om tex Nazzguls syrra vill starta stall så kan ju han ganska lätt "föra över" lite av sin förmögenhet utan att det kan betraktas som fusk och det är väl lite det som jag vill påvisa.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-25 09:40:39
|
|
Jo det är kanske sant men det var ju Buck_Fushs fel att Big Momentum blev så dyr. Tro mig jag hade gärna betalat hälften av vad jag gjorde.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-25 09:49:20  Jo det är kanske sant men det var ju Buck_Fushs fel att Big Momentum blev så dyr. Tro mig jag hade gärna betalat hälften av vad jag gjorde.
Answer to: "Jo det är kanske sant men det var ju Buck_Fushs fel att Big Momentum blev "
|
|
Jo det förstår jag men man kan ju se det såhär. Min syster startar stall, drar 5 från stuteriet, säljer den bästa till mig för ett hyfsat pris. Jag är glad för att jag fick 5 st hästar att välja på och har nog med pengar för att "offra" på denna häst och betalar tillbaka så att min syster får ekonomi igen och jag slapp dra en drös med hästar för att hitta en duglig unghäst. Svårt att avgöra vad som kan anses som "korrekt" men inte mycket som går göra ngt åt antar jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-25 10:35:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
spekulanten kan ju tro att grenka kanske betalt ett överpris till jullan för att sedan få tillbaka ett överpris på sin egen tvååring. på så sätt fick båda de hästar de ville ha.
EDIT: jag säger inte att det är så men man kan ju inte låta bli att spekulera...håller med övriga talare om vart man ska sätta gränsen här.
sen vet man ju att grenka är en seriös spelare och jag tror egentligen inte han har någon anledning att fuska på det viset.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-25 14:40:27
|
|
Nej fusk är det definitivt i fråga om. Jag kan hålla med om att det rent speletiskt kan vara en gråzon fast samtidigt inte eftersom vem som helst som vill bjuda också får bjuda. Det är ju trots allt marknadspriset som styr.
Då tycker jag det är mycket sämre speletik att sätta ut en häst på börsen och marknadsföra den med att den kvalificerat sig till V7-finalen och sen stryka den till det när man fått ett bud eller som jag råkade ut för nyss att man ber om träningssiffrorna på en häst, köper den och dessa träningsuppgifter inte är i närheten av vad som uppgavs. Dessa två exempel är inte heller fusk men kanske inte speciellt speletiskt. Folk förhandlar, bjuder och marknadsför sina hästar via mail hela tiden. Vissa kallar det fusk andra som jag ser inget fel i det.
Svårt att sätta gränser och vem som ska kontrollera att detta följs. Jag såg och ser inget fel i det jag gjorde men om det anses inte vara fair play så får jag väl hålla mig ifrån familjebussiness.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-25 15:02:35  Nej fusk är det definitivt i fråga om. Jag kan hålla med om att det rent speletiskt kan vara en gråzon fast samtidigt inte eftersom vem som helst som vill bjuda också får bjuda. Det är ju trots allt marknadspriset som styr.
Då tycker jag det är mycket sämre speletik att sätta ut en häst på börsen och marknadsföra den med att den kvalificerat sig till V7-finalen och sen stryka den till det när man fått ett bud eller som jag råkade ut för nyss att man ber om träningssiffrorna på en häst, köper den och dessa träningsuppgifter inte är i närheten av vad som uppgavs. Dessa två exempel är inte heller fusk men kanske inte speciellt speletiskt. Folk förhandlar, bjuder och marknadsför sina hästar via mail hela tiden. Vissa kallar det fusk andra som jag ser inget fel i det.
Svårt att sätta gränser och vem som ska kontrollera att detta följs. Jag såg och ser inget fel i det jag gjorde men om det anses inte vara fair play så får jag väl hålla mig ifrån familjebussiness.
Answer to: "Nej fusk är det definitivt i fråga om. Jag kan hålla med om att det rent"
|
|
Jag vill gärna poängtera att jag inte anser att det handlar om fusk men som du skriver så är det något som kan uppröra och kanske anses som på gränsen för hur mycket än andra FÅR bjuda emot så skulle det ju också innebära att börsen är fri som fusk för bara för att jag får någon som bjuder 2 mille för en skithäst så är det ju ok eftersom börsen är öppen för bud..... Nu var ju inte just denna affären speciellt anmärkningsvärd då unghästar runt etappen slut ofta går för ganska orimliga priser och du fick ju som sagt även motbud.
Vad det gäller kakans speletik så får den väl räknas som obefintlig och jag hoppas att du inte använder dennes metoder som någon form av måttstock för vad som anses vara etiskt korrekt eller inte.
Var det förresten syrran som blåste dig på träningssiffrorna  Skämt åsido så är det väldigt lågt att ljuga om det men kanske finns det ngt sätt att lösa det genom att man inför en funktion där du kan tillåta en annan spelare gå in och se träningsrapporten på den aktuella hästen tillfälligt. Som en knapp där du så att säga låser upp just den hästen under en viss tid för att låsa den när den eventuella köparen fått se rapporten? Ungefär som att begära ett friskintyg IRL 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2008-09-25 15:13:43
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Klaga inte för mycket på kakan nu, han ger ju spelet oerhörd verklighetskänsla. Han är ju naturligtvis travspelets svar på "solvallakungen". Och ni som har hängt med ett tag kanske vet hur det gick för honom till slut...... Annars finns väl alltid google till hands
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-09-25 16:08:59  Jag vill gärna poängtera att jag inte anser att det handlar om fusk men som du skriver så är det något som kan uppröra och kanske anses som på gränsen för hur mycket än andra FÅR bjuda emot så skulle det ju också innebära att börsen är fri som fusk för bara för att jag får någon som bjuder 2 mille för en skithäst så är det ju ok eftersom börsen är öppen för bud..... Nu var ju inte just denna affären speciellt anmärkningsvärd då unghästar runt etappen slut ofta går för ganska orimliga priser och du fick ju som sagt även motbud.
Vad det gäller kakans speletik så får den väl räknas som obefintlig och jag hoppas att du inte använder dennes metoder som någon form av måttstock för vad som anses vara etiskt korrekt eller inte.
Var det förresten syrran som blåste dig på träningssiffrorna  Skämt åsido så är det väldigt lågt att ljuga om det men kanske finns det ngt sätt att lösa det genom att man inför en funktion där du kan tillåta en annan spelare gå in och se träningsrapporten på den aktuella hästen tillfälligt. Som en knapp där du så att säga låser upp just den hästen under en viss tid för att låsa den när den eventuella köparen fått se rapporten? Ungefär som att begära ett friskintyg IRL 
Answer to: "Jag vill gärna poängtera att jag inte anser att det handlar om fusk men s"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Det skulle ju kunna vara en klockren betalfunktion annars, att man alltid får se senaste träningsrapporten på hästar som är ute på auktion. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-25 16:40:15  spekulanten kan ju tro att grenka kanske betalt ett överpris till jullan för att sedan få tillbaka ett överpris på sin egen tvååring. på så sätt fick båda de hästar de ville ha.
EDIT: jag säger inte att det är så men man kan ju inte låta bli att spekulera...håller med övriga talare om vart man ska sätta gränsen här.
sen vet man ju att grenka är en seriös spelare och jag tror egentligen inte han har någon anledning att fuska på det viset.
Answer to: "spekulanten kan ju tro att grenka kanske betalt ett överpris till jullan f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 och jag tror egentligen inte han har någon anledning att fuska på det viset.
Varför skulle då jag fuska? ett av spelets bästa stall, kanske t.om det bästa stallet..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-25 16:41:11  Klaga inte för mycket på kakan nu, han ger ju spelet oerhörd verklighetskänsla. Han är ju naturligtvis travspelets svar på "solvallakungen". Och ni som har hängt med ett tag kanske vet hur det gick för honom till slut...... Annars finns väl alltid google till hands
Answer to: "Klaga inte för mycket på kakan nu, han ger ju spelet oerhörd verklighets"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-25 23:04:51
|