[ 1
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-14 15:26:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag vill med detta få lite uppmärksamhet på hur OTROLIGT obalanserat detta spelet är för tillfället. Jag köpte vinnaren i loppet enbart för detta test vilket dessvärre föll väl ut. Min Aucunes Limites som för tillfället ligger etta på världsranken efter seger i bla American Open fick stryk över rätt distans på passande bana (har 8 på tung) av en treåring som har 1 på tung,6 i form men en bättre kusk och körorder Ge allt. Aucunes hade 10 i form, en kusk med dålig form och defensiv körorder. Detta skulle med andra ord betyda IRL att om låt säga Torvald Palema möter en treåring med dålig form och på opassande bana skulle få stryk om han körs lite defensivt? På detta sättet är det alltså OMÖJLIGT att ens slå ostartade treåringar som i princip är talanglösa om dom körs offensivt och har en "bättre" kusk.
Reflektioner?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-14 15:37:22
Jag vill med detta få lite uppmärksamhet på hur OTROLIGT obalanserat detta spelet är för tillfället. Jag köpte vinnaren i loppet enbart för detta test vilket dessvärre föll väl ut. Min Aucunes Limites som för tillfället ligger etta på världsranken efter seger i bla American Open fick stryk över rätt distans på passande bana (har 8 på tung) av en treåring som har 1 på tung,6 i form men en bättre kusk och körorder Ge allt. Aucunes hade 10 i form, en kusk med dålig form och defensiv körorder. Detta skulle med andra ord betyda IRL att om låt säga Torvald Palema möter en treåring med dålig form och på opassande bana skulle få stryk om han körs lite defensivt? På detta sättet är det alltså OMÖJLIGT att ens slå ostartade treåringar som i princip är talanglösa om dom körs offensivt och har en "bättre" kusk.
Reflektioner?
Answer to: "11070
Jag vill med detta få lite uppmärksamhet "
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 15:43:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
kom med något nytt? haha
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-14 15:48:23  kom med något nytt? haha
Answer to: "kom med något nytt? haha"
|
|
Nog har jag vetat att det funkar väldigt illa men att det skule vara SÅ åt helvete trodde jag faktiskt inte 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 15:49:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
förlorat med liknande förutsättningar också, men jag har kört offensivt och haft en hyfsat bra kusk......Denna hade i alla fall 3 i snabbhet, den jag losade mot hade 1 i snabbhet, haha.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-14 17:27:14
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Säger en hel del detta. Det enda som verkar skilja är dagsformen hos kusken och körorder. Skulle varit ännu intressantare om du gjort ett test till där de fick samma körorder. Då skulle vi få ett svar på hur stor inverkan kuskens form har iaf...
Fast det är just detta som du nu bevisat som suger mest med spelet. Fler och mer realistiska körordrar och tona ner kuskformens betydelse skulle göra det hela mycket bättre. Kan inte vara så svårt tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 20:34:35  Säger en hel del detta. Det enda som verkar skilja är dagsformen hos kusken och körorder. Skulle varit ännu intressantare om du gjort ett test till där de fick samma körorder. Då skulle vi få ett svar på hur stor inverkan kuskens form har iaf...
Fast det är just detta som du nu bevisat som suger mest med spelet. Fler och mer realistiska körordrar och tona ner kuskformens betydelse skulle göra det hela mycket bättre. Kan inte vara så svårt tror jag.
Answer to: "Säger en hel del detta. Det enda som verkar skilja är dagsformen hos kusk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
en sak som jag funderat på lite är om det möjligen fins en dold stapel som är nåt i stil med "jämnhet". tänka sig tex colombian necktie som är totalt oberäknelig, jämfört med tex acclaim som oftast gör jämna fina prestationer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 10:34:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
fast alla visste väl redan att defensivt betyder typ "ge upp" och ge allt "vinn" och ingen körorder betyder typ "kom 6a".
Inte direkt balansen i spelet som dåligt namngivna/för få körordrar.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|