Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Galopprisk

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-08-29 13:07:02

Became a member: 
Forum posts:
Min nya superhäst som ska vinna Hambletonian när det blir dags har bara en svaghet. Galopprisken är 8! Hur mycket påverkar det, kommer han galoppera i princip hela tiden? Ska jag prioritera säkerhetsträning framför att utveckla hans andra attributer? tips tack
Reply
Cherry Posted: 2008-08-29 14:06:52

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Vinna Hambletonian lär han inte göra eftersom det racet gick för två veckor sedan...

Du får nog ställa in siktet på nåt fyraåringslopp istället, typ Derbykvalen.
Reply
Posted: 2008-08-29 17:04:02

Became a member: 
Forum posts:
aja, han kommer vinna många lopp iaf men hur ska jag träna han? säkerhet eller träna upp de andra?
Reply
Cherry Posted: 2008-08-29 17:10:22

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Hur ska jag kunna veta vad han ska träna? Jag vet inte hur egenskaperna ser ut eller hur bra den tränar på respektive egenskap
Reply
Posted: 2008-08-29 17:26:32

Became a member: 
Forum posts:
kul tråd.

galoppen vet man aldrig med. vissa galopperar och andra gör det inte. jag hade nog inte kört på galopprisken. prova hur han klarar sig utan att ta ner den.

träna det du vill att han ska bli bra på.

vissa vill ha massor med styrka och andra vill ha massor med snabbhet.

andra vill ha jämnt fördelade egenskaper. smaken är olika.

det finns hästar som har ojämt föredelade egenskaper som är kanonbra och hästar som är usla trots jämna höga egenskaper. du får prova dig fram. kolla vilka distaner han går bra på och träna därefter.

vi brukar prata om att hästarna har dolda egenskaper: en av dom vi tycker oss urskilja är vinnarskalle. en häst med 10 i vinnarskalle och dåliga synliga blåa egenskaper slår en häst med 1 i vinnarskalle och kanonfina blåa egenskaper.

vet inte om det var till nån hjälp...
Reply
Posted: 2008-08-29 17:59:48

Became a member: 
Forum posts:
nyckel - tack så mycket.. försöker bara lära mig så mycket som möjligt Han tränar riktigt bra så jag skippar att träna säkerheten.
Reply
Posted: 2008-09-13 23:07:01

Became a member: 
Forum posts:
Ja alla är vi olika jag tränar alltid bort galopprisken tills 2 el 3 iaf max 5.
Lite extra träning är ett säkert kort för oss
Reply
[ 1 ]