[ 1
]
|
|
Posted: 2008-08-17 08:53:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan det vara så att en häst springer fortare med skor än utan eller är alla hästar bättre utan skor?!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 11:30:14  Kan det vara så att en häst springer fortare med skor än utan eller är alla hästar bättre utan skor?!
Answer to: "Kan det vara så att en häst springer fortare med skor än utan eller är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
min CRORIE ELEMENTS sprang 08,9 med skor och en dålig kusk ( Ronny Widerström ) och vann sitt lopp.. sen fick han torbjörn jansson i sulkyn som hade 9 i form, då körde jag barfota och gav allt då sprang han "bara" 09,3 med barfota.. men med skor var det 08,9..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-17 20:08:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
då kan alltså vissa vara bättre med skor.. gött.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 10:28:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
tiderna är dock ganska mycket efter vilka andra hästar som är med. Många bra hästar pressar tiderna. Går din top häst i ett lopp med skithästar kommer han få en MYCKET sämre tid.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-19 01:50:21
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Kusken spelar ju in sjukt mycket förtiderna oxå.. Min pålle gick ut i Spanska storloppet idag måndag o sprang helt plötsligt 3,5sekund sämre än sitt personbästa trots full fräso skoryck.. Men en kusk i taskig form.. För jävla trist att det ska va sån skillnad
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 16:52:17  Kusken spelar ju in sjukt mycket förtiderna oxå.. Min pålle gick ut i Spanska storloppet idag måndag o sprang helt plötsligt 3,5sekund sämre än sitt personbästa trots full fräso skoryck.. Men en kusk i taskig form.. För jävla trist att det ska va sån skillnad
Answer to: "Kusken spelar ju in sjukt mycket förtiderna oxå.. Min pålle gick ut i Sp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu har jag inte kollat ditt lopp du prtar om, b-good, men visst är det sällan som amatörkuskar vinner mot dom bra kuskarna irl? händer väl oftare att proffsen kör amatörhästar och vinner i så fall? jag kan inte på spontan arm säga att jag tycker det är konstigt i spelet.
?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-19 17:46:21  nu har jag inte kollat ditt lopp du prtar om, b-good, men visst är det sällan som amatörkuskar vinner mot dom bra kuskarna irl? händer väl oftare att proffsen kör amatörhästar och vinner i så fall? jag kan inte på spontan arm säga att jag tycker det är konstigt i spelet.
?
Answer to: "nu har jag inte kollat ditt lopp du prtar om, b-good, men visst är det sä"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Du har väl rätt men det man stör sig på till o från är att det är enorma skillnader på hästens prestation från lopp till lopp med samma förutsättningar.. O enormare skillnader med barfota o sunkig kusk osv.. Men skitsamma jag gillar spelet o var bara lite sur...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-20 19:31:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu ska man tydligen ha JÄRN skor på tung/något tung bana. Gick 2 lopp idag och de med järn vann båda. Klart de som är inne i spelet en gång i veckan ska prioreteras.
Blir till att köra barfota på vintern då  .
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|