Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> SAXTIPS MANTORP!
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-27 10:36:58

Became a member: 
Forum posts:
Efter som jag antagligen ska till Mantorp idag skulle jag behöva lite tips samt nåra kantbollar, det är dock inte säkert att jag ska dit då värmen är hysterisk i nuläget! , men det är bara att bita ihop och få in lite cash ( får vi hoppas ).

V5-1: Maximal Value är bästa hästen som har ett fint spår och kommer släppas till spets oavsett vilken häst som leder, sådan respekt har dom för honom här. Jocke behöver bara ta en lugn start och fokusera på att hålla hästen i trav, sedan är det bara raka vägen fram till ledningen och får bestämma i en långsamt tempo, sedan glider han enkelt undan.. OBS - Jocke lövgrens hästar brukar gå väldigt bra när han gästar mantorp. SPIK alltså i V5-1 på MAXIMAL VALUE. MEN om Maximal Value skulle ha en dålig dag och galoppera tycker jag vägen ligger öppen för Uno Weilinga..


V5-2: Ruskigt öppet lopp, dagens öppnaste t.om?, jaja.. jag har ingen given "första" häst men jag tar iaf med 4,5,6,7,10,12 det känns klart, och bara att hoppas att någon av dem minst streckade jag har skräller vilket är mycket möjligt. Min vinnare är endå Bimbo Rigas eller Meadow Mim.

V5-3: Urax Briljant har toppchans måste jag säga, han har springspår på tillägg och är en stark häst som kommer sändas till spets i tidigt skede sedan är det väl omöjligt att han torskar. Värst emot är Severin som gör debut i lädrets regi som är URSTARK men jag tror han behöver ett lopp i kroppen här, OCH lädrets stallform är inte den bästa i nuläget, blir svårt att ta något bakifrån då jag tror Urax Briljant sitter i ledning i tidigt skede.. mycket bra chans URAX BRILJANT.

V5-4: Ett damlopp med amatörer och lärlingar.. här skräller det väl till ORDENTLIGT skulle jag tro då ingen ser ut att vara chanslös.. låter iaf, rätt bra Shippendale ...2,3,4,6,7,9,10,12 streckas för dom som har råd..

V5-5: EXPRESS AMOK Måste ha brakchans att vinna detta då 4,6,9 ( dom tre värsta motbuden ) har blivit strukna, det är bara för Tony Wallin att ta en lugn start och komma ut i andra spår och sända fram till spets så vinner han.. ingen kan hota inte ens tilläggshästarna.. Spik på Express Amok
Reply
Posted: 2008-07-27 11:31:28

Became a member: 
Forum posts:
Bäddar för favoritfall på URAX BRILJANT.. innerspåret är VÄLDIGT löst sa D Meilink och dödens på långdistans blir tufft.. eller hålla sig i andra spår han måste ju köra fram med springspår på tilläg.. GARDERA!
Reply
Soberano Posted: 2008-07-27 11:57:09 Answer to: "Bäddar för favoritfall på URAX BRILJANT.. innerspåret är VÄLDIGT lös"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Med risk för att dumförklara mig en gång för alla så ska jag lämna lite dårtips

I V5 2 startar nr 8 NOVA HEART som gör första starten i ny regi. Hästen besitter faktiskt ganska fin fart och att jämföra Hans Karlsson med Jean Taikon är ungefär som att jämföra Trabant med BMW..... roligt skrällbud kan det kanske vara.

I V5 2 är Urax megafavorit. Tycker dock att STARO YALE i ny regi bör räknas på hög kapacitet och Tomas Johansson brukar ha väl förberedda hästar när dom kommer till start. Även SEVERIN gör debut hos Kari och om han tagit in den i träning bör han ju tro att det duger en bit.
Reply
[ 1 ]