Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> FY FAN!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-15 16:57:10

Became a member: 
Forum posts:
Blir så jävla lack på spårlottningsmotorn!!!!!!!!!

Skitspel som ger min bästa häst dåliga spår ALLA gånger utom en ynka gång.

AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! vad less jag blir!

Sen undrar jag varför man inte kan pensionera/AVLIVA en 1-åring? Kan väl inte vara något problem att fixa det????????????

Showtime
Reply
Posted: 2008-07-15 17:05:20 Answer to: "Blir så jävla lack på spårlottningsmotorn!!!!!!!!! Skitspel som ger "

Became a member: 
Forum posts:
man kunde göra det innan men det fick till följd att folk kunde sitta och gambla med billiga hästar från stuteriet tills dom var nöjda, så det plockades brot igen. så har i alla fall jag fattat det.
Reply
Posted: 2008-07-15 17:08:57 Answer to: "man kunde göra det innan men det fick till följd att folk kunde sitta och"

Became a member: 
Forum posts:
Fattar inte varför det är något fel med det. Ok att det tar några dagar, men 2 VECKOR innan man kan slänga bort skiten är ju hemskt.

Sen kostar det ju ändå MINST 40 000 kr att köpa en billig skithäst och hoppas på det bästa.

Jaja, tycker det är mycket dåligt att behöva vänta så länge.
Reply
Posted: 2008-07-15 17:26:35 Answer to: "Fattar inte varför det är något fel med det. Ok att det tar några dagar"

Became a member: 
Forum posts:
när spelet satte igång för runt ett år sen var det inte så många som spelade och det var lättare att vinna lopp och mycket pengar. ju fler som spelar, desto svårare att vinna lopp och pengar. så det ena ledde till det andra.

jag har också blivit förbannad en gång när jag inte kunde göra mig av med en ettåring jag inte ville ha...

admin har pratat om att göra en resetknapp för stallet. kanske inte det allra roligaste valet om man hamnar fel, men poängen är kanske att man ska var försiktig och att man inte ska få superhästar på pärlband.
Reply
NaDjiL Posted: 2008-07-15 18:18:03
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
ääh, detta är väl inget problem av större karaktär?
Reply
Nijo Posted: 2008-07-15 20:38:16

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Varför böla om startspåren? dem har ändå ingen effekt på resultatet, kan likaväl ge mig spår 99, bryr mig inte för 5 öre.......

Om det har någon effekt så är den JÄVLIGT liten, vunnit oehört många lopp från spår 8, 11, 12 osv......

Anmälde tug of war+flamming queen till ett lopp på fredag, dem fick spår 11 och 12 i loppet vad är oddsen.....haha
Reply
Eriksson Posted: 2008-07-19 18:26:36

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Spåren spelar roll.

Det finns en resetknapp under mitt konto.
Reply
Nijo Posted: 2008-07-19 22:42:57

ok, spelar spåren roll så har det en VÄLDIGT liten effekt på prestationen.....Ännu mindre än hästens rutin skulle jag tippa på.......

själv inte märkt den minsta skillnad på olika spår med hästarna, vinner nästan mer med skitspår.

Tror nog att de flesta rutinerade spelare som varit med länge kan intyga på hur liten betydelse spåren har.....

Därav finns det ingen anledning att böla om dåliga spår, showtime.
Reply
Posted: 2008-07-21 20:50:58 Answer to: "ok, spelar spåren roll så har det en VÄLDIGT liten effekt på prestation"

Became a member: 
Forum posts:
Närå inte bölar jag, men blir frustrerad då jag har en fin häst som får skitspår. Han har haft framspår en gång och då vann han enkelt, sen har han bara haft bakspår och då "endast" blivit 2:a, 3:a och sämre.

Spåret tror jag har en hygglig betydelse, även om den inte har lika stor betydelse som i verkligheten.

Bara kämpa på...
Reply
Nijo Posted: 2008-07-21 21:00:43

svårt att tro du skulle veta bättre än mig vad spåret har för betydelse, jag har trots allt spelat 3 etapper och är inne på min 4.e nu med GANSKA många lopp och erfarenhet för spårens betydelse.......Skulle bli väldigt förvånad om någon annan erfaren eller toppspelare också tror att spåren har "hygglig" betydelse.....

Kan finnas 100 orsaker till varför din häst kommit 2.a och 3.a i loppen efter sin seger.

Att en häst kan sitta i spets från spår 12 direkt efter starten säger väl allt om spårens betydelse?
Reply
samuraj1 Posted: 2008-07-21 21:08:49

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
Jag har spelat nästan från start och jag tycker inte spåret har någon större betydelse.
Reply
Posted: 2008-07-21 21:13:06 Answer to: "svårt att tro du skulle veta bättre än mig vad spåret har för betydels"

Became a member: 
Forum posts:
Tillfällighet eller inte så skulle jag vara korkad om jag inte trodde att spåret hade en betydelse när hästen vunnit ett lopp och då gick banrekord när han hade framspår.

Men du kan ha rätt och det får väl tiden utvisa. Håller dock med att det är lite lustigt hur en häst från spår 12 kan sitta i ledningen nästan från start. Händer inte direkt ofta i verkligheten.

Som sagt. Tiden får visa FÖR MIG hur spåret har betydelse.
Reply
Posted: 2008-07-21 22:36:50

Became a member: 
Forum posts:
Listening map spetsade trots spår nio det är inte illa .
Reply
[ 1 ]