Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Märkligt lågt medel eller???

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-13 20:21:39

Became a member: 
Forum posts:
Min häst ALL KINDS COUNTS har 2,2 i medel. Men hans värden är klart bättre än en hel del hästar med medel över 3,0.

Hans värden:
Styrka: 2
Snabbhet: 2
Startsnabbhet: 2
Spurt: 3

Dessutom tränat över 0,130 på spurt vilket känns hyggligt för en 2,2 medelhäst.

Är medelvärdet viktigare än de blå värdena??

Tacksam för svar.
Magic
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-13 20:30:03

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
medelvärdet är ett medel av alla blå värden plus galopprisken.. så en häst med hög galopprisk har ett lägra medel och en häst med låg galopprisk får ett högre medel..

Hoppas du förstår..
Reply
Posted: 2008-07-13 20:33:50 Answer to: "medelvärdet är ett medel av alla blå värden plus galopprisken.. så en "

Became a member: 
Forum posts:
Då förstår jag.

Jo han har högt värde på galopprisken. Vet du om det går "lätt" att träna ner galopprisken??

Har satt honom på säkerhetsträning och ska nog kastrera honom vilket kanske kan få ner värdet?
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-13 21:06:25

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Testa honom i ett par starter.. Personligen tränar jag aldrig säkerhet. Hoppar den i många starter i början så kan en kastrering kanske vara värd men det finns många hästar med hög galopprisk som sällan galopperar..

Så träna det som hästen tränar bäst på av styrka och intervall och hoppas att den har fin vinnarskalle när den börjar tävla.. Så skulle jag iaf ha gjort.. Går det sedan åt hel....e så kastrera eler lägg ut den på börsen.. Trotsallt ganska m¨nga hästar som inte känar igen det dom kostat..
Reply
Posted: 2008-07-13 21:09:06

Became a member: 
Forum posts:
Tack för fina råd. Jag tar och testar 2 starter och ser hur han sköter sig. Blir snabbhetsträning ett tag nu.

Tack tack!
Reply
[ 1 ]