Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> formbugg

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-02 11:02:52

Became a member: 
Forum posts:
en av mina hästar stod med 4 i form för några dagar sen. öven natten gick den upp till 10 i form och har stått kvar sen dess, dvs i några dagar.

mailade admin när det hände och han har svarat kort på mailet så vi får väl se om han hittar felet.

men vad som slår mig är att det kanske händer massor med hästar och är anledningen till att vissa startar typ varannan dag och ändå vinner lopp.

jag tycker att om flera har den här form-mutationen så borde ni tala om det så det kan åtgärdas. det är inte kul för spelet om det är fel och det är inte kul för spelare som inte har dessa dopingdjur. jag tycker inte det är kul själv heller. ser hellre ett perfekt spel där alla tävlar på samma och schyssta villkor.

Reply
Nijo Posted: 2008-07-02 11:13:00

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
fan vad spelet ska flippa ut? hästar som blir 2 år äldre istället för 1 år,,,form som går upp 6 punkter istället för det normala 0.5-1.5..... hästar med 10 i galopp som aldrig galopperar *_*

formsaken tror jag dock inte inträffar för så många? går att vinna lopp ändå eftersom formen inte har så stor effekt på prestationen......
Reply
Posted: 2008-07-02 11:54:15 Answer to: "fan vad spelet ska flippa ut? hästar som blir 2 år äldre istället för "

Became a member: 
Forum posts:
bara att hoppas att han hittar felet.

men man får ha i åtanke också att det inte är bill gates eller ingvar kamprad som betalar för karusellerna i det här spelet. buggar och fel förekommer ju även i spel man köper för flera hundra...

jag hade ett fotbollsmanagerspel för ett antal år sen där det inte kom några nya spelare och ersatte dom som pensionerades efter ett par säsonger. där kunde liverpool vinna matcher med fem man i laget... där snackar vi bugg... eller vad det heter. jag hade ett krigsstrategispel som man överhuvudtaget inte kunde spara utan att ladda ner patacher från nätet...

men visst, självklart bara att hoppas att han hittar ålders- och formbuggen.
Reply
Posted: 2008-07-02 12:44:07

Became a member: 
Forum posts:
jag spelade ett RTS där det inte gick att komma vidare för att järnet förvandlades till grisar när man föräldade det.(jag hade kanske inte KÖPT det för flera hundra)

Låter som det är mycket assosierat med sesongsbytet. Inte så lätt att upptäcka buggarna efterssom det händer så sällan.
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-02 15:12:32

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Va är det för ide att meddela om buggarna när det iaf inte gör något åt dom..? pratade med admin om Pleasure In Carrots som har för många startpoäng.. men han snackade bara om att det inte var chokladkakas häst och att jag inte skulle anklaga honom för fusk och allt möjligt men åt problemet har det inte hänt någonting..
Reply
Posted: 2008-07-02 21:04:22 Edited(1): 2008-07-02 21:05:00

Became a member: 
Forum posts:
Men Limpicus, Det har du ju redan fått svar på....
Det var ju för han startat i lopp som inte påverkade startpoängen m.m.

Sedan, som du säger, är det ett smått konstigt svar från Eriksson...men det var ingen BUGG , utan såg bara konstigt ut

Så klart man vill ha buggarna fixade, och jag hoppas Eriksson också vill ha dom fixade. Däremot har , vad jag vet, inte spelet någon supportavdelning så Eriksson grejar väl det mesta själv med programmering.

Uppå det ska det vidareutvecklas m.m. Kan ju ändå fundera lite Är det läge att fortsätta släppa in nya , och börja på nya länder nu ?
Kanske först borde få koll på buggar , balansera hästarnas egenskaper och tillhörande distansförmåga , fixa nya loppmotorn ...m.m ?

Men det kanske är tänkt så...Nya länder kanske bara förbereds och inte ska komma än på ett tag...
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-02 21:33:06 Answer to: "Men Limpicus, Det har du ju redan fått svar på.... Det var ju för han s"

Ja de säger han ja.. men sanningen är att både Blopp och lopp där hästen är diskad efter galopp ska räknas.. kolla t.ex No horse found Den har fått poäng för sitt senaste B-lopp och även galoppen i redan räkna som en av dem 5 senaste starterna..

Men Pleasure In Carrots har fortfarande fått för sian 7 senaste starter..

Skitsamma egentligen men det vore roligare för spelets framtid om det åtminstånde kollades upp när man hittar en Bugg.. annars lär spelet aldrig växa tror jag..
Reply
Posted: 2008-07-02 23:17:50

Became a member: 
Forum posts:
Mmm..Kollade lite mer nu när du jämförde dessa 2 och det ser onekligen konstigt ut.
Reply
Limpicus Posted: 2008-07-07 17:54:24 Answer to: "Mmm..Kollade lite mer nu när du jämförde dessa 2 och det ser onekligen k"

Nu har den sprungit ett lopp till och det är fortfarande något som är fel.. 45 poäng får man inte ihop oavsett vilka lopp man räknar..
Utan att låta gnällig men kan du kolla på det här admin..
Reply
[ 1 ]