[ 1
]
|
|
Posted: 2008-06-22 12:54:10 Edited(1): 2008-06-22 12:55:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
 |
Happy
Strategy  |
|
 |
• |
70 år Valack |
• |
Romme |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
14p |
Insprungna pengar |
23 150 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
6 |
0 |
3 |
0 |
1 |
1 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,12.2 :
|
medel :
1,13.4 :
|
lång
1,13.5 |
|
|
Fin häst som har starka siffror på de blåa egenskaperna ! Tränar nog näst bäst av mina 1-åringar nu. (inte kört alla rejält ännu ) Tränar riktigt starkt på startsnabbhet och hyfsat bra på övriga. Lite svagare på styrka dock, men det är väl kanske ett mindre problem för den som vågar chansa. Det är ju rätt många som köper fina hästar med hög galopp som denna , och hoppas på en lyckad kastrering och en kanonhäst
Personligen hatar jag att kastrera 3-åringar efter mina fiaskon de senaste 2 etappern. Gått plus på 1 av 4 ...känns lite surt
Har två rätt fina 1-åringar ändå, så vill någon ta en chansning på en redan nu väldigt trevlig häst så önskar jag er bättre lycka än mig.
Och gnäll inte över priset...
Skulle aldrig sälja en fin 1-åring för under miljonen. Vill man ha en fin 1-åring är det brara att dra 3, 4 , 5 gånger på stuteriet och chansa eller så är det bara att hosta upp lite dineros 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-22 14:34:54 
 |
Happy
Strategy  |
|
 |
• |
70 år Valack |
• |
Romme |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
14p |
Insprungna pengar |
23 150 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
6 |
0 |
3 |
0 |
1 |
1 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,12.2 :
|
medel :
1,13.4 :
|
lång
1,13.5 |
|
|
Fin häst som har starka siffror på de blåa egenskaperna ! Tränar nog näst bäst av mina 1-åringar nu. Tränar riktigt starkt på startsnabbhet och hyfsat bra på övriga. Lite svagare på styrka dock, men det är väl kanske ett mindre problem för den som vågar chansa. Det är ju rätt många som köper fina hästar med hög galopp som denna , och hoppas på en lyckad kastrering och en kanonhäst
Personligen hatar jag att kastrera 3-åringar efter mina fiaskon de senaste 2 etappern. Gått plus på 1 av 4 ...känns lite surt
Har två rätt fina 1-åringar ändå, så vill någon ta en chansning på en redan nu väldigt trevlig häst så önskar jag er bättre lycka än mig.
Och gnäll inte över priset...
Skulle aldrig sälja en fin 1-åring för under miljonen. Vill man ha en fin 1-åring är det brara att dra 3, 4 , 5 gånger på stuteriet och chansa eller så är det bara att hosta upp lite dineros 
Answer to: "13730
Fin häst som har starka siffro"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser ut som min Stopping Folder fast min har en sjua i Galopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-22 16:06:59 Edited(1): 2008-06-22 16:07:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, det verkar som det är väldigt många med hög galopp av de nya 1-åringarna. Tillfällighet eller inte , vem vet ?...men det kan ju förklara lite varför man inte ser så många nya 1-åringar med höga medel i så fall .
Å andra sidan brukar jag nästan bara kolla på de blåa värdena på 1-åringarna. Galopprisken går ju att åtgärda ganska lätt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-22 16:10:20  Jo, det verkar som det är väldigt många med hög galopp av de nya 1-åringarna. Tillfällighet eller inte , vem vet ?...men det kan ju förklara lite varför man inte ser så många nya 1-åringar med höga medel i så fall .
Answer to: "Jo, det verkar som det är väldigt många med hög galopp av de nya 1-åri"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo om det är Hingstar värre med ston på Galoppen
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-06-22 16:24:14  Jo om det är Hingstar värre med ston på Galoppen
Answer to: "Jo om det är Hingstar värre med ston på Galoppen"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast jag har hästar med höga galoppvärden som fungerat alldeles utmärkt så jag lägger inte ner så stor vikt vid det. 6 och neråt räknar jag som mycket bra. Över är lite mer chansartat men tror det är samma sak där som med övriga värden att man inte märker hur travsäkra dom egentligen är förränn du startat några ggr likväl som hästar med 4 i styrka kan visa sig väldigt effektiva även över lång distans.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|