[ 1
]
|
|
Posted: 2008-04-09 17:07:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
3 dagar innan Rikstoto loppet går anmälningstiden ut. Jag känner att det är lite kort tid. Skulle vilja ha längre tid på de "större loppen" för att om man ligger på gränsen , kunna anmäla hästen till ett mindre penning stinnt lopp.
Typ alla lopp med 1:a pris >=100.000Sek så går anmälningstiden ut 1 vecka innan loppet.
Dels så man kan "toppa" formen och dels så man kan ta "skitlopp" ifall men inte kommer med.
Kanske låter luddigt men jag tror folk fattar vad jag menar

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 17:40:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Å andra sidan kan du få upp formen rätt bra på 4-5 dagar, coh en del kanske vill chansa med ett lopp 4 dagar innan för att få starpoäng/pengar nog att komma med.
Tycker det är bra som det är nu, men att det behövs lite vettiga lopp på söndagar t.ex. Något jag tror eriksson skulle ordna efter att det varit uppe till diskussion.
Då kan du anmäla till dem om du missar rikstoton.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-09 17:46:47  Å andra sidan kan du få upp formen rätt bra på 4-5 dagar, coh en del kanske vill chansa med ett lopp 4 dagar innan för att få starpoäng/pengar nog att komma med.
Tycker det är bra som det är nu, men att det behövs lite vettiga lopp på söndagar t.ex. Något jag tror eriksson skulle ordna efter att det varit uppe till diskussion.
Då kan du anmäla till dem om du missar rikstoton.
Answer to: "Å andra sidan kan du få upp formen rätt bra på 4-5 dagar, coh en del ka"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Eller lopp nästa vecka....
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-09 23:05:06
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Jag tycker att det ska finnas V75 på Lördagar med klass 1,2 och 3 och Brons,Guld och Silver...plus ett stolopp!  Och fler "riktiga" lopp på söndagar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-10 08:46:26 Edited(1): 2008-04-10 08:47:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låt oss säga detta då
V75 på Lördagar där vi har klass 1 , 2 , 3 , brons , silver , guld och Stoelit
Till dessa tävlingar så går anmälningstiden ut 5 dagar innan (så om man kommer med kan hästarna vila sig i Toppfrom och det blir verkligen race!)
En V5:a på Söndag där anmälningstiden går ut 3 dagar innan (enligt ordinarie inställningar) så man hinner anmäla ifall man blir nekad till rikstoton.
Och så en massa smålopp under veckorna....
(Som vi har idag)
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-10 09:36:06
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Goddag yxkaft... Om anmälningstiden går ut 3 dagar innan och du inte kvalificerar dig till lördagens tävlingar så har du ju fortfarande 1 dygn på dig att anmäla till söndagens tävlingar... Vad är vitsen med att anmälningstiden ska gå ut 5 dagar innan lördagens tävlingar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-10 11:19:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen aning faktiskt , mer än att jag känner att jag vill att loppen till de större prisummorna skall vara klara tidigare för att man som hästägare skall kunna planera bättre.
Dels planera med toppad form eller , om man inte kommer med , kunna anmäla sig till ett annat , litet lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-10 13:32:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker du har en poäng där. Jag tycker kanske inte det behöver gälla lördagarna. Där tycker jag söndagslopp med 40-50.000 i prispengar är ett bättre alternativ.
För de stora årgångsloppen och de lopp som har större prispengar(3-400.00 och uppåt ? ) så kunde det däremot vara en klart vettig idé.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-10 14:14:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
 För de stora årgångsloppen och de lopp som har större prispengar(3-400.00 och uppåt ? ) så kunde det däremot vara en klart vettig idé.
Och kvalet till de loppen naturligtvis.

|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-10 15:48:25
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
jo, håller helt klart med om att en länge anmälningstid kan behövas så att man kan planera bättre.
Ifs inget problem jag har i regel, kommer i princip alltid med i loppen jag anmäler till
V75 på lördagarna, är väl på gränsen att vi kan fixa det med de hästar vi har? men visst borde det vara aktuellt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-14 09:15:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Till nästa säsong?
Då borde det väl finnas hästar för en V7 på lördagar.....
V75 på Lördagar och en V5:a på söndagen med lite mindre prissummor i , för hästarna som är bra men missar V75 p.g.a Poängen.
Och 5 dagars anmälningstid till loppen inom V75 och V5.
För att kunna formtoppa.
Lopp utanför dessa (alla dagar i veckan) precis som nu 3 dagars anmälningstid.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-07 14:05:32  Till nästa säsong?
Då borde det väl finnas hästar för en V7 på lördagar.....
V75 på Lördagar och en V5:a på söndagen med lite mindre prissummor i , för hästarna som är bra men missar V75 p.g.a Poängen.
Och 5 dagars anmälningstid till loppen inom V75 och V5.
För att kunna formtoppa.
Lopp utanför dessa (alla dagar i veckan) precis som nu 3 dagars anmälningstid.
Answer to: "Till nästa säsong?
Då borde det väl finnas hästar för en V7 på lör"
|
Became a member:
Forum posts:
|
detta tycker jag låter intressant!
|
|
Reply
|
|