[ 1
]
|
|
Posted: 2008-05-23 13:12:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej!
Ni som varit med länge här inne. Jag har kollat med en vän angående detta spel. Jag har nyligen startat mitt stall och undrar nu om jag är helt vrickad som startar anmäler min ostartade häst till derbyuttagningen?
Jag kanske inte kommer med på poäng eller hur funkar det? Kan det skada hästen direkt?
Snällt svar tack.
//HF//
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 13:20:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det kan inte skada hästen, men det kostar ju en slant även om det inte är så mycket. 0 Start poäng är nog tyvär för lite för derbyt.
Ett bra tips är att starta hästen "nedåt" istället för "uppåt" så att du är hästen med flest startpoäng i loppet och inte minst. På det sättet får du bra kuskar och har större chans att vinna.
Ett annat tips för att få en uppfattning om hur spelet fungerar och vad som är viktigt kan man få om man läser hjälpen och kollar runt lite på forumet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 13:21:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för svaret!
Då ska jag avanmäla min kuse. Han verkar vara rätt så rejäl redan vad gäller startsnabbhet, form och snabbhet, men styrka saknar han och då vinner man heller inget Derby
MVH
//HF//
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-23 13:28:51 Edited(3): 2008-05-23 13:31:11  Tack för svaret!
Då ska jag avanmäla min kuse. Han verkar vara rätt så rejäl redan vad gäller startsnabbhet, form och snabbhet, men styrka saknar han och då vinner man heller inget Derby
MVH
//HF//
Answer to: "Tack för svaret!
Då ska jag avanmäla min kuse. Han verkar vara rätt"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
jag skulle anmält till detta loppet om han inte är så stark din kuse. Annars är det ju som föregående talare sa att det är klokt att matcha så nära klassgränserna som möjligt för att få bra kusk och öka vinstchansen.
Lycka till!
Lopp 7445 som är ett kortlopp för hästar med 0 poäng den 29/5 på Jarlsberg i Norge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 13:35:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för tipset och hjälpen!