1
[ 2
]
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-18 08:27:31 Edited(3): 2008-04-18 08:30:16
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
skitsnack hogan,,,,,,,se till att få en bra häst och matcha den på ett bra sätt.
Man har en häst i de stora loppen för att man är en bra tränare och kan matcha sina hästar på ett bra sätt!
Jag hade kunnat gå ut där med Tegen Stand, men vet att han inte är tillräckligt bra för att matcha dem bästa. Finns kanske 20-30 andra hästar som hade kunnat gå ut i det loppet om tränarna velat! men dem väljer att matcha annorlunda.....
Vad vill du hogan? att en av dina skithästar med 20k på sig och 10 startpoäng ska f vara med i ett lopp om 800k? förstår verkligen inte vad du egentligen är ute efter. Hur är det i verkliga livet? bölar du för att samma hästar är med i storloppen där hela tiden också?
löjligt
och det finns ålderssatta lopp,,,, kallas årgångsloppen! sedan finns det 150k lopp som är ålderssatta också. Vill andra ha chansen så får dem helt enkelt se till och samla poäng så att dem kan komma med, inte svårare än så.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-18 08:35:49  skitsnack hogan,,,,,,,se till att få en bra häst och matcha den på ett bra sätt.
Man har en häst i de stora loppen för att man är en bra tränare och kan matcha sina hästar på ett bra sätt!
Jag hade kunnat gå ut där med Tegen Stand, men vet att han inte är tillräckligt bra för att matcha dem bästa. Finns kanske 20-30 andra hästar som hade kunnat gå ut i det loppet om tränarna velat! men dem väljer att matcha annorlunda.....
Vad vill du hogan? att en av dina skithästar med 20k på sig och 10 startpoäng ska f vara med i ett lopp om 800k? förstår verkligen inte vad du egentligen är ute efter. Hur är det i verkliga livet? bölar du för att samma hästar är med i storloppen där hela tiden också?
löjligt
och det finns ålderssatta lopp,,,, kallas årgångsloppen! sedan finns det 150k lopp som är ålderssatta också. Vill andra ha chansen så får dem helt enkelt se till och samla poäng så att dem kan komma med, inte svårare än så.
Answer to: "skitsnack hogan,,,,,,,se till att få en bra häst och matcha den på ett b"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Okej Nijo jag vet att allas hästar är skit jämnfört med dina...men jag tänkte att ibland kunde det vara för 4 åringar och ibland för 5 åringar osv osv...så att det blir lite andra starthästar än som det är nu så är det 9-10 st minst som alltid är med i dessa lopp och andra har inte en chans mot Eegits startpoäng osv.....han kan ju bara sikta på dessa lopp hela tiden och de andra med som ligger straxt under honom....om du förstår tänket....jag tänker inte på mina skithästar utan andra som kanske har 2-300.000 på kontot eller lite mer kan få vara med ibland om man sållar lite....det blir så enformigt annars....hajja ru?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-18 08:42:35
|
|
Okej Nijo, det kan ju vara så som du säger att det finns andra lopp för andra klasser....jag har ju inte kommit så långt ännu så jag tittar så mycket på dessa lopp, utan harvar i provloppen för det mesta....så jag tar tillbaka det skrivna iså fall, men i största allmänhet när man ser startlistorna på de utländska loppen så är det samma hästar o samma stall
varje gång.....men jag tar tillbaka om det finns andra som inte jag sett iså fall....och jag tänkte inte så mycket på mig själv faktiskt...alla är inte egon så du behöver inte ta i så mycket och låta nerlåtande osv...jag tänkte på alla som har bra hästar med ca. 3-500.000 i insprungna pesos....Oki! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-18 08:49:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker iförsig det finns lite i det du säger. Nån typ av gräns för hur många hästar en och samma tränare får ha med. Och eventuelt kanske 2 stora lopp samtidigt. så man inte kan anmäla till båda.
Stör mig iförsig lika mycket på breeders kvalet iår som förra året. Pengarna som hästarna får för att komma på plats gör att man automatisk kvalar till nästa och kommer man på top, tar hästen platser från andra hästar. Ska de kunna springa i loppen måste iallfall platsen flyttas ner men hellst tycker jag inte redan kvalade hästar ska kunna springa i fler kval.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-18 09:16:11
|
|
Precis...för jag strävar väl lite efter lite mer lopp för 4 åringarna osv...blir väldigt mycket av för Alla o Äldre hästar och då blir det ju bara dessa kanoner....okej det är lika för alla och man får sträva efter en kanonhäst sägs det men så enkelt är det inte, då måste det finnas lite mera 4 åringslopp med ca. 2-300.000 kr i första pris....alltså i ytlandet! 
Kapisch!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-18 09:20:44
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Hogan, hur rör detta mina egna hästar egentligen?
lopp för åldersgräns, det kallas årgångslopp, du vet breeders, kriteriet, orsi grand,hambletonia, derbyt, world grand prix osv osv osv
sedan finns det 150k lopp som det är åldersgräns på också
Finns det överhuvudtaget NÅGON bra motivering till VARFÖR man ska sätta åldersgräns för de största loppen? väldigt idiotiskt, då menar du i princip att de bästa hästarna inte ska få starta i de bästa loppen för att dem är 6 år gamla? Tänk efter nu hur det fungerar i det verkliga livet.............och vad som är rättvist.
Varför skulle en tränare med tex 500k intjänat inte kunna vara med i ett stort lopp? har dem en bra häst som sprungit in 500k och har ca: 300-500 startpoäng så kommer den med i princip alla lopp......
Det finns många fler hästar som kunnat vara med i dem 2 stora loppen som varit nu(addington ska vara), men de väljer att gå ut i andra lopp pga dem inte tro sig ha en tillräckligt bra häst för att vinna, enklare pengar i tex gulddivisionen.
Men jag antar att du också är emot att Svanstedt har 3st hästar i Olympiafinalen????
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-18 09:47:17  Hogan, hur rör detta mina egna hästar egentligen?
lopp för åldersgräns, det kallas årgångslopp, du vet breeders, kriteriet, orsi grand,hambletonia, derbyt, world grand prix osv osv osv
sedan finns det 150k lopp som det är åldersgräns på också
Finns det överhuvudtaget NÅGON bra motivering till VARFÖR man ska sätta åldersgräns för de största loppen? väldigt idiotiskt, då menar du i princip att de bästa hästarna inte ska få starta i de bästa loppen för att dem är 6 år gamla? Tänk efter nu hur det fungerar i det verkliga livet.............och vad som är rättvist.
Varför skulle en tränare med tex 500k intjänat inte kunna vara med i ett stort lopp? har dem en bra häst som sprungit in 500k och har ca: 300-500 startpoäng så kommer den med i princip alla lopp......
Det finns många fler hästar som kunnat vara med i dem 2 stora loppen som varit nu(addington ska vara), men de väljer att gå ut i andra lopp pga dem inte tro sig ha en tillräckligt bra häst för att vinna, enklare pengar i tex gulddivisionen.
Men jag antar att du också är emot att Svanstedt har 3st hästar i Olympiafinalen????
Answer to: "Hogan, hur rör detta mina egna hästar egentligen?
lopp för Ã¥ldersgrÃ"
|
|
Nej då, Nijo..du har helt rätt...jag tar som sagt tillbaks det...var väl mer ett rop på lite mer variation på dessa lopp, och kanske lite mer för 4 årsloppen men nu räknade ju du upp ett antal och då kanske frågan är besvarad.
NEJ; JAG ÄR INTE EMOT ATT SVANSTEDT HAR 3st TILL START, MED DEN ENKLA MOTIVERINGEN ATT DET ÄR TRE OLIKA ÄGARE. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|