[ 1
]
|
hampusenglund90
|
Posted: 2024-09-01 13:55:13
|
Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 534
|
Säljer av några hästar som går ut under kvällen (vid 23 tiden)
Guti Haz The Man 12år Sto: Har poäng för dagen (600+), är inkvalad till V7 final, vidare i TZO och kan användas som avelssto fram till 15års ålder.
Heat Miser Moussolou 12 år Valack: Styrkeprovsfinal under tisdagen och kan gå lopp etappen ut men sen är han ej tillgänglig för något.
Limbourg Lore 5år Valack: Okej siffermässigt, tränar OK. Inga vidare poäng men kan byggas upp framöver. Har startat i tuffa gäng på slutet.
Castagnola 3år Hingst: Kriterie försök under måndagen. Tränar strax under 0.100 och har mer än okej siffror för att vara 3år.
In och kolla börsen och gör en bedömning om någon verkar intressant
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2024-09-01 19:52:12
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
|
Ja tjena vilka goa priser. Som vanligt. 12-åring med 100p för 3.2 mille och en annan 12-åring för 8.5m. Vem tror du betalar det?
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2024-09-01 20:42:33 Ja tjena vilka goa priser. Som vanligt. 12-åring med 100p för 3.2 mille och en annan 12-åring för 8.5m. Vem tror du betalar det?
Answer to: "Ja tjena vilka goa priser. Som vanligt. 12-åring med 100p för 3.2 mille o"
|
|
Är ju upp till var och en vad man vill betala. Skrev rätt tydligt i annonsen också vad som gäller framöver.
|
|
Reply
|
|
montana
|
Posted: 2024-09-01 21:01:05 Är ju upp till var och en vad man vill betala. Skrev rätt tydligt i annonsen också vad som gäller framöver.
Answer to: "Är ju upp till var och en vad man vill betala. Skrev rätt tydligt i annon"
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 68
|
Fast du gillar ju att lura folk "the man", eller hur?
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2024-09-01 21:22:40 Fast du gillar ju att lura folk "the man", eller hur?
Answer to: "Fast du gillar ju att lura folk "the man", eller hur?"
|
|
Haha, tycker ej man luras om man skriver fakta i annonsen. Och som sagt alla gör ett eget val vad man vill betala. Har sålt 12åringar tidigare för miljonbelopp som haft syftet att användas i aveln t.ex. om man kollar på den dyraste jag la ut.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2024-09-02 08:38:51 Haha, tycker ej man luras om man skriver fakta i annonsen. Och som sagt alla gör ett eget val vad man vill betala. Har sålt 12åringar tidigare för miljonbelopp som haft syftet att användas i aveln t.ex. om man kollar på den dyraste jag la ut.
Answer to: "Haha, tycker ej man luras om man skriver fakta i annonsen. Och som sagt all"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
|
Luras och luras. Jag vet inte vilket ord jag vill använda riktigt, men jag kan nog tänka mig att många användare inte ens läser forumen. Och visst, det kanske ligger på en eventuell köpares ansvar att veta vad som gäller, men jag måste nog ändå säga att dina priser ofta känns ganska oärliga.
Du kan ju inte på allvar tycka att dina 12-åringar är värda de pengarna du lade ut dom för? Och det vet de flesta användare också. Men grejen är att du bara behöver träffa rätt 1 gång och så är den såld. Såld till nån dåre som inte vet bättre. Du har gjort såna försäljningar förut. Det är nästan alltid helt hutlösa priser du tar. Jag kanske inte vill gå ut och säga att du lurar folk medvetet men lite oärligt känns det ändå.
Alla lägger vi väl ut till orealistiska överpriser nån gång men du gör ju det för varje häst i vetskapen om att du bara behöver träffa rätt köpare 1 gång. För mig är det inte jättesnyggt från ett toppstall iaf.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2024-09-02 16:59:08 Luras och luras. Jag vet inte vilket ord jag vill använda riktigt, men jag kan nog tänka mig att många användare inte ens läser forumen. Och visst, det kanske ligger på en eventuell köpares ansvar att veta vad som gäller, men jag måste nog ändå säga att dina priser ofta känns ganska oärliga.
Du kan ju inte på allvar tycka att dina 12-åringar är värda de pengarna du lade ut dom för? Och det vet de flesta användare också. Men grejen är att du bara behöver träffa rätt 1 gång och så är den såld. Såld till nån dåre som inte vet bättre. Du har gjort såna försäljningar förut. Det är nästan alltid helt hutlösa priser du tar. Jag kanske inte vill gå ut och säga att du lurar folk medvetet men lite oärligt känns det ändå.
Alla lägger vi väl ut till orealistiska överpriser nån gång men du gör ju det för varje häst i vetskapen om att du bara behöver träffa rätt köpare 1 gång. För mig är det inte jättesnyggt från ett toppstall iaf.
Answer to: "Luras och luras. Jag vet inte vilket ord jag vill använda riktigt, men jag"
|
|
Förstår exakt vad du skriver men syftet är definitivt inte att luras snarare att få in så mycket pengar som möjligt för att ha en så god ekonomi som möjligt i stallet.
Jag är fullt medveten om att jag har höga priser från start men får jag inget napp så är det väldigt ofta jag sänker priserna. Jag kommer aldrig bli en sådan som lägger ut "bra" hästar för 1kr oavsett ålder och hoppas på det bästa. Då sätter jag hellre högt pris och sen värderar jag om det är värt att sänka priset alternativt avvakta och behålla. Har fått klagomål tidigare att jag ej skrivit något alls därav var jag så tydlig jag bara kunde denna gång vad som gällde med hästarna jag lagt ut.
Prissättning tycker jag är helt upp till var och en och sen är det upp till de intresserade att göra sin egna bedömning vad man vill lägga, ingen som tvingar någon att köpa något.
|
|
Reply
|
|
Tompa
|
Posted: 2024-09-02 20:22:06 Förstår exakt vad du skriver men syftet är definitivt inte att luras snarare att få in så mycket pengar som möjligt för att ha en så god ekonomi som möjligt i stallet.
Jag är fullt medveten om att jag har höga priser från start men får jag inget napp så är det väldigt ofta jag sänker priserna. Jag kommer aldrig bli en sådan som lägger ut "bra" hästar för 1kr oavsett ålder och hoppas på det bästa. Då sätter jag hellre högt pris och sen värderar jag om det är värt att sänka priset alternativt avvakta och behålla. Har fått klagomål tidigare att jag ej skrivit något alls därav var jag så tydlig jag bara kunde denna gång vad som gällde med hästarna jag lagt ut.
Prissättning tycker jag är helt upp till var och en och sen är det upp till de intresserade att göra sin egna bedömning vad man vill lägga, ingen som tvingar någon att köpa något.
Answer to: "Förstår exakt vad du skriver men syftet är definitivt inte att luras sna"
|
Became a member: 2015-09-16
Forum posts: 14
|
Tack för köpet på Castagnola, häst till kriteriet är inte så ofta.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2024-09-03 12:05:05 Tack för köpet på Castagnola, häst till kriteriet är inte så ofta.
Answer to: "Tack för köpet på Castagnola, häst till kriteriet är inte så ofta."
|
|
Ja ibland gör man felbedömningar, ansåg att det var min sämsta chans att nå en final men det blev ju tvärtom :P Lycka till i framtiden
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|