Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Premielopp

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-03-29 09:49:52

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att vi ska Premielopp för att hålla alla dåliga 1/2årinar från markanden. så väljer man att avvakta och köra premieloppet, och får in lite pengar på sitt föl.

Men det finns några negativa saker att:

Man kan köpa ett eget föl av sin avelshingst och kör premieloppet och går i plus och pansionerar
hästen.

Då hästen tränas vill man nog träna den i början och spara mycket tid i stället för att köra ett lopp och förstöra formen.

Men säg vad ni tycker.
Reply
Andynalan Posted: 2008-03-30 21:25:27

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Jag har funderat på en sak

Varför får man inte en hel etapp som tvååring utan bara en vecka och sen blir hästen 3! I riktigt trav så får ju hästarna som är två år springa lopp
Reply
Posted: 2008-03-30 21:53:14 Answer to: "Jag har funderat pÃ¥ en sak:S Varför fÃ¥r man inte en hel etapp som tvÃ"

Became a member: 
Forum posts:
Jag är också lite sugen på två åringslopp men tror det blir för mycket jobb om detta ska kunna genomföras.
Reply
Soberano Posted: 2008-03-30 21:56:10 Answer to: "Jag är också lite sugen på två åringslopp men tror det blir för mycke"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Åldern spelar ju egentligen ingen roll men jag tycker däremot att åldern borde spela lite mer roll när loppen väl körs. Som det är nu så kan ju en 3-åring matcha eliten och det är ju inte så vanligt. Iofs i USA så är det ju det...hursomhelst är det överlag för bra prestationer på 3-åringarna enligt mig.
Reply
Posted: 2008-03-30 22:12:39 Answer to: "Åldern spelar ju egentligen ingen roll men jag tycker däremot att åldern"

Became a member: 
Forum posts:
Jo det kan jag hålla med om, det måste ändras
Reply
Posted: 2008-03-31 18:23:23 Answer to: "Jo det kan jag hålla med om, det måste ändras"

Became a member: 
Forum posts:
Typ om rutinen spelar lite mer roll? kanske att ju mer rutin ju mer får man ut av de synliga egenskaperna?
Reply
[ 1 ]