[ 1
]
|
Gerrard
|
Posted: 2021-04-19 19:55:28
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Efter att ha suttit i spelmässig karantän i cirka 6 månader har vi nu gjort comeback på travzonen. Vi går emot ett DGP med mycket nyfunnen glädje, entusiasm men också en stor fundering som vuxit fram.
Min känsla har alltid varit att det gäller att INTE ligga långt fram efter 500 meter SAMT att det oftast är en fördel att komma bakifrån på upploppet. Har dock haft en helt annan känsla i ”sista sväng” än tidigare.
Jag gjorde en koll på våra 21 lopp för etappen och kontrollerande segrande hästs position i sista sväng.
1:a - 7 gånger
2:a - 10 gånger
3:a - 2 gånger
4:a - 2 gånger
I samtliga lopp har vinnande häst legat topp 4 i sista sväng och vid 17/21 lopp har vinnaren varit topp 2 i sista sväng.
Är spelmotorn uppdaterad?
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2021-04-19 20:46:50  Efter att ha suttit i spelmässig karantän i cirka 6 månader har vi nu gjort comeback på travzonen. Vi går emot ett DGP med mycket nyfunnen glädje, entusiasm men också en stor fundering som vuxit fram.
Min känsla har alltid varit att det gäller att INTE ligga långt fram efter 500 meter SAMT att det oftast är en fördel att komma bakifrån på upploppet. Har dock haft en helt annan känsla i ”sista sväng” än tidigare.
Jag gjorde en koll på våra 21 lopp för etappen och kontrollerande segrande hästs position i sista sväng.
1:a - 7 gånger
2:a - 10 gånger
3:a - 2 gånger
4:a - 2 gånger
I samtliga lopp har vinnande häst legat topp 4 i sista sväng och vid 17/21 lopp har vinnaren varit topp 2 i sista sväng.
Är spelmotorn uppdaterad?
Answer to: "Efter att ha suttit i spelmässig karantän i cirka 6 månader har vi nu gj"
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
3 åriga. (2) |
25 000 kr 1640a 2021-04-19 19:35 Åmål  |
|
Resultat |
|
1. | 1, |
 |
Kauronheart |
 |
Carl Johan Jepson |
1,10.9a |
25 000 kr |
2. | 6, |
 |
Made In Italy |
 |
Niclas Benzon |
1,11.0a |
12 500 kr |
3. | 2, |
 |
Resesekreteraren C.C. |
 |
Mikael J Andersson |
1,11.0a |
6 250 kr |
4. | 4, |
 |
Skummeslövsstrands Arvid |
 |
Morgan Ivarsson |
1,11.6ag |
3 500 kr |
5. | 10, |
 |
Insane Pearl |
 |
Jörgen Sjunnesson |
1,11.7a |
1 750 kr |
6. | 8, |
 |
Platinum Angel |
 |
Kenneth Brenden |
1,12.2ag |
1 000 kr |
7. | 9, |
 |
Tacumán |
 |
Anders Elehn |
1,14.3ag |
0 kr |
8. | 7, |
 |
Katthammarsviks Alma |
 |
Jan Roar Mjølnerød |
1,16.3a |
0 kr |
9. | 3, |
 |
Montillet |
 |
Björn Goop |
DSQag |
- kr |
10. | 5, |
 |
Travelling Diva |
 |
Magnus Jakobsson |
DSQag |
- kr |
här va den sexa i sista sväng
|
|
Reply
|
|
danuck
|
Posted: 2021-04-20 09:13:39
|
Became a member: 2015-05-07
Forum posts: 41
|
Intressant läsning Gerrad detta är något jag tänkt på extra mycket sista veckan faktiskt, tror generellt som många tagit upp tidigare att spelmotorn behöver nog lite kärlek och uppdateringar!
Hade en häst någon start sedan som låg i ledningen efter 1000m. Nästa bild är sista kurvan då ligger hästen först i fjärdespår? Slutade femma i mål och då blir man så jädra matt, den där förhoppningen man fick efter 1000m blir som bortblåst i sista kurvan 
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2021-04-20 18:01:02
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Tycker det är mest intressant att se hur många ggr som ledaren i sista sväng skrynklar ihop sig.
Jag brukar i princip sluta att smyga om jag ser att min kuse leder i sista sväng (speciellt i fulla lopp) för då är jag 90% säker att det inte blir seger den gången. Nu går jag ju på uppstuds och känsla, men feelingen är att mina kusar oftare slutar 4-6:a än 1:a-3:a om de leder när upploppet nalkas.
När jag ser att ledaren vinner 7 av de 21 lopp som gåtts igenom är jag faktiskt överraskad hur många gånger det faktiskt händer.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2021-04-22 06:49:40  Tycker det är mest intressant att se hur många ggr som ledaren i sista sväng skrynklar ihop sig.
Jag brukar i princip sluta att smyga om jag ser att min kuse leder i sista sväng (speciellt i fulla lopp) för då är jag 90% säker att det inte blir seger den gången. Nu går jag ju på uppstuds och känsla, men feelingen är att mina kusar oftare slutar 4-6:a än 1:a-3:a om de leder när upploppet nalkas.
När jag ser att ledaren vinner 7 av de 21 lopp som gåtts igenom är jag faktiskt överraskad hur många gånger det faktiskt händer.
Answer to: "Tycker det är mest intressant att se hur många ggr som ledaren i sista sv"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Tänker och känner som du, därför jag reflekterat över det under de lopp vi varit med i. Nu hör det till att det är mestadels treåringslopp och samtliga är inte fyllda heller.
Jag tänker iaf fortsätta kolla under mina egna starter hur det utvecklar sig. Skulle kunna vara intressant och lägga till typ alla storloppen eller V75 lopp för en lite mer helhetssyn.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2021-04-22 07:24:38  Tänker och känner som du, därför jag reflekterat över det under de lopp vi varit med i. Nu hör det till att det är mestadels treåringslopp och samtliga är inte fyllda heller.
Jag tänker iaf fortsätta kolla under mina egna starter hur det utvecklar sig. Skulle kunna vara intressant och lägga till typ alla storloppen eller V75 lopp för en lite mer helhetssyn.
Answer to: "Tänker och känner som du, därför jag reflekterat över det under de lop"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Du måste väl jämföra med ett antal lopp tillbaka i tiden för att kunna notera en eventuell skillnad? Det enklaste vore väl att gå igenom ett gäng starter i ditt eget stall från typ 2015 eller så.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|