Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Skicka frågan vidare

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2021-03-12 18:33:29 Edited(1): 2021-03-12 19:42:15
1125
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Jag tänkte att vi kunde köra ett "kedjebrev" här och skicka en fråga vidare. Man skriver helt enkelt användarnamnet på den man frågar och sen frågan (som kan vara av karaktären allt mellan himmel och jord) som man undrar över.
Det går bra att ställa fråga till någon som redan blivit frågad. Kan vi nå 20 frågor/svar?

Nåväl...

lillsyrran, vilken är din favoritfilm?
Reply
lillsyrran Posted: 2021-03-12 19:15:03 Answer to: "Jag tänkte att vi kunde köra ett "kedjebrev" här och skicka en fråga vi"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Oj, svår fråga!

Spontant får jag nog svara Möt Joe Black. Men House of the haunted hill och Sagan om ringen trilogin ligger också bra till. Och Pirates-filmerna och... ja du hör ju...

Cherry
Om du bara får lyssna på ett band eller en artist för resten av livet, vad blir det?
Reply
Cherry Posted: 2021-03-12 20:26:05

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Fy fan, då får man nog ta nån med stor låtkatalog. Jag säger Samir & Viktor!

Nä, men det får väl bli Beatles då. De har lite av allt, håller än idag och är nog oslagbara för mig.

Backagård, skryt lite nu för nu ska jag fråga dig; vad är du riktigt bra på irl?
Reply
backagard Posted: 2021-03-12 21:26:34

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Värdelös på att skryta och ogillar verkligen att framhäva mig själv. Men jag är helt ok på frågesporter, vilket innebär att jag har ett bra minne när det kommer till saker som intresserar mig (och även en del värdelöst vetande fastnar då och då). Brukar även få en del komplimanger av grannarna om hur bra tomte jag är på julafton (förställa röst och göra en riktig show för barnen).

On Fire Nämn de tre största idrottsögonblicken du upplevt i TV-soffan.
Reply
mike10 Posted: 2021-03-12 22:12:38
979
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
mina topp 3 största ögonblick i tv soffan är

fotbolls vm 1994 när sverige vinner på straffar i kvartsfinalen mot Rumänien och Ravelli gör sin klassiska räddning med handen på Miodrag Belodedicis straff, jag får fortfarande rysningar när jag tänker på det.

Sveriges damer vinner staffetguldet 2014 i Sotji efter en helt otrolig upphämtning av Charlotte Kalla på sista sträckan och när hon sedan spurtar ner Finland och Tyskland på upploppet stod undertecknad i soffan och skrek av glädje

Copiads elitloppsseger 1994 vs Pine Chip vilken otrolig fight det var sista 800 hundra meterna och när hela sveriges lilla hjälte Copiad gick undan sista biten och Pine Chip galopperade uppgivet då skrek jag rätt ut och tror till och med det kom några tårar

Stall Opal berätta om en riktigt skön vinsthistoria och en gång du haft enorm otur på ett travspel
Reply
felicia Posted: 2021-03-12 22:42:54
1033
Opal H
Solvalla

Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
Jag är ju ingen direkt storspelare, men drev under en period spelbutik i Jämtland och detta utspelar sej i jultid, vi var ett gäng som skulle avnjuta det lokala julbordet vi grundmålade hemma hos mej innan och spanade in travet, vi hade singlat 2 outsiders typ 10 procentare med Erik Adielsson i 2 race på ett andelsspel, båda spikarna satt klockrent och det slutade med full pott, systemet gav lite drygt 500k ggr/2, vi drack julbord den kvällen .

Otur har man ju haft rätt ofta på liret, men det som är färskast å grämer en del hände i september -19 på V86, hade spik på Arapaho Ghostdance med A. Kolgjini från bricka 13 till ca: 10% singlade även favoriten Nanetta Hill med Lövgren som torskade mot andrahandarn = jackpott på 8rätt dock 66k i tröstpeng, kommer ihåg att du Mike hade koll där, ca: 700k om Lövgren vinner .

dd-mannen kan vi få lite djupare insikt i DD-programmet i bakfickan
Reply
felicia Posted: 2021-03-13 14:40:35
1033
Opal H
Solvalla

Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
dd-mannen undanbad sej just idag så skickar jag frågan till Briljant: berätta lite om hur du hamnade i Norge och livet där
Reply
Briljant Posted: 2021-03-13 15:42:10 Answer to: "Då dd-mannen undanbad sej just idag så skickar jag frågan till [b"
406
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
Kul fråga! Gör en riktigt lång historia till så kort som det går

Jag har en rätt tung uppväxt med föräldrar som inte borde vara föräldrar. Så när jag då var 16 år drog jag hemifrån in till mitt ex men vi gled ifrån varandra mer och mer så jag flyttade in till min pappa men det fungerade inte helt det heller.

Jag hade precis börjat lära känna en Norsk kille och eftersom min familjesituation inte var den bästa så tänkte jag att jag tar och reser till Norge på besök, jag hade bara ett extra jobb hos stall tilly och ingen skola eller annat jobb som väntade på mig.

Så jag reste till Oslo där killen och hans familj väntade och jag blev tagit emot med öppna armar något min far inte helt förstod eller accepterade så han bad mig mer eller mindre och dra åt helvete sagt och gjort.
Killens familj skakade på huvuvdet och sa att DU skal inte tillbaka dit och sedan dess har jag faktiskt varken sett eller hört något ifrån min far. ( Snart 10 år sedan )

Och sedan dess har jag varit kvar i Norge, jag har gått från att vara en mer eller mindre arbetslös fröken som inte mådde bra ( Bortsett ifrån när jag var i stallet med travhästarna ) till en tjej som mår riktigt bra.

Norge förändrade mitt liv på flera sätt, här fick jag den hjälpen jag hade behövt i Sverige.

Till trots att jag bara har fullfört Grundskolan och inte är speciellt duktigt på något annat än att jobba hårt så är jag idag Butikschef för Byggmax Krokstad senter. Har 1 liten dotter och 2 bonusbarn och 1 sambo som driver 2 Byggmax butiker. Tyvärr så håller jag inte på med hästar längre då jobbet och familjen tar all tid

Men något denna resan har lärt mig är att jobbar man hårt så kan man uppnå mer än vad man tror och jag tar inget för givet och blir glad för de små sakerna i livet

Poffpuff

Hur ser en helt perfekt dag ut för dig?
Reply
Poffpuff Posted: 2021-03-13 19:50:37 Answer to: "Kul fråga! Gör en riktigt lång historia till så kort som det går :) "
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Oj, svårt ändå! Men en optimal dag börjar förstås med sovmorgon och en hetsfri frukost med gröt och ägg och annat krafs. Därefter gärna tid för en långpromenad i solen tillsammans med min sambo. I den bästa av världar vore det sedan lördag och tidig start på V75 från Dannero. Därför kan kvällen innehålla ett besök på operan, förutsatt det finns någon föreställning som inte är söndertrasad av någon skitnödig regissör som ska "sätta in Verdi i en modern kontext". Lördagen avslutas med en supé med mycket champagne för att fira sjuan och Kenth Åkerlunds kallblodshattrick.

Andyh99, vad har du egentligen för guldmedaljer i prisskåpet?
Reply
Andyh99 Posted: 2021-03-13 20:31:27 Edited(4): 2021-03-13 21:34:40 Answer to: "Oj, svårt ändå! Men en optimal dag börjar förstås med sovmorgon och e"

Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
Haha, vi vann faktiskt Skol-DM i fotboll, Liljeborgsskolan-Åhus i finalen. .
Sen blev jag skyttekung i Gislövs IF(fotboll) P10.

Sen har jag en hel del guldmedaljer i Bordtennis och Pilbågsskytte. Även lirat Hockey i Trelleborgs Ishockey förening med Kim Johnsson, som blev en grym lirare i NHL, även vass i Tre Kronor. Vi vann mycket med TIF.

daddyy

Har du några/har haft några andelshästar IRL?
Reply
daddyy Posted: 2021-03-14 11:21:29 Edited(1): 2021-03-14 11:24:31

Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
Vi är ett gäng (5st) som har ägt häst ihop sedan 2015.Totalt har vi ägt 4 hästar. För tillfället har vi 2 st hästar en treåring hingst och ett 2 årigt sto.

ELRYSSO var kommer detta namn ifrån?
Reply
Elrysso Posted: 2021-03-14 11:29:33 Edited(1): 2021-03-14 12:58:58 Answer to: "Vi är ett gäng (5st) som har ägt häst ihop sedan 2015.Totalt har vi äg"
1053
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
Haha Riva !

Ja det har ändrats lite från det ursprungliga.... från början var mitt smeknamn i skolan "Ryssen" eftersom en polare tyckte jag hade en rysk "vintermössa" på mej en gång när vi
fiskade på vintern (det var ruskigt kallt ju ! )

Sen utvecklades namnet till Elrysso när man började spela datorspel online för 35 år sedan

Min fråga går till Hogan : Vad är ditt bästa minne med TZ ?
Reply
hogan Posted: 2021-03-14 13:56:40

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Solklart Derbysegern + 2 raka i Världs ligan.

Nu undrar jag om Medeltida drog in brorsan Cherry i TZ o har ett större travintresse,
eller är det tvärtom.
Reply
Medeltid Posted: 2021-03-14 17:42:24 Answer to: "Solklart Derbysegern + 2 raka i Världs ligan. :) Nu undrar jag om ["

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
Jag drog ner honom i detta fördärv. Var och hälsade på honom och behövde logga in här och fixa något. Vi har en lång historia av att tävla mot varann i olika managerspel så han blev nog lite nyfiken direkt om jag minns rätt. Och på den vägen är det. Jag var den som var mer intresserad av irl-trav men har tyvärr tappat det intresset nu.

simon_81: vilken är din favoritfilm?
Reply
simon_81 Posted: 2021-03-14 20:57:43 Answer to: "Jag drog ner honom i detta fördärv. Var och hälsade på honom och behöv"
1262
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Här borde man väl egentligen svara Det sjunde inseglet (som är en riktigt bra film), bara för att hålla en god stallsämja med frågeställaren .

Just när det gäller film eller musik är det som att man går runt i cykler, ibland fördjupar man sig i lite svårare alster, bara för att gå in i en annan fas där man plötsligt känner behovet av det som är mer lättsamt. Inte alltid det hinns med nuförtiden att man kollar rullar - pga jobb och som tidigare nämnts svårt musikberoende. Men om jag bara måste välja en film drar jag till med Brazil. Kanske sjukt seg enligt de som ser den, men den drömlika/mardrömslika atmosfären tilltalar mig, samt att den uppfyller andra bra kriterier som t ex inslag av torr brittisk humor och absolut inget Hollywood-slut. En annan vacker film (om än lång) som förtjänar att nämnas är Stalker.

Bollar över kedjefrågan till hampusenglund: Vilken sport tror du att du har bra chans att slå din kompis OttoB i, om ni tvingades mötas? Vet att ni bägge två gillar mycket sport.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2021-03-14 22:45:56
1199
Stall The Man
Bergsåker

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
Jadu bra fråga, min kondis är inte var den en gång i tiden var men när man var som i bäst trim så kände jag mig riktigt bra i innebandy (flera år sen) men eftersom man oftast tävlar mot varandra i individuell sport så får jag väl säga pingis då isf där man hade ett litet övertag sist vi spelade det, sen ska det ju tilläggas att jag har inte samma tävlingsinstinkt som OttoB då jag kan spela för att ha kul inom det mesta och OttoB inte alls lika mycket ;P

Yermac Hur ser en ledig helg ut för din del?
Reply
Yermac Posted: 2021-03-15 08:08:11
1125
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
En "normal" helg nu under Corona-pandemin består av städning, tvättstuga, matlagning, fotbollstittande (PL, främst Liverpool) promenad samt öl eller vin. Inte så jättespännande kanske. Men brukar tycka att det är skönt med helg i varje fall även om jag trivs bra på jobbet.

sportsvensson, har du något tv-program som du gillar extra mycket eller följer du bara sport?
Reply
sportsvensson Posted: 2021-03-16 18:49:08 Answer to: "En "normal" helg nu under Corona-pandemin består av städning, tvättstuga"

Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
MacGyver har alltid legat mig varmt om hjärtat. Annars saknar man ju de heliga stunderna som liten med fotbollskväll och tipsextra. Nu är det så jävla mycket man kan välja mellan så det inte känns lika speciellt.. Sen man fick egna barn tullar man lite oftare på matcher som man tidigare inte missade för allt i världen men Aston Villa, Real Madrid och Malmö Redhawks matcher följs noga!

Stefansidh83: Om du fick kombinera egenskaperna från tre hästar och tre kuskar och göra det ultimata ekipaget, vilka hade du valt?
Reply
[ 1 ]