Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> lillsyrran - Intervjun

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2021-01-24 12:55:12
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
I början på 2017 gjorde jag tre intervjuer (Cherry, Poffpuff & ddmannen) som väl fick ganska positivt genklang. Nu i helgen fick jag feeling igen så jag vände mig till Stall Inkas och stallchefen lillsyrran...

Hej lillsyrran hur är läget i huvudstaden såhär vintertid?

- Det är helt ok. Just nu är det inte mycket till vinter kvar vilket är skönt för mig som rattar lastbil på dagarna, jag slipper gärna halkan.

Hur rankar du egentligen årstiderna och kan man få en liten motivering bakom varje period?

- Hm... inte helt lätt. Om vi utgår från årstidernas allra bästa sidor så blir det nog:
1. Höst. Jag älskar dimma, alla färgerna och den krispiga luften på hösten.
2. Vår. När man får hopp om livet igen. Vårtecken, smältande snö, när solen värmer igen.
3. Sommar. Jag älskar sommaren men tål inte värma så bra därför får den hamna på tredjeplats. Jag föredrar runt 20-25 grader.
4. Vinter. Är inget fan av vintern men OM den var som förr, några minus, vindstilla och solsken så är den fantastisk. Men det är den ju inte här i Sthlm så därför får den fjärdeplatsen.

Hur ser du på upplägget med fyra etapper på ett år här på zonen?

- Jag tycker att det är utmärkt.

Etapp 3 2018 hade du din hittills bästa etapp sett till inkörda pengar. Hur långt är du från att nå de siffrorna (1.58 miljoner) nu? Kan du rentav slå ditt stallrekord denna etappen?

- Nja, det vete fasen om vi kan. Det beror mest på att jag nyss bytt jobb och det har varit väldigt rörigt ett tag nu vilket gör att jag inte orkar foka som jag borde på zonen.

Du verkar ha en hel del andra små "projekt" och tävlingar igång annat än att tävla i totalen... berätta lite om dessa och hur de kom till.

- Jag tyckte att det gav en extra dimension att börja tävla i bäst placerade stall mot Brilliant som jag pratar mycket med. De gånger vi möts i lopp förs det statistik, flest segrar när etappen är slut vinner.

Nu har vi även ett "Fula ankungen-battle". Det går i korthet ut på att stall som vill vara med tävlar med sina sämsta hästar. Antingen egna eller köpta. Hästen ska köpas så tidigt som möjligt som åring. Man förbinder sig att behålla hästen hela etappen om inte särskilda skäl föreligger såklart. Det går att läsa mer om tävlingen i forumet. Denna etapp tävlar jag, Brilliant och Stall Buster.

Vi har ju haft en del kontakt via PM här på zonen och det som slår mig är att du är; ödmjuk, trevlig och har lite skinn på näsan - är jag rätt ute?

- Det hoppas jag, haha! Skämt åsido, jag försöker. Jag är rak och ärlig och kan uppfattas som lite svartvit emellanåt. Skinn på näsan finns det så mycket som det behövs av.

Vilka andra stall har du kontakt med på zonen? Har du många "vänner" här?

- Stall Brilliant och jag har i perioder tät kontakt, vi har funnit varann kan man nog säga. Jag har en handfull vänner på listan men det är mest Brilliant och dig jag snackar återkommande med. Mest PM ever står dock Cherry för skulle jag tro, har fått mycket värdefull hjälp därifrån.

Hur kommer sig namnet lillsyrran?

- Min halvbror var en av huliganerna i Hammarbykretsar när jag växte upp. När jag var 12 började jag följa med på matcher och eftersom alla visste vem brorsan var så blev det först "Robbans syrra" och sedan kort och gott "lillsyrran". Jag kallas inte det längre men det har betytt mycket och får därför hänga med som användarnamn.

Har du uppmärksammat Useless Stables-hästen Lillasyster och i sådana fall, vad tycker du om henne?

- Nej, det har jag inte men namnet är ju nästan lika fint som lillsyrran!

Har du några andra hästar från andra stall som du följer?

- Knorr (Stall Buster) och Elva Raka (Stall Brilliant) är med i "Fula ankungen" så de har jag självklart koll på! Jag följer även de hästar jag sålt, ffa egna uppfödningar.

Vilka stall brukar du kika in?

- Det varierar, har inga specifika.

Vad är det mest frustrerande med TravZonen?

- Att spelet inte utvecklas i den takt man kunde önska.

Vad är det bästa med zonen?

- Att det finns!

Om du fick ändra en eller ett par saker i programmeringen, vad hade det varit?

- Jag vill ha en anteckningsbok för stallet.

Hur känns det förresten att ha kommit till rätta med ekonomin? (Nesslas anmärkning: lillsyrran var i ekonomiska trubbel men lyckades sälja en häst för lite drygt 6 miljoner.)

- Helt overkligt.

Vad gör du med pengarna du har nu?

- Håller i dem!

Är det inte dags att expandera till 20 stallplatser och satsa mot 2 miljoner inkört på en etapp?

- Nej, jag tycker att om jag inte driver stallet som jag borde nu så lär det inte bli bättre med ännu mer ansvar.

När du inte spelar här - vad ägnar du dig åt då?

- Åker på jänkebilsträffar (har en egen), går på loppisar, träffar polare, gjuter i betong. Jag är en betongnörd och vill man veta mer så läser man lämpligen på www.betongbruden.se eller kollar in Betongbruden på Instagram.

Är du öppen med ditt TZ-beroende på jobbet och så? (Vet dina arbetskollegor om att du sysslar med digitala hästar?)

- Japp! Varje gång det är dags för avel sätter jag en lapp med "AVEL!!" på toalocket IFALL jag skulle vakna lämplig tid på natten. Detta delas givetvis på sociala medier och ger en del kul reaktioner.

Vilka tre hästar har haft störst betydelse för ditt stall?

- Oj vilken svår fråga. Inkas Fairytale (Nu: My Dilemma) förstås, som såldes för 6 miljoner. Annars Är nog Brown Clown en sådan. Köpt för 3 kr, sprang in en halv mille och såldes för 2,6 millar. Sedan måste jag nog säga Pink Sapphire som köptes som ostartad 12-åring och tjänade 313 750 kr på 12 starter.

Vem är nuvarande favoriten och varför?

- Inkas Undertaker är alltid en favorit, men jag måste nog säga Inkas Eddie som har startat sin karriär fint.

Hur är din generella känsla kring zonen idag och vad zonen kommer att vara om säg 2 år?

- Jag tror dessvärre att den kommer vara sig ganska lik. Men det är ok med mig bara den inte försvinner som Sulky gjorde.

Vilket kön föredrar du på dina hästar?

- Ston, både IRL och på zonen.

Hur är det att vara tjej och spela här - ni är väl ändå i minoritet - finns det något positivt eller negativt att säga om detta?

- Jag har kört lastbil i bygg/anläggningssvängen i 12 år... Generellt sett föredrar jag at vara i minoritet, jag har mestadels killkompisar IRL och trivs med grabbar. Men undantag finns ju åt båda håll såklart.

Hur får vi mer tjejer att spela TravZonen?

- Jag är fel person att fråga, jag har svårt att förstå det här fokuset på vad folk har mellan benen som är modernt idag. Frågan borde vara: Hur får vi fler att spela Travzonen?

Vem är din favoritkusk?

- Har ingen.

Hur är din relation till riktigt trav?

- Har jobbat i travstall, ägt en fd travhäst som jag red och körde, polare som har travhästar.

Jag tror att det var allt - om jag inte glömt fråga något - typ, vad följer du på tv?

- Det varierar. Jag brukar kolla play-tjänster mest och kollar då gärna allt som finns av ett program och sedan byter jag till nåt annat.

Tack för alla dina svar och lycka till framöver!

- Tack och tack detsamma!
Reply
Cherry Posted: 2021-01-24 13:21:09

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Gött med lite läsning, fler intervjuer tycker jag!
Reply
ConnySus Posted: 2021-01-24 15:19:46
671
Stall Cross Country
Jägersro

Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
Trevlig läsning.
Reply
Poffpuff Posted: 2021-01-24 16:28:24
811
Mackenhof