Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Grand Prix Bon Bon - Kön?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2020-10-16 16:21:47

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Låt prissumman stå istället, ett lopp - hur åtråvärt det än må vara - ska inte få sån stor inverkan på etapprankingen. 800k är tillräckligt, det är gott om pengar redan där.
Reply
backagard Posted: 2020-10-18 06:53:55

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Tjugo hästar låter helt ointressant om det inte hade ändrats till inkörda pengar istället för startpoäng som kvalifikation. Då hade det efterliknat Prix´d Amerique något mer hur det ser ut i verkligheten.

Nu är det ju inte Prix d´Amerique utan heter Bon Bon så jag vet inte om det är det som vi ska sträva efter? Men jag tycker att det vore lite uppiggande att stänga ute valacker då det hade inneburit att man kanske får tänka efter en gång extra innan man väljer att knipsa av kulorna på en galoppbenägen häst.

Prissumman håller jag med Cherry om. 800k är absolut tillräckligt. Framförallt när Bon Bon kommer så tidigt in på säsongen så att alla hästar med lite framgång i TZ-Open från föregående säsong är aktuella för loppet.
Reply
1   [ 2 ]