[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2020-09-12 12:19:52
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
1. Vem vinner denna etappen?
2. Vem hoppas du vinner etappen (och varför)?
3. Vilken placering når ditt stall?
4. Är du nöjd med ditt stalls prestation denna etappen (något särskilt du är nöjd/missnöjd med)?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2020-09-12 22:13:35
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
1. Omöjligt att inte säga Stall Superior som har hästar till start i Kriteriefinal, TZO:3 och massa lördagsfinaler i slutet av etappen. Det här missar han inte.
2. Jag själv, men det kommer inte hända.
3. Vi ska slåss med näbbar och klor för att åtminstone försvara andraplatsen. Vi ogillar skarpt att vara mjäkig i våra målsättningar på zonen och ligga lågt med tipsen vad gäller ens egna hästar. Go big or go home. Samtidigt får man vara realist och fatta när man är slagen vad gäller förstaplatsen, vilket är fallet nu.
4. Mycket nöjd, och det ska ses i ljuset och skuggan av de senaste etapperna. Många fina skalper har tagits av tidigare slumrande hästar som Loutillier och Gladmod. Kan vi få igång Anneli igen ser framtiden kanske inte så dyster ut.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-09-13 04:13:07
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
1: Håller med föregående skrivare, OttoB borde vinna den här etappen när man ser vilka starter han har kvar och med vilka hästar. Har trott på Cherry väldigt länge och han kan mycket väl fortfarande vinna men när han missade Kriterie finalen så vägde det över helt klart på OttoB.
2: Får svara samma som föregående skrivare här med, självklart hoppas man på sig själv när man är med i toppen och nosar, men eftersom jag inte haft det som mål någon gång under etappens gång så känns det mer som en bonus att jag ens är med i toppen så här sent in på etappen, plus att när man kollar på kommande schema så inser man att det är väldigt mycket som ska stämma för att man ska kunna vinna, allt kan dock hända men som sagt känns det tufft att komma ikapp OttoB och Cherry.
3: Är mer än nöjd om jag klarar topp 3 som jag har just nu, men inser oxå att jag behöver köra in en del deg för att jag ska kunna behålla den placering då det är hungriga stall bakom med en del fina lopp kvar att köra i även dom.
4: Supernöjd helt klart, har inte haft som mål när varken etappen började eller under etappens gång att vara med och slåss om titeln. Jag har lyckats med utvecklingen av en del av mina hästar precis så som jag ville när etappen började och som jag hade som mål tills etappen skulle vara slut, så jag kan inte vara annat än nöjd då jag ej hade några speciellt uppsatta mål sportsligt sätt.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-09-13 22:52:51
|
|
1. Jag har ju redan tippat Stall The Man så jag står fast vid det även om han kanske inte har favoritpositionen just nu.
2. Jag hoppas att OttoB och Stall Superior vinner.
3. Hoppas kunna klara topp 20. Egentligen skulle jag vilja nå topp 15 och på så vis nå en ny toppnivå för stallet. Hade även gärna kört in mer än 3 790 300 kr, men det blir nog omöjligt.
4. Jag är nog ändå mer missnöjd än nöjd med etappen. Hästarna har vikt ner sig i de mer penningstinna loppen och vi har inte tagit någon direkt minnesvärd seger. Samtidigt har vi i skrivande stund ändå kört in 3 216 850 kr, vilket är en klart bra notering sett ur ett historiskt perspektiv. Man kan väl sammanfatta det som att vi gör en bra säsong OM stallet lyckas vinna banchampionatet där vi får slåss med näbbar och klor mot den gode Kråkis (alt. Kråkjäveln).  
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-09-14 11:05:21
|
|
Kom igen och svara på frågorna nu gott folk - tar inte lång tid alls!
(Är det någon fråga man inte vill svara på av någon anledning, så är det bara hoppa över den.)
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-09-14 23:21:55
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
1: Ruskigt svårt att tippa det är många lopp kvar och mycket kan hända fortfarande. Ett lopp kan förändra ställningen helt men mitt stall ligger fint till och det är kul att vara i toppen när man inte förväntat sig det.
2: Hoppas på mig såklart.  För att det är kul att vinna. Ett kvitto på att man gör något rätt.
4: Mer än nöjd då vi startade etappen med väldigt låga förväntningar. En stor föryngring inledes och det är ruskigt kul att våra unghästar levererat. Mycket tack vare dom vi ligger i toppen.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2020-09-15 01:10:40
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
1. OttoB
2. OttoB för han är en schysst snubbe, kul o prata med, annars tippar jag mig själv varje ny etapp
det måste man göra och ha som målsättning, plus drivkraft då motivationen har varit mitt fall sista
åren, men vill vinna Kriteriet och kanske TZO innan jag ens funderar, då har jag vunnit allt som är
värt o vinna, och Kriteriet är som Derbyt de finaste årgångsloppen som finns. Men jag e realist och
därför säger jag OttoB.
3. Har gått ner o nosat på topp 25 mot senaste årens 75-100 platser 
och detta beror således på att jag fick par mkt fina i aveln i olika omgångar,
dom har dragit in största delen insprungna pengar ca 85% det är skillnaden
att jag hamnar runt 30-35 plats kan bli under 30 också vid lite flyt.
4. Aldrig nöjd utanför topp 3 men ska jag se till min aktivitet o litet driv så ska jag
ligga där jag ligger, mest glad att jag hittat en bra avelskombination, vilket gett
4 kanon föl sista 2 etapperna och flera nyttiga som bidrar, den dagen har bra kusar
på alla valörer, då är man med o krigar om topp 10 igen. 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-09-15 20:35:08
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
1. Stall Superior, med vettiga chanser i såväl TZO som Kriteriet.
2. Hoppas att etappen avgörs genom en hård och ärlig kamp. Gärna genom att någon nyper en matlapp i något av etappens sista lopp på t.ex. Drammen eller Jyväskylä.
3. Kan vi kriga oss in på topp 20 vore det väl trevligt.
4. Det har varit ovanligt svajigt. Montréal Hof har dock överraskat positivt och blir spännande att följa i kriteriefinalen på söndag.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-09-15 21:34:55 Edited(1): 2020-09-15 21:37:42
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
1. OttoB.
Med tanke på den ovanligt jämna och spännande toppen har jag försökt dra mitt strå till stacken och matcha så att man är med när allt avgörs sista helgen, men nu när stall Superior lagt in en högre växel än oss andra tippar jag att guldet i praktiken ligger på Bergsåker på söndag  (Jag tror dock att Hampus vinner Kriteriet och går mot andraplatsen, men OttoB har läget under kontroll).
2. OttoB.
Instämmer med föregående talare, synnerligen välförtjänt ledning och han är en trevlig man.
(Och man hoppas såklart även på sig själv litegrann, när man i alla fall har möjligheten rent tekniskt).
3. Troligtvis 3:a eller i bästa fall 2:a som det verkar just nu. Vi har heller ingen tradition att lyckas i Kriteriet, och där finns det tre hästar som ser bättre ut än vår finalist.
4. Väldigt nöjd, vi ligger redan över 7 milj insprunget, vilket är rekord för stallet  . Dock är den etappen när vi hamnade 2:a med 6,5 milj in som jag räknar som sportsligt bättre eftersom det då saknades lopp som WTC och Noob. Men vi får se var det landar, alla miljoner har ju som sagt ej delats ännu!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2020-09-16 12:45:28  1. OttoB.
Med tanke på den ovanligt jämna och spännande toppen har jag försökt dra mitt strå till stacken och matcha så att man är med när allt avgörs sista helgen, men nu när stall Superior lagt in en högre växel än oss andra tippar jag att guldet i praktiken ligger på Bergsåker på söndag  (Jag tror dock att Hampus vinner Kriteriet och går mot andraplatsen, men OttoB har läget under kontroll).
2. OttoB.
Instämmer med föregående talare, synnerligen välförtjänt ledning och han är en trevlig man.
(Och man hoppas såklart även på sig själv litegrann, när man i alla fall har möjligheten rent tekniskt).
3. Troligtvis 3:a eller i bästa fall 2:a som det verkar just nu. Vi har heller ingen tradition att lyckas i Kriteriet, och där finns det tre hästar som ser bättre ut än vår finalist.
4. Väldigt nöjd, vi ligger redan över 7 milj insprunget, vilket är rekord för stallet  . Dock är den etappen när vi hamnade 2:a med 6,5 milj in som jag räknar som sportsligt bättre eftersom det då saknades lopp som WTC, G5, och Noob. Men vi får se var det landar, alla miljoner har ju som sagt ej delats ännu!
Answer to: "1. OttoB.
Med tanke på den ovanligt jämna och spännande toppen har jag "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
1. Vem vinner denna etappen?
För att inte repetera vad alla tror så säger jag Simon_81. Han har trots allt 3 till start i TZ och med stolpe in där så kan han gott och väl ta hem det om Otto har lite stolpe ut i TZ och Kriteriet.
2. Vem hoppas du vinner etappen (och varför)?
Ingen kommentar
3. Vilken placering når ditt stall?
Jag trodde ju ett tag att jag skulle kunna knipa en topp 10 placering men den sista tiden har det bara gått dåligt så får väl gissa på plats 12 då.
4. Är du nöjd med ditt stalls prestation denna etappen (något särskilt du är nöjd/missnöjd med)?
Jag borde ju vara nöjd men ojämnheten och det faktum att hästarna så sällan får till det i finaler gör att jag trots 4 miljoner inkört är missnöjd. Breaking Breeze vann tex sitt derbykval med skor på överlägset bästa tiden men i finalen barfota mäktar hon bara med att bli trea, samtliga prisplacerade går PB utom hon. Ryans Law inledde fint med seger i silverfinal och sedan Top trot men har sedan inte gjort någon glad. Sen alla treåringar, dom har värden för att vara kulltoppar allihop i stort sett men ingen som lyckats vinna något vettigt så långt.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-09-16 20:22:01
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
1. OttoB
2. -
3. Ingen aning, just nu är det motigt.
4. Jag är nöjd med hästarnas prestation generellt. Jag är mindre nöjd med stallchefens insats som blivit lidande av bedrövligt jobbigt arbetsbyte i den riktiga världen.
|
|
Reply
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2020-09-17 14:43:53 Edited(1): 2020-09-17 16:26:59  1. OttoB
2. -
4. Jag är nöjd med hästarnas prestation generellt. Jag är mindre nöjd med stallchefens insats som blivit lidande av bedrövligt jobbigt arbetsbyte i den riktiga världen.
Answer to: "1. OttoB
2. -
4. Jag är nöjd "
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
1. Otto B tar det här.
2. Unnar ingen annan än mig själv att vinna, men jag är ljusår ifrån varje säsong
3. Topp 20 borde jag kunna klara, plats 19 just nu.
4. Pengamässigt går jag mot min bästa säsong, har fortfarande för mycket ojämnhet i stallet.
Men Narkissos Dream framfart denna säsong har varit otroligt skoj 5-2-0 på sista 7 loppen och ska vara med i finalen på Travzonen Open.
Och 4-åriga The Contender som också är egen uppfödning som överrasskade i Derbyt där han blev 2:a.
Jag borde kanske städa ur stallet lite mer än vad jag gör. Nåväl, önskan är iallafall att ta ett steg framåt och utmana om topp 10-12.
Men i min värld kommer jag aldrig komma högre upp, försöker spela med realism så gott det går och därför kommer jag aldrig kunna tävla mot dom bättre stallen, har gjort ca 130 lopp denna säsong och nåt stall ligger på 190.
|
|
Reply
|
|
daddyy
|
Posted: 2020-09-17 16:33:43 Edited(1): 2020-09-17 16:35:04
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
1. Otto B
2. Jag själv men tror det blir svårt.
3. Hoppas på topp 3
4. Är nöjd då vi har fått en fin bredd i stallet. Sen har Duke fått utdelning( är i TZO final) detta är en häst vi trott på hela tiden.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-09-19 13:05:32
|
|