Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Travzonen på Facebook.

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
ConnySus Posted: 2020-06-03 21:35:22
671
Stall Cross Country
Jägersro

Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
Go kväll Travzonen-vänner

Jag sökte lite på Facebook och tänkte att det måste ju finnas nånting med Travzonen där. Jag hittade någon "Community" eller vad det var där senaste inlägget var runt 2013 typ.

Det diskuteras ibland hur vi ska göra för att fler ska hitta till Travzonen, hur de som redan finns här ska bli mer aktiva, skriva loppkommentarer, diskutera i forumet osv. Och om man då har en grupp på Facebook som är offentlig så alla kan se den, så kanske fler hittar hit. Om man postar inlägg, gillar inlägg, kommenterar m.m. så ser ju även ens vänner detta när den är offentlig, och plötsligt kanske det hittar hit folk som egentligen inte hade letat annars. Nackdelen är kanske att vi blottar oss för vännerna vilka nördar vi är, men den smällen kan vi väl ta

Denna gruppen kan vi även diskutera "riktigt" trav i då det så klart finns intresse för det också antar jag. Det finns kanske till och med de som har egen erfarenhet som aktiv eller före detta, lägga upp bilder m.m.

Ja ni som har Facebook vet ju hur det funkar. Det ska tilläggas att jag menar inte att denna gruppen ska ersätta forumet på zonen, men kanske som ett komplement med fler funktioner.

Jag har i kväll skapat en grupp på Facebook som heter "Vi som lirar på Travzonen". Jag vill inte trampa på några tår och hoppas det är okej att göra detta. Jag har INTE skrivit ut någon webadress, jag vet inte hur reglerna säger om det om vem som äger hemsidan osv. Gruppen är startad och går nog att gå med i direkt utan förfrågning tror jag. Detta går ju att justera efterhand annars.

Detta är ett helt spontant infall som jag förvisso redan startat upp, men vill gärna höra vad ni tycker och tror om det finns potential för gruppen. Jag är själv väldigt statistik intresserad till exempel och man kan kanske göra något av det. Finns ju även möjlighet att skriva om sitt eget stall och sina hästar på ett helt annat sätt. Det man skriver på sin egen stallsida på zonen ser man ju bara om man går in på just det stallet och kollar. Jag tycker möjligheterna är stora.

Vad tror ni?

/Conny
Reply
simon_81 Posted: 2020-06-03 23:37:15
1262
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Jättebra initiativ. Hoppas att flera som har facebook kan hjälpa till att få upp intresset än mer . Tyvärr har dock inte det själv. Om någon har WhatsApp kanske man även skulle kunna köra en grupp där parallellt?
Reply
ogan Posted: 2020-06-04 00:34:40 Answer to: "Go kväll Travzonen-vänner :) Jag sökte lite på Facebook och tänkte "

Became a member: 2010-08-31
Forum posts: 146
Kul initiativ!
Ser ut som att du får godkänna alla som ansöker, då det kom upp att jag "väntar" efter att jag tryckte på "gå med"...
Reply
lillsyrran Posted: 2020-06-04 21:34:50

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Kul ide´, helt klart värt ett försök. Har ansökt om medlemskap.
Reply
ConnySus Posted: 2020-06-04 21:45:55
671
Stall Cross Country
Jägersro

Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
6 medlemmar nu, det kanske kan bli nåt

Om inte annat kan det vara kul att få ett ansikte på vem man släpper ledningen till eller väljer att stänga in

Vi får hjälpas åt så blir det kanske bra. Ska försöka fixa i inställningarna så man kommer in direkt.
Reply
Yermac Posted: 2020-06-04 21:54:14
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Kör på! Lycka till! /Har inte Fb.
Reply
styxon Posted: 2020-06-06 19:54:26
1047
Stall Styxon