[ 1
]
|
calle34
|
Posted: 2019-08-22 20:14:24
|
Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
|
Har väl aldrig hört eller sätt att en häst hoppar i ett lopp av folk skriker eller gapar. Nu får ni väl ge er.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2019-08-22 22:35:56
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Vi får dra igång en kampanj för att skrämma bort publiken från banorna i stället. Och solkatterna som dyker upp i spöregn.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2019-08-22 23:03:00
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Jag har även noterat att det ännu inte skett att någon häst blivit diskad efter att ha stört mina hästar i galopp på på upploppet.
Hästar kan visserligen bli störda av saker runt banan. Minns när Ludde ”skyllde” på en vit häst på innerplan i Copenhagen Cup (?) för några år sedan. Vet inte om det hänt IRL, men jag har aldrig sett en häst börja galoppera för att en fågel flaxade förbi...
Visst vore det bättre med loppkommentarer som att ”Xxx började galoppera utan synlig anledning, men hittade travet igen efter 30 meter” (eller) ”Torbjörn Jansson tog lite för mycket i tömmarna vilket Xxx inte gillade och kastade sig i galopp och tappade 50 meter” (eller) ”Xxx såg inte som bäst ut för dagen i travet och till slut tappade även hästen travet och galopperade bort sina chanser i loppet” (eller) ”Efter startrusningen slappnade troligtvis Xxx av för mycket och började galoppera”.
Det finns några anledningar i loppkommentatorn som jag köper. Orutin och galopp av trötthet köper jag rakt av, men samtidigt har just anledningen orutin drabbat även hästar med hög rutinstapel och borde bara drabba hästar i lägre klasser.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2019-08-22 23:53:21  Jag har även noterat att det ännu inte skett att någon häst blivit diskad efter att ha stört mina hästar i galopp på på upploppet.
Hästar kan visserligen bli störda av saker runt banan. Minns när Ludde ”skyllde” på en vit häst på innerplan i Copenhagen Cup (?) för några år sedan. Vet inte om det hänt IRL, men jag har aldrig sett en häst börja galoppera för att en fågel flaxade förbi...
Visst vore det bättre med loppkommentarer som att ”Xxx började galoppera utan synlig anledning, men hittade travet igen efter 30 meter” (eller) ”Torbjörn Jansson tog lite för mycket i tömmarna vilket Xxx inte gillade och kastade sig i galopp och tappade 50 meter” (eller) ”Xxx såg inte som bäst ut för dagen i travet och till slut tappade även hästen travet och galopperade bort sina chanser i loppet” (eller) ”Efter startrusningen slappnade troligtvis Xxx av för mycket och började galoppera”.
Det finns några anledningar i loppkommentatorn som jag köper. Orutin och galopp av trötthet köper jag rakt av, men samtidigt har just anledningen orutin drabbat även hästar med hög rutinstapel och borde bara drabba hästar i lägre klasser.
Answer to: "Jag har även noterat att det ännu inte skett att någon häst blivit disk"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Jag kan även blir förvånad över kuskarnas taktiska upplägg då de kör till ledning och pengar på för att sedan släppa och falla bak till 5 par invändigt (som ofta är 5:a i loppet då de envisas med att köra i ett led istället för två. Sedan plötsligt hittar hästen en osynlig Open strech och blir framsläppt invändigt av alla på upploppet.....
|
|
Reply
|
|
calle34
|
Posted: 2019-08-23 19:53:45  Vi får dra igång en kampanj för att skrämma bort publiken från banorna i stället. Och solkatterna som dyker upp i spöregn.
Answer to: "Vi får dra igång en kampanj för att skrämma bort publiken från banorna"
|
Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
|
Hej där! Gillar du inte mig?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2019-08-24 00:09:01 Edited(2): 2019-08-24 00:10:02  Hej där! Gillar du inte mig?
Answer to: "Hej där! Gillar du inte mig?"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Gillar alla som bidrar till spelets utveckling. Ditt inlägg var uppfriskande frankt och rakt på sak.
Jag är dock rädd för att ”de som skriver i loppen” inte kikar in här så ofta. Därför behöver vi kanske ta till andra metoder för att komma till bukt med att hästar galopperar på grund av skränande publik.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|