[ 1
]
|
backagard
|
Posted: 2019-06-08 17:34:11
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Två lopp som ligger tisdagen innan TZ 1 och TZ 2. Känns inte optimalt.
För två av mina kusar, som kvalat in till ett av dessa två lopp vardera, deltog även i TZO och lyckades även kvala in till V75-finalerna i dag.
Även om hästarna startar på 10 i form inför första loppet så kommer de förr eller senare i dessa tre täta starter få starta med max 6 i form i tredje starten.
Går det inte att lägga dessa lopp sista veckan? Eller veckan innan TZO startar?
Statusen dras ner för dessa inkvalningslopp om man ska behöva riskera skador eller underprestationer för att tävla i TZO och V75-finalen.
Det är fritt att tycka att jag är girig och kunnat avstå nåt lopp. Hade ju lika gärna kunnat stryka och sen om jag känner för det anmäla till WTC med bara 150 000 kr mindre i förstapris.
Åsiker? Nån som har andra förslag eller lösningar?
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2019-06-08 18:51:50
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Håller helt å fullt med dej, Styrkeprov och V7 är ju inget man står över frivilligt, samma har drabbat en av mina så det känns lite som att vrida ur en kruttorr trasa lite till.
Styrkeprovets final skulle ju absolut kunna ligga tidigare på etappen och V-7 skulle kunna ha en final innan TZO 1 då har man möjlighet att hoppa på nästa meeting i fall man kliver av TZO.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2019-06-08 20:14:35 Edited(1): 2019-06-08 20:15:37  Håller helt å fullt med dej, Styrkeprov och V7 är ju inget man står över frivilligt, samma har drabbat en av mina så det känns lite som att vrida ur en kruttorr trasa lite till.
Styrkeprovets final skulle ju absolut kunna ligga tidigare på etappen och V-7 skulle kunna ha en final innan TZO 1 då har man möjlighet att hoppa på nästa meeting i fall man kliver av TZO.
Answer to: "Håller helt å fullt med dej, Styrkeprov och V7 är ju inget man står öv"
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Just V75-finalerna är nog olika från säsong till säsong. Det blir ju en viss förskjutning varje säsong.
Men oavsett så finns det ju plats för dessa inkvalningsloppsfinaler under annan del/vecka av etappen. Hade det varit en V75:a som varit uttagningslopp hade jag givetvis inte gnällt. V75-final är annorlunda.
Det kommer säkerligen att "krocka" någonstans ändå, men just TZO är speciellt då det är "det roligaste" loppet att anmäla till och starterna är vecka-vecka. Stor chans/risk att det blir för tätt för fler användare/stall framledes om en V75-final hamnar på samma sätt inom de kommande etapperna. Kan ju även vara så att V75-finalerna hamnar lördagen efter andra omgången av TZO, och då kan det bli 3 lopp tisdag-torsdag-lördag de etapper det hamnar på det viset.
Förr låg Styrkeprovet på samma dag som andra omgången av TZO. Det är ändrat, vilket var uppskattat. Men fortfarande ligger det i gyttret av TZO och skapar en del i-landsproblem.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|