[ 1
]
|
styxon
|
Posted: 2019-01-05 11:13:52
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Jag har precis fått en varning för att jag har rapporterat några transfers som jag anser behöver kollas upp. Just den transfern som jag har fått varningen för säger inte så mycket men jag tyckte mig se ett mönster mellan två olika medlemmar när det gäller fyra stycken transfers under senare tid.
Jag har inga problem med själva varningen eftersom jag vet vad det står i reglerna men samtidigt vill jag lyfta att det är ett mycket stelt rapporteringssystem eftersom jag skulle ha velat utveckla det som jag misstänker kan vara fusk. Nu går det ju bara att klicka på knappen Rapportera. Det här medför att man drar sig för att rapportera samt att det gynnar de som vill fuska.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2019-01-05 14:09:10  Jag har precis fått en varning för att jag har rapporterat några transfers som jag anser behöver kollas upp. Just den transfern som jag har fått varningen för säger inte så mycket men jag tyckte mig se ett mönster mellan två olika medlemmar när det gäller fyra stycken transfers under senare tid.
Jag har inga problem med själva varningen eftersom jag vet vad det står i reglerna men samtidigt vill jag lyfta att det är ett mycket stelt rapporteringssystem eftersom jag skulle ha velat utveckla det som jag misstänker kan vara fusk. Nu går det ju bara att klicka på knappen Rapportera. Det här medför att man drar sig för att rapportera samt att det gynnar de som vill fuska.
Answer to: "Jag har precis fått en varning för att jag har rapporterat några transfe"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Trist att du fick en varning. Hoppas inget mer händer. Själv har jag slutat engagera mig i (det enligt mig ganska vanligt förekommande) fusket. Varje etapp i samband med etappslut/etappstart har det poppat upp nya stall som gör anmärkningsvärda (läs: suspekta) köp. Stall som i princip bara loggat in och kört de fem loppen som krävs för att få handla på auktionen handlar gladeligen ök till hästar från stall som mer än gärna vill bli av med sina felavlingar för att på så sätt få en ledig stallbox. Dessa nya stall försvinner sedan iform av total inaktivitet - såvida de inte dyker upp vid nästkommade etappskifte och gör samma grej igen.
Rapporteringssystemet är som du är inne på, långt ifrån jättebra.
Svårt dock att komma på någon bättre lösning.
Allra helst skulle man väl dock vilja att folk var lite mer "fair play" och inte satt med multipla stall. Jag menar vem är det man fuskar mot.. mest känns det ju som att man fuskar mot sig själv på något sätt.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2019-01-06 21:55:45
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Reglelverkat är oerhört missvisande. Förstår inte grejen med att bli varnad om man upptäcker misstänkt fusk! Jag personligen drar mig för att anmäla, tror aldrig jag gjort det. I princip varje etapp ser man stall fuska genom att sälja usla hästar man vill bli av med till ett nystartat stall. Klart det ger en fördel att avla fullt ut och sen kunna bli av med 2-3 kameler efter en vecka istället för att ha dessa i stallet under 3 veckors tid. Kunna avla mer och ändå jobba på börsen med att hitta fynd. Tråkigt att en del stall väljer att göra så. Det köpande stallet försvinner sedan snabbt, hästarna står bara i stallet eller i mest genomskinliga fall pensioneras direkt efter inköpet.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|