[ 1
]
|
EmmaT
|
Posted: 2018-07-17 12:08:06
|
Became a member: 2018-07-17
Forum posts: 2
|
Hej!
Startade precis min Travzonen och fick, vad ja tror en ganska bra start med 1 st häst på 5 i Snabbhet, Startsnabbhet och Styrka, 4 Årigt Sto / Medel : 5.5 Pts.
Jag undrar nu vad ja ska göra o i vilken ordning, ja kan se flera ha "monster" 1-4 åringar.
Jag köpte en träningsanläggning, INTE Veterinär Klenik.
Pensionerade mina andra 2 hästar då dem absolut inte var något o ha.
Anställde 2 st tränare och 2 skötare ( tänkte att den ena skötaren förbättras o kan användas ifall ja finner ny o börja med? )
Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!
// Emma
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2018-07-17 13:12:30  Hej!
Startade precis min Travzonen och fick, vad ja tror en ganska bra start med 1 st häst på 5 i Snabbhet, Startsnabbhet och Styrka, 4 Årigt Sto / Medel : 5.5 Pts.
Jag undrar nu vad ja ska göra o i vilken ordning, ja kan se flera ha "monster" 1-4 åringar.
Jag köpte en träningsanläggning, INTE Veterinär Klenik.
Pensionerade mina andra 2 hästar då dem absolut inte var något o ha.
Anställde 2 st tränare och 2 skötare ( tänkte att den ena skötaren förbättras o kan användas ifall ja finner ny o börja med? )
Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!
// Emma
Answer to: "Hej!
Startade precis min Travzonen och fick, vad ja tror en ganska bra s"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Två snabba tips:
1) Håll hårt i pengarna från början. Träningsanläggning är dyrt, i synnerhet om du bara har en häst i stallet. Även om det känns surt rekommenderar jag att du river träningsanläggningen och får igång stallet med några fler hästar. Förslagsvis letar du efter billiga starthästar på auktionen och försöker få dem att springa in pengar till havren.
2) När du anmäler hästarna till lopp, kom ihåg att kuskformen är det enskilt viktigaste. Skickligheten har mindre betydelse. Var med andra ord noga med att välja kuskar i bra form. Eftersom det är startpoängen som avgör vilken ordning man tilldelas kuskar krävs det att man klurar lite på hur bra kuskar man vågar välja. Får man välja som tolva har ju sannolikt kuskarna med bäst form redan gått. Jämför med liknande lopp några dagar tillbaka i tiden för att få en känsla för hur många poäng det krävs för att få välja först, osv.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2018-07-17 15:00:03
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
 |
Sans Xylene  |
|
 |
• |
30 år Sto |
• |
Åby |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
74p |
Insprungna pengar |
1 077 700 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
88 |
10 |
18 |
16 |
13 |
11 |
5 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,07.8 :
|
medel :
1,08.6 :
|
lång
1,09.7 |
|
|
Vore ett bra köp för ditt stall.
Köp hästar med hög siffra på snabbhet billigt. Gärna sådana som ännu inte gått en massa lopp.
Håller förövrigt med Poffpuff om att du bör riva (och vänta med) träningsanläggningen. Den är alldeles för dyr för ett stall utan hästar som kör in pengar.
|
|
Reply
|
|
EmmaT
|
Posted: 2018-07-18 02:09:21
|
Became a member: 2018-07-17
Forum posts: 2
|
Jo, den hästen ser väldigt bra ut!
Dock behöver ja 5 starter först :P
Jag sålde min träningsanläggning, hur får man in penning enklast?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2018-07-19 10:52:04
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Om jag vore du hade jag startat om stallet (även om din häst som du har och gillar automatiskt pensioneras) sen kört 5 starter med den nya hästarna du får. Därefter hade jag pensionerat hästarna om ingen ser okej ut och sen köpt in typ 3 nya intressanta och billiga hästar från auktionen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|