Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Dålig ekonomi, kan ej anmäla

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Raiden7655 Posted: 2018-01-29 05:14:58
616
Götes pållar
Eskilstuna

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 66
Hej alla!
Vart går gränsen vid dålig ekonomi? är det visst belopp eller är det hur lång tid man står på minus?
Försöker sanera min ekonomi men kan inte anmäla längre..
Då blir det svårt få in prispengar!!
Har redan rivit träningsanläggningen. Lagt ut några hästar till försäljning.
Och det kostar ju och sparka personal ju med.
Hade varit bra och fått ett varningmail vad som gäller regelmässigt.
Visst jag vet att jag själv skapat min taskiga sits, men vill gärna veta vad som gäller.
MVH/Raiden7655
Reply
Friction88 Posted: 2018-01-29 14:24:46 Answer to: "Hej alla! Vart går gränsen vid dålig ekonomi? är det visst belopp elle"
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Tja.

Om man ligger minus 100 tusen så kan man ej anmäla hästar till lopp.
Sen tror jag att personal sparkas, hästboxar, byggnader rivs..
Har ingen erfarenhet av det själv, men har läst.

Ett tips kan vara att starta om stallet, alternativ sälja av hästarna om du kan få in över 2 miljoner för dom?
När du inte har träningsanläggning är det dumt att ha 3-4 åringar i stallet då träningen blir dåligt utan anläggning. Jag rekommenderar nya stall att köpa äldre ston och en äldre avelshingst och satsa på att föda upp hästar och sälja direkt. Har man lite flyt och får en fin 1-åring, så kan denna säljas för några miljoner. Träningsanläggning är dyrt och jag tycker man ska vänta med det. Tills man byggt ut stallet med minst 10 boxar, har ett par miljoner i kassan, har någorlunda koll på hur spelet funkar.. För skaffar man personal, träningsanläggning, foder till sina hästar, då lär man ha lite hum vad man gör, annars går det snabbt åt skogen.
Reply
Gerrard Posted: 2018-01-30 09:39:51
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Som Friction skriver har du två alternativ:
1: Starta om stallet och få två miljoner att börja om med (alla hästar pensioneras och personalen försvinner)

2: Sälj hästar. Jag hade använt detta alternativ då du behåller din personal. Tips är att sälja hästar när dem har startpoäng över 100. Då kan det generera lite överpriser. Spurtnollor kan ofta också gå för mycket.
Reply
Vieri88 Posted: 2018-01-30 12:20:04
46
Stall Möchty
Solvalla

Became a member: 2015-10-12
Forum posts: 35
Lägg ut Toronto Maiden för 1,2 millar så köper jag
Reply
[ 1 ]