[ 1
]
|
|
Posted: 2008-03-11 23:04:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad sägs om att ha ett Consolation-lopp i samband med Kriteriet/Elit Race/Derby?
Ett lopp med 80k kanske på samma dag, som nu till ex på söndag ett Kriteriet Consolation?
Andra chansen för oss torskar som brände.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-11 23:16:47  Vad sägs om att ha ett Consolation-lopp i samband med Kriteriet/Elit Race/Derby?
Ett lopp med 80k kanske på samma dag, som nu till ex på söndag ett Kriteriet Consolation?
Answer to: "Vad sägs om att ha ett Consolation-lopp i samband med Kriteriet/Elit Race/"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Låter väl som en klart vettig ide. Efterlyser överhuvudtaget mer sådana "ramlopp" när det vankas finaler av ngt slag.
Förresten, varför inga uttagningslopp till Oaks?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-11 23:18:05  Låter väl som en klart vettig ide. Efterlyser överhuvudtaget mer sådana "ramlopp" när det vankas finaler av ngt slag.
Förresten, varför inga uttagningslopp till Oaks?
Answer to: "Låter väl som en klart vettig ide. Efterlyser överhuvudtaget mer sådana"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns inte hästar tror jag, skulle bli grymt rumphugget.
Kanske i så fall två kvallop, som i Styrkeprovet då, men det kanske är rätt bra nu trots allt? Det är ju bara 250k i första.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-11 23:21:13
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
mjo, håller med, consulation lopp!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-11 23:23:25  Finns inte hästar tror jag, skulle bli grymt rumphugget.
Kanske i så fall två kvallop, som i Styrkeprovet då, men det kanske är rätt bra nu trots allt? Det är ju bara 250k i första.
Answer to: "Finns inte hästar tror jag, skulle bli grymt rumphugget.
Kanske i så fal"
|
|
Jag vet men kanske om det fanns lite mer lopp för enbart ston kanske fler skulle satsa på ston. Som det är nu finns det absolut INGEN anledning att köpa ett sto. En hingst kan du ju iaf kastrera och blir han bra så har du avelsvärde. Finns inget som helst avelsvärde i ett sto, oavsett hur bra det är.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-11 23:28:05
|
|
finns ju ganska mycket stolopp, enklare lopp där ju......Sedan är ju stoeliten på lördagarna enklare än tex Guldklassen.....
Men visst är en hingst att föredra, tveklöst......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-11 23:47:54  finns ju ganska mycket stolopp, enklare lopp där ju......Sedan är ju stoeliten på lördagarna enklare än tex Guldklassen.....
Men visst är en hingst att föredra, tveklöst......
Answer to: "finns ju ganska mycket stolopp, enklare lopp där ju......Sedan är ju stoe"
|
|
Visst är det så. Skulle till och med vilja påstå att det oftast är enklare i Diamant än i silver på lördagarna. Nja, jag ändrar mig. är nog rätt ok som det är med stolopp och skit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-22 17:56:23  Vad sägs om att ha ett Consolation-lopp i samband med Kriteriet/Elit Race/Derby?
Answer to: "Vad sägs om att ha ett Consolation-lopp i samband med Kriteriet/Elit Race/"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bästa idén på forumet på länge!.. maila eriksson toppidé!  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-23 01:13:09  Bästa idén på forumet på länge!.. maila eriksson toppidé!  .
Answer to: "Bästa idén på forumet på länge!.. maila eriksson toppidé! :)."
|
Became a member:
Forum posts:
|
gör det själv, jag har ingen daglig dialog som du har.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-23 07:44:59
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Ni har tillräckligt med storlopp tycker jag, det drar iväg från oss vanliga så det blir sån stor skillnad, tycker det räcker gott o väl, men mycket vill väl ha mer som det brukar heta. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-23 10:29:20  Ni har tillräckligt med storlopp tycker jag, det drar iväg från oss vanliga så det blir sån stor skillnad, tycker det räcker gott o väl, men mycket vill väl ha mer som det brukar heta. 
Answer to: "Ni har tillräckligt med storlopp tycker jag, det drar iväg från oss vanl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker jag inte..
borde vara fler lopp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-23 10:41:17  Ni har tillräckligt med storlopp tycker jag, det drar iväg från oss vanliga så det blir sån stor skillnad, tycker det räcker gott o väl, men mycket vill väl ha mer som det brukar heta. 
Answer to: "Ni har tillräckligt med storlopp tycker jag, det drar iväg från oss vanl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så du menar att ett Consolation är ett storlopp?
Heh, det är ju för hästarna som inte kvalar in till storloppen, dvs.. dom sämre.
Förstår inte riktigt hur du tänker, det är ju ett tröstlopp med blott kanske 80k i första eller nåt.
Skapar knappast några skillnader.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-23 11:42:29  Så du menar att ett Consolation är ett storlopp?
Heh, det är ju för hästarna som inte kvalar in till storloppen, dvs.. dom sämre.
Förstår inte riktigt hur du tänker, det är ju ett tröstlopp med blott kanske 80k i första eller nåt.
Skapar knappast några skillnader.
Answer to: "Så du menar att ett Consolation är ett storlopp?
Heh, det är ju för hÃ"
|
|
Nä kanske inte det då...men i stort sett så är det mycket lopp med stora pengar i och som dom med mycket pengar tjänar ännu mera i, det blir sånt gap ner till oss som ligger med 50000-200000 tusen insprungna till, sen tänkte jag nog inte på din fråga så bra, tänkte bara ...aha ytterligare ett storlopp med mycket pengar i, men jag böjer på hatten för din ide som var bra. För Consolations lopp brukar det handla bara på ca. 100-200.000 i. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-23 11:47:33
|
|
Kakan...det förstår jag att DU tycker, men då borde det vara lite mera på småloppen också, inte ynka 5000 som nynasar-ligan som vi som blev medlemmar i år får springa om, inte lätt att komma upp sig för oss.  (anonym)
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-23 11:57:05
|
|
Det borde finnas ett lopp som heter Travzonens lopp, som är för hästar med max 30.000 kr insprugna, med ett första pris på 1.000.000 kr en gång i veckan.  ( Anonym )
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-23 12:03:05  Det borde finnas ett lopp som heter Travzonens lopp, som är för hästar med max 30.000 kr insprugna, med ett första pris på 1.000.000 kr en gång i veckan.  ( Anonym )
Answer to: "Det borde finnas ett lopp som heter Travzonens lopp, som är för hästar m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, dålig idé..  !.
Stochampionatet,E3,heatlopp mer sånt tack..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-23 12:12:48
|
|
Självklart ska vi ha consulation lopp, varför det ska gynna de bästa förstår jag inte, de bästa hästarna är ju med i finalerna......
Något lopp under Elit race hade också varit kul, tex Sweden cup!
stochampionat, E3, kungapokalen hade också varit kul! i framtiden, kanske uppfödningslopp ? 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-23 13:39:08
|
|
Jag sa ju att Consulations lopp var en bra ide och att jag förhastade mig, gå inte på nu och lägg mer energi på denna tråd. Men gärna mera för oss lite mindre stall var det jag var ute efter. Typ Stig-H pokalen eller nått för oss mindre stall, eller Big Noon pokalen med 200.000 och då ska det vara för kanske upp till 30 i startpoäng, det är ända chansen för att man ska kunna växa ngt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-24 01:39:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man skulle varje månad kunna ha ett 150-250 tusen kronors lopp för hästar som sprungit max 2-3 lopp eller något sådant, annars har vi småstall ingen chans att komma med en ny superstjärna eftersom om man får en nolla i raden sjunker startpoängen drastiskt och då finns det inget hopp att komma med i finare lopp och tjäna finare pengar.
ni som redan har bra hästar matchar ju enbart till storlopp och på det viset har dom ju konstant hög startpoäng medans vi andra harvar i lingonligan.
fler storlopp är bara "borgarsnack" och skapar ju ännu större klyfta till oss mänskliga.
ett annat alternativ är ju större prissummor i lopp som är för dom med mindre än 100k insprungna osv. Kanske 200k i första pris max 100k insprungna?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-03-24 02:10:39  Man skulle varje månad kunna ha ett 150-250 tusen kronors lopp för hästar som sprungit max 2-3 lopp eller något sådant, annars har vi småstall ingen chans att komma med en ny superstjärna eftersom om man får en nolla i raden sjunker startpoängen drastiskt och då finns det inget hopp att komma med i finare lopp och tjäna finare pengar.
ni som redan har bra hästar matchar ju enbart till storlopp och på det viset har dom ju konstant hög startpoäng medans vi andra harvar i lingonligan.
fler storlopp är bara "borgarsnack" och skapar ju ännu större klyfta till oss mänskliga.
ett annat alternativ är ju större prissummor i lopp som är för dom med mindre än 100k insprungna osv. Kanske 200k i första pris max 100k insprungna?
Answer to: "Man skulle varje månad kunna ha ett 150-250 tusen kronors lopp för hästa"
|
Forum posts: 1720
|
Håller inte med dig, tycker det är en dålig idé (och inte vidare verklighetstroget) att i princip skänka bort "pengar" till orutinerade hästar alt. ej-så-framgångsrika stall. Sååå omöjligt är det ju inte idag att få fram en bra häst och slåss mot toppstallen; om man tittar på topplistan så är det ju åtminstone två användare bland topp 10 som registrerat sina stall efter dig (chokladkaka och Plokko, kanske är det någon ytterligare också?). Själv skulle jag snarare tappa sugen om det blir för lätt att nå toppen.
Däremot tycker jag att det är en bra väg att gÃ¥ med fler halvstora lopp (med 100´-150´ i förstapris), där de hästar som är snäppet under eliten kan starta. Bra idé ocksÃ¥ med Consolation-lopp och fler ramlopp med halvstora förstapris pÃ¥ storloppsdagar.

|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|