Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
From Posted: 2016-11-15 21:53:23
146
Froms
Åby

Became a member: 2015-09-19
Forum posts: 22
Så less på dåligt resultat på bra råvara. Finns en överklass i detta spel.
Reply
Poffpuff Posted: 2016-11-16 01:17:17
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Körsbären har mognat vid det här laget.
Reply
hogan Posted: 2016-11-16 21:55:58 Answer to: "Körsbären har mognat vid det här laget."

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Skojaru....4st i derby finalen av 4 möjliga, många skulle bli glad med 1, börjar misstänka dopade körsbär faktiskt

tyckte det var en mega svår bedrift o vinna världsligan när jag vann två raka etapper 2011,
va bara legenden lauvin som lyckades med omöjliga tre raka....men nu, vad har körsbären? 12 segrar av 13 senaste eller vad är det!!!!!!!
Reply
Cherry Posted: 2016-11-16 22:51:51

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
4 av 5 var det faktiskt.

Vad betyder "dopade körsbär" egentligen om vi talar klarspråk?

Ja, det är svårt att vinna världsrankingen. 12 segrar på de 13 senaste har jag däremot inte.
Reply
hogan Posted: 2016-11-17 01:24:37 Answer to: "4 av 5 var det faktiskt. Vad betyder "dopade körsbär""

Ironiskt var det i klarspråk, går väl inte o dopa visuella hästar heller

Hade det varit ett "riktigt" stall däremot....ja då hade hästarna fått lämna blodprover
För du måste väl hålla med om att det är sjukt konstigt att du som ända stall, aldrig har svackor.

Går dina 3 bästa 12 åringar i pension o man tror att nu blir äntligen andra som får chansen,
ja då går dina 4-5 åringar o vinner gulddivisionen plötsligt, från o varit i skymundan,
så svackor existerar aldrig i ditt stall, helt sjuuukt

Men jag anklagar inte dig för ngt eller att det är ditt fel, men som vinnarskalle till en annan,
det är för jävla tröttsamt o se och att man ens försöker, men min motivation har varit i botten
efter man har hästar med grymma värden o nollspurtare men inga framgångar ändå,
så jag är väl fel man o yttra mig, får skylla på min vinnarskalle
Reply
Cherry Posted: 2016-11-17 10:40:02

Det är klart att jag har svackor som alla andra. Men jag har haft en uppsjö riktigt bra hästar de senaste 10-12 etapperna och om nån gått dåligt så har det funnits andra hästar som täcker upp. Jag har haft bra bredd, och det är delvis tur och även lite skicklighet även om det verkar sticka i ögonen på en del.

Sen vetefan när jag hade en 4- eller 5-åring som vann gulddivisionen?? Din faktakoll är inte direkt världsklass och man kan ändå förvänta sig att du har belägg för det du säger. Tror aldrig jag haft en 4-åring som vunnit Guld så jag har ingen aning var du får det ifrån.

Det jag undrade var om jag blev anklagad för fusk då det hänt innan. Det är bara att kolla stallsidan för dent och hans pressmeddelande så förstår du vad jag menar. Han trodde/tror ju på riktigt att jag har hackat spelet. Man kanske borde ta det som världens bästa komplimang?
Reply
mike10 Posted: 2016-11-18 00:39:09
979
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
Jag ser det helt annorlunda! Cherry e kungen på tronen och du har min fulla respekt som TZ-lirare

Dock är det en stor sporre att försöka fightas med dig Cherry, och jag är jävligt sugen på att försöka putta ner dig från tronen och få känna på hur det känns där uppe!

(finns ju dock minst 10 andra stall som har lika bra chans som On Fire att få sitta på tronen en etapp eller två om dina kusar skulle få Någon sämre etapper.

Må bäste stallchef vinna etapperna
// Mike
Reply
hogan Posted: 2016-11-18 23:13:41

Han hade varit kungen för mig med, men han komme aldrig ifrån att han köpte kontot en gång i tidn, fullproppat med klirr i kassan....jag ser inga som kungar utan ettor o tvåor, skickligheten du pratar om borde väl alla vi andra besitta med då som har varit med minst lika länge....vad är det som är så skickligt egentligen, berätta det så kan du få cred om det är ngt inte jag redan vet.
Jag har inte anklagat dig för fusk utan tycker bara det är jävligt tråkigt o se ditt stall vinna etapp efter etapp,
snarare tycker jag synd om dig som inte har ngt liv, du måste ju lägga alla dagar i veckan på denna sajt, fattar inte var du hittar motivationen som vunnit så mkt....det kanske är det som är skickligheten,
vilka svackor har du haft menar du, har du missat ett storlopp o bara kommit tvåa??
Jag har sett att några 5 åringar vunnit guld, och du har även försökt med 4 åringar som haft pengar för o starta där, gått sämre där, men du hade bl.a en fransk häst som vann guld som 5 åring, hade vunnit ett lopp innan, självsagt ett storlopp.....Distress nånting hette den....har mer koll än vad du tror
Reply
Cherry Posted: 2016-11-18 23:36:43 Answer to: "Han hade varit kungen för mig med, men han komme aldrig ifrån at"

Wow, att du ska börja dra till med grejer som "tycker synd om dig som inte har ngt liv" Trodde du stod över sånt. Sen vet jag inte vilken sten du levt under som inte har märkt att jag har näst intill noll intresse kvar för travzonen. Jag har ju vid ett par tillfällen t.o.m försökt sälja hela stallet.

Trodde ändå vi var på god fot med varann efter att då och då ha mailat fram och tillbaks. Men du är ju helt opålitlig.

Och In Distress har aldrig vunnit i Guld. Nej, du har inte mer koll än vad jag tror. Du slänger ur dig påståenden som är helt osanna.

Och återigen för trehundrade gången: Jag hade 20 mille efter att ha sålt av Grenkas gamla hästar. Varken mer eller mindre. Hur många stall tror du inte sitter på mer än så? Ska jag rentav skicka 20 mille till dig också så kan ju du försöka vinna världsrankingen 12 gånger? För det låter ju på dig som att jag har vunnit pga de pengarna.

Och om du inte vet var skickligheten ligger trots att du varit på zonen så länge så har du ju missat något som jag snappat upp. Men lite kul är det ändå att du kallar lauvin en legend för tre raka etappsegrar på 70-talet men när jag vinner sex på raken så är det för att jag inte har något liv..
Reply
felicia Posted: 2016-11-20 10:27:35
1035
Opal H
Solvalla

Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
Spännande tråd kan inte låta bli att inflika lite angående tur vs skicklighet då jag verkar sakna båda
gillar verkligen detta spel och försöker få ut absolut maximalt ur hästkrakarna men det känns just nu som att försöka simma i havregrynsgröt , trögt som f..

Har ingen tur alls och verkar oxå sakna skickighet : lite facit från mina Lördagsstarter som denna etapp är
17 stycken och har inbringat den nätta summan av 99,500 plus 2 riktiga floppar i Derbykval mm.Tillåtet med ett flin

All heder och respekt dock till er som besitter lite skicklighet å tur jag kämpar på trots allt
Reply
Friction88 Posted: 2016-11-20 11:41:31
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Måste bara säga att jag är väldigt imponerad av Cherry framgångar i spelet. Hade ingen koll på att han vunnit 11 av 14 senaste etapperna! Tror inte jag skulle kunna lyckas med den bedriften själv!
Reply
Poffpuff Posted: 2016-11-20 18:19:48
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Cherry on top är standard. Känns tryggt på något vis.
Reply
hogan Posted: 2016-11-21 13:18:30

Överdriv mera Cherry....hade du stått på god fot t.ex så var det vi som vart med länge hade som kotym att inte tokbjuda över vissa man gillar, jag har ännu aldrig bjudit på hästar som Claxos bjudit före, inte heller stall Mupparna, och ej heller stall Criminal....tycker det är kraftig taskigt o kalla Lauvins segrar för 70-tal,
undrar vem fan som är taskigt vaggad....har aldrig sagt ett ont ord om dig förut, men är det ngn som är falsk så är det du, och vad i ditt påstående grundar sig att jag sagt att du vunnit alla gånger pga av du köpte ett stall "PÅ 70-Talet"??????

Jag skrev att ingen för mig är kung som inte startat stallet från början, det är en jävla skillnad!!
Ända jag skrev att det var tröttsamt att alltid se stall Cherry som nr 1, och det står jag för...för du har gått ut i flera uttalande om att du ska lägga ner, men står ju inte för det....tror faktiskt du vill höra av dina fans...Nej Cherry...stanna kvar...travzonen dör om du slutar
Fjanteri, går man ut i medialt o säger att man ska sluta, då gör man det.....så överdriv inte tack,
och vadå stå på god fot med varann, när skrev du senast...på 70-talet, och jag vet att du höll med om att vissa bjuder man inte över på, det finns hästar åt alla ändå....men du kastar ju upp 10-15 millar på hästar som jag budat på "Trots enligt din egen utsago...jag ska sluta, har ingen motivation kvar....så stå på god fot får du ha med små fansen, jag ser dig endast som en konkurrent som jag vill ha ner från tronen, jag betackar mig o va vän med en som ena dagen säger si, o nästa gång gör så.

Visst, jag kan gratta o tycka det är duktigt att vinna 11 eller 12 ggr, även om jag tror det beror på att flera storstall slutat, eller trappat ner precis som jag, man ser inte Lifehorses, Näset, Lauvin, nedtrappad Spanarn Trotters längre....mkt har gått bra pga av tajmingen men också en hyperaktiv Cherry.

Låt mig nu tycka detta.....det är ett forum där man tycker till, jag har aldrig påstått att ditt köpestall ska va orsaken till vinsterna....utan jag sa att ingen är kung i mina ögon som inte grundat stallet från starten,
så om jag har dålig koll, så har du åtminstone minst lika dålig koll, mina uttalanden står iaf här och är nyskrivna, o missar man då o vrider på sanningen, så bli inte spydig...finns inget värre än de som sitter bakom en dataskärm o snackar om man krypit fram under stenar mm.
Jag har inte käftat med dig utan bara sagt mina åsikter....tråden började ju om att flesta har pissform, och då tyckte jag det kom till väl pass o undra varför Cherry aldrig har svackor....asså du sa att du har det också, men dom kan ju aldrig vara på samma nivå som de flestas.....när man snittat 5 millar varje etapp i 5-6 år och sen knappt kommer upp till millen, man kanske får bättre vinnarskallar i hästarna ju mer man betalar namnbyten, kanske ngt Eriksson petat in så det blir lönsamt för honom...för jag fattar ännu inte vad du menar med skicklighet
Reply
Cherry Posted: 2016-11-21 16:02:29 Answer to: "Överdriv mera Cherry....hade du stått på god fot t.ex s&ar"

Haha, var ska jag ens börja?

"jag vet att du höll med om att vissa bjuder man inte över på"

Det här är så galet fel att jag knappt kan ta det på allvar. Varje gång nån har sagt det här så har jag sagt att min åsikt är att i budgivningar är allt tillåtet. Du är inte den enda som har pratat om det här och jag har alltid sagt att i ett spel där det finns så få bra och prisvärda hästar så är absolut allt tillåtet. Gråsossetänk som att "hmm, min ytligt bekanta på det här spelet vill ha den hästen, nåja, då kan han väl få den" är bara larv. En liknelse jag kan ge är när jag och en kompis spelade tennis för ett par år sedan. Han var klart bättre och det var helt uppenbart att han inte skulle ha några problem att vinna mot mig. Jag var halvduglig men han var riktigt talangfull och krossade mig, jag tog väl två gem totalt. Nästa match märkte jag att han inte tog i fullt ut och då blev jag smålack. Jag sa till honom att ta i för fullt. Jag blir hellre krossad med 6-1, 6-1 i en ärlig fight än med 6-4, 7-5 där jag fått ett par extra gem i gåva. Du får gärna tycka att man ska "spela schysst" men du får respektera att alla inte håller med dig. Att spela schysst för mig är att göra sitt bästa.

Undantaget från regeln är möjligtvis den där historien du berättat flera gånger om din tidigare vän här på zonen, men det är just för att den är lite speciell och har lite extra pikanta ingredienser. Jag är säker på att du vet vad jag menar. Men det är bannemig enda undantaget och annars håller jag inte med utan tycker som sagt att alla får buda på vilken häst som helst. Det är ändå ett konkurrensspel och även om det inte är skitviktigt så tycker jag det blir för mycket kumbaya runt lägerelden om man inte försöker fullt ut.

Och få det inte att låta som att jag satte igång det här. Hela tonen i ditt inlägg med "tycker synd om dig som inte har något liv" är bara designat att försöka trycka ner mig och förringa mig, precis som när du tror att jag bryr mig det minsta om vad du kallar mina "fans" - och jag gör mig inte heller några illusioner om att mitt vara eller inte vara på zonen har minsta lilla inverkan på någons liv här. Vet inte vad det spelar för roll för dig att jag velat fram och tillbaks med att lägga ner stallet heller. Sköt du ditt istället. Lite svårt att lägga ner när man har en häst som är trea i mest insprunget nånsin. Det har också varit ett delmål på vägen, att få fram en sån där riktig kanon som Kolbasz, Ummagumma och Don´t Worry Butch. Som sagt, inte för att det angår dig ens lite grann, men så är det.

Och btw, under etapperna då jag vann 6 på raken så finns det inte en lauvin, Soberano eller spanarn i hela riket som hade kunnat hota mig. Den enda som kom lite nära var larockma. Det svider säkert att höra eftersom du är så typiskt svensk i att ingen får vara för stor någonsin, men mitt stall var för bra på den tiden. Jag hade så många världsklasshästar att alla andra var chanslösa. Skryt? Kanske. Sant? Absolut. Idag är det annorlunda och jag har missat så många deadlines på unghästar att jag inte längre kan hålla stilen, men bryr mig inte så mycket om det. Jag har luckor på flera årskullar och det kommer straffa sig, förmodligen redan den här etappen.

Ja, du får tycka vad du vill. Det får alla. Men när du har en otrevlig ton och dessutom kommer med massa felaktiga påståenden (var är min 4-åring/5-åring som vann Guld? Väntar spänt) så får det faktiskt rinna över lite för mig också.

Svackor. Du är medveten om att svackor inte är samma för alla va? Om Manchester City har en dålig säsong så slutar dom kanske femma. Om West Brom har en dålig säsong åker de ner en division. Jag fattar inte riktigt ditt tänk om att allt hela tiden måste vara lika för alla. Och slutligen, om du inte förstår var skickligheten ligger i detta spel så kanske du bör fråga dig själv varför och leta mer noggrant istället för att vara bitter och otrevlig gentemot mig.
Reply
hogan Posted: 2016-11-22 13:35:16 Answer to: "Haha, var ska jag ens börja? "jag vet att du höll med om "

Föringa...åjoh, kan skönja ett viss mått av föringa i dina rader med, så anklaga inte mig för att föringa,
och lika spänt som du väntar på att få höra vilken 4-5 åring som vann guld så väntar jag lika spänt på
höra vad din skicklighet består av, jag kanske blandade ihop guld med ett storlopp, det jag ville få fram
var att vissa gånger har du haft mediokra hästar som inte varit några direkta vinnarskallar, men så fort
ngn av dina äldre kanoner föll från åldersstrecket och du hade ett par, tre sådana mediokra, direkt börja dom
vinna fast de kanske bara hade en seger i bagaget och detta var enbart i samtalet om svackor, så inte att jag
anklagar dig eller att det är ngt fel i det, men utifrån sett så har inte jag iaf sett några svackor,
och vad jag ville lyfta fram att det är helt fan otroligt....sen att du sitter o blir förnärmad o kallar en gråsosse och krypa fram under stenar o vette fan, visar ju bara ditt förakt till din sk. "Stå på god fot med varann"
Säger som jag sagt tidigare, det var mina åsikter, och jag säger det igen.

Det är inte så jävla lätt o minnas namn o dyligt på ett onlinespel, hade varit annorlunda om det varit IRL,
riktiga travhästar, där är det värt o minnas hästar från gång till annan, men i detta spel....tror du jag ligger hemma o tänker, undrar vem som vinner V7 Guld nästa helg, kan fan inte ens startlistan i huvet, men frågar du mig om riktiga V75 och Guld, kan jag rabbla upp varenda häst o startspår.
Kanske va din Danska häst som gick rätt upp från Golden 5 till Guld, jag vet att det var en som man nästan häpnade av utveckligen i, du hade mkt pengar på den o lät den starta Grande Leauge eller Guld, jag minns inte så noga.....men denna grej var inte själva samtalsämnet, men du går gärna på detaljer o vill sitta o va tuff o ball, men det ser jag endast som att du var nog inte så god fot som du säger,
och du...visst får alla göra som de vill, och man får bjuda på vem man vill...självklart, men säg då fan inte att du höll med om att vissa vill man inte budgivningar mot...säg inget o sen gör tvärtom, det är bara
falskt....och om det nu är konkurrans....roligt att man aldrig sett dig o brorsan bjuda mot varann

Avs, Gråsossen under stenen
Reply
Cherry Posted: 2016-11-22 19:06:11 Answer to: "Föringa...åjoh, kan skönja ett viss mått av föri"

Men snälla du. Du säger med sån bestämdhet att jag hade en 4/5-åring som vunnit guld, och när jag säger nej, det hade jag inte, då säger du jo, det hade du, jag har bättre koll än du tror osv. Och när jag ber dig nämna vilken det var så kan du inte (för den hästen finns inte) och skyller på att du inte minns. Hur ska jag kunna ta diskussionen på allvar när du gång på gång slänger ur dig kommentarer som du tycker låter bra för stunden men som helt saknar grund?

Som att jag och Medeltid inte har budat mot varann. Vi har budat mot varann många gånger och det kan han intyga också - och tro mig, han har civilkurage nog att säga att jag ljuger om jag skulle göra det eller säga att jag har fel om jag har det. Men vi har budat massa gånger mot varann. Tror du det är möjligt att vi helt enkelt inte blir så sårade om vi blir överbudade av varann?

Angående skicklighet så ska väl inte jag sitta här och ge ut tips till någon? Allra minst dig som sitter och är otrevlig mot mig. Du får gärna tycka att jag sitter och spelar tuff och ball, men det gör det inte mera sant och det enda jag gör är att försvara mig mot alla felaktigheter och anklagelser du kommer med, och det har jag rätt att göra.

Kom heller inte och snacka om att jag är falsk. Jag är faktiskt jävligt rakryggad när det kommer till att erkänna egna brister. Men du, som iaf tidigare låtsats vara på god fot med mig när vi trots allt skrivit hyfsat långa PM till varann, du börjar helt plötsligt kackla om att jag är falsk, att jag budar över dig, att jag inte startade stallet från grunden, att mina hästar är för bra, att jag inte har nåt liv. De här tankarna kan ju inte ha kommit över en natt hos dig senaste veckan, så min slutsats är att du alltid tyckt så och att du således själv är jävligt falsk som låtsats vara på god fot med mig.

Såvida du inte kommer med mer felaktiga påståenden som du tvingar mig motbevisa så är jag klar med den här tråden nu.
Reply
hogan Posted: 2016-11-23 21:19:12

Visst...skit falsk för man har en åsikt, att jag tycker det är lamt o tråkigt att du vinner hela tiden,
och att jag tyckte knappt man sett några svackor med ditt stall, är man falsk då, sen att du är så detalj centrerad och ska tjafsa upp samtalet så har du bara dig själv o skylla....och jag skrev faktiskt att jag kunde blandat ihop det med ett storlopp, kanske inte var Guld.....so what, va ju inte det tråden handla om, men du ska liksom hacka ner den i detaljer så spårar det bara ut o blir pajkastning. Jag nämde din Danska häst också men det missa du kanske, i din iver o få sista ordet som att jag ska vara falsk....tror inte en som försökt stävjat börsfusk i över 5 år är ett dugg falsk

Ursäkta mig att jag vill se en bredd o inte bara stall som Cherry, finns så jävla mkt fel på denna sajt som lätt skulle kunna få mkt bredare bredd, lättare för nya att utvecklas, som det är nu så får de starta om hela iden, skaffar polare som köper liken för millar osv osv.
Bättre stänga Börsen och alla får avla, så skulle vi få bort all skit som denna Börs medför, vi skulle få bort
budgivningar där hästar får kosta 15 millar för några fåtal badar i pengar, du får tycka det är gråsosse tänk bäst du vill, men detta skulle gjorts från början, för av alla fuskare fick vi endast bort två, och detta pga av ägaren till sajten bryr sig inte, alla moderatorer slutar, går ej att ersätta....jag har klickat på knappen för misstänkt börs fusk ett antal ggr, men det behövs 3 st för det ska gå igenom, men en slutade för att tag sen, han försvann helt från sajten, så även om jag o Spanarn trycker, så händer inget.

Vi har skrivit o bett om att det ska räcka med 2 st för hindra köp, men man får inga svar längre av Eriksson men just detta att sajten i stort sett har fritt fall, så har jag försökt hindra börsfusk, och kanske gör det till en annan syn på spelet, men IRL är jag för fri företagsamhet, givetvis....men detta är inte IRL utan jag har tittat mer på vad vi kan göra utan Eriksson.

Till sist, ja visst, jag ska sköta mig själv....men ville iaf bara du skall veta att jag bara sa två åsikter från början, sen börja du hugga direkt....vad menar du med doping....så jävla lamt o inte fatta att det inte ens går att dopa låtsas hästar, så låt mig ha min åsikt mannen, så hade det nog stannat vid första rutan, förlängningen skyller jag på dig, för mig kan du glömma att du kan trycka dit, jag är för luttrad.

Punkt slut från "falska gråsossen under stenen"
Reply
Kopia77 Posted: 2016-11-27 09:16:57 Answer to: "Visst...skit falsk för man har en åsikt, att jag tycker det &aum"
992
Bråkan
Bollnäs

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
Det sista du skriver har ju inte med Cherry att göra, och jag tror vi är fler som håller med om att hålla nere fusket. De gånger någon har skrivit om hjälp med att stoppa en affär så har det väl gått bättre? Jag är väldigt sällan på börsen så då är det svårt att följa så jag tycker det är bra att sådana som du försöker hålla den kollen!

Även om jag har budat på en eller två hästar för att hjälpa någon ekonomiskt så är det inte mina "kompisar" och inte för några stor pengar och det har skett öppet på säljarforum. (+att jag faktiskt tävlar med de hästarna och inte trycker på pensioneringsknappen) Men visst, även det är lite gråzon... men det är ju ändå hästbranschen

Ja, det är svårt för nya att komma upp sig. Men titta på en sån som On Fire som är nyare än mig och som säkert har ett mål att kunna välta Gigant Cherry och som dessutom sporrar denne att vara kvar. Jag lärde mig rätt mycket av att gå in och tjuvkika på större stall, hur de matchade o.s.v. och även fråga om råd som jag alltid har fått utan baktankar eller nedvärderande kommentarer.

Och vad jag gillar med det här spelet är att vi har:
Stortränarna
Uppkomlingarna
Veteranerna
Nybörjarna som frågar om råd
Hästhandlarna
Uppfödarna
De utan tålamod som startar om och startar om
De med tålamod som tror på sina gamla pållar oavsett ur dåliga de är
och för all del småfifflarna och de som stoppar dom

En jäkla massa personligheter som faktiskt gör det här spelet mer verkligt än solkatter eller superspurter!
Reply
[ 1 ]