[ 1
]
|
ConnySus
|
Posted: 2016-10-13 21:48:03
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Som nybörjare då jag bara är inne på min 3:e säsong och fortfarande letar efter nyckeln till framgång funderar jag på följande:
Hur täta starter kan hästarna göra utan att det förr eller senare blir skit av det i form av galopp eller skador? Och vilken anser ni är lägsta rekommenderade form vid start?
Jag har sett nu i framförallt 3-åringsloppen där vissa hästar gör snart sin 4:e start på mindre än två veckor. Jag letade febrilt i reglerna och i forumet och har fått för mig att hästen helst ska ha 9-10 i form, men helst inte mindre än 7. Jag kan så klart ha drömt detta............
Men hur tänker ni om hästens form vid lopp, ge allt/defensivt osv?
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2016-10-13 22:00:16 Edited(2): 2016-10-13 22:01:44
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
|
Formen är inte viktig för hästens prestation i loppet, förutom att skaderisken ökar vid lägre form. Det är min uppfattning.
Hetsmatchningen av 3-åringarna i början av etappen är för att man vill skaffa poäng till Deutschland Grand Prix.
Kör alltid 'ge allt' i lopp, undantaget provlopp - defensivt då - eller om du råkat få en kusk med 1-2 i form (bara att ge upp loppet med så låg kuskform)
Kom ihåg att kuskformen är väldigt viktig, den har större betydelse än kuskens skicklighet.
|
|
Reply
|
|
ConnySus
|
Posted: 2016-10-14 00:38:02  Formen är inte viktig för hästens prestation i loppet, förutom att skaderisken ökar vid lägre form. Det är min uppfattning.
Hetsmatchningen av 3-åringarna i början av etappen är för att man vill skaffa poäng till Deutschland Grand Prix.
Kör alltid 'ge allt' i lopp, undantaget provlopp - defensivt då - eller om du råkat få en kusk med 1-2 i form (bara att ge upp loppet med så låg kuskform)
Kom ihåg att kuskformen är väldigt viktig, den har större betydelse än kuskens skicklighet.
Answer to: "Formen är inte viktig för hästens prestation i loppet, f&oum"
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Tack för svaret.
Skönt att man kan lita på de "gamla rävarna" i forumet 
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2016-10-14 05:42:45
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
Och om man alltid kör täta starter hinner hästen aldrig träna.
(Sen verkar min hovslagare sämre än t.ex. Cherrys. Hans hästar verkar inte påverkas av skor medan många av mina endast springer barfota och tappar alla poäng när de springer med skor)
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2016-10-14 21:18:50
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Kör du "ge allt" (vilket är en förutsättning för att vinna loppen) tappar hästen mer i form. Därför bör man ha minst 7 i form innan lopp för att minimera skaderisken.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|