Så går det när dom förlitat sig på en spelare hela tiden, hur ska andra kunna komma fram o bli bra
som bänknötare eller, har känts många stunder som den där sommarplågan "Långa bollar på Bengt"
fast byt ut Bengt mot Zlatan, när inte Zlatan kommer rättvänd utan bara får långa otacksamma
bollar, ser det ut som Ängshöjden BK långa stunder, alla förlitar sig på att Zlatan ska fixa det,
och men hans mega ego som många får som stjärnor typ Ronaldo i Portugal, de har den attityden
för självförtroendet är A och O men det gäller att dela med sig också, men som sagt så ska de fixa allt
och ibland funkar det, men titta på t.ex Portugal som har bra mkt större stjärnor än Sverige,
inte ens deras landslag funkar särskilt bra sen Ronaldo fått den otacksamma rollen som jämt ska lösa det,
och det är inte hans fel o inte heller Zlatans utan en sport som fotboll är precis som de flesta lagspel
flera individer, kolla Tyskland...det är ett LAG, alla deltar, finns ingen som de förlitar sig på, jo bara
tränaren och Tyskland som lag, det blir så jävla fel i lag som Portugal, Sverige...räcker utmärkt som
förslag, när spelarna förlitar sig på Zlatan, det kan inte bli ngt bra spel, utan när någon känner att han
måste passa, så slår dom en boll upp på Zlatan utan som helst baktanke, istället för bygga spelet
antingen med hålla bollen inom laget med säkra passningar, tills de hittar lägen, men Sverige är inte
tillräckligt tekniska för det som t.ex Spanien som kan rulla runt i flera minuter, nej Sverige ska spela
enkelt, raka passningar o snabba enkla så de går fort när de vänder spelet, ska högst va 3 pass genom
mittfält från egen planhalva och längst där framme ska fler röra på sig, Zlatan står ofta still med
motståndare i ryggen, så när de slår långa bollar på Be...nej Zlatan, så tar han ner på bröstet får
en knuff i ryggen, faller framåt, men domarna blåser sällan då Zlatan delar oftast ut mer tjuvsmällar
än han tar.
Så jag hoppas även om jag inte har några förväntningar...gå historiskt tillbaks i tiden, hur många
guld, silver, brons har Sverige, inte många -94 bronset, det var kanon, bättre lag kommer Sverige
inte få se på hundra år, och då var vi ett lag...va ingen Zlatanroll i laget, utan 11 bra spelare
Brolin, Dahlin, Kenneth Andersson...och
Henke Larsson i sina rasta flätor som då va mittfältare...så man behöver inte va en
Einstein för att fatta...fotboll är och förblir ett lagspel, funkar inte o tro att EN spelare ska fixa allt,
Så jag hoppas för Sveriges skull o för Portugals, bygg ett lag på 11 spelare, och våga säga emot
Zlatan o Ronaldo att bänka dom ibland, för att de andra ska tänka annorlunda...lovar er, första
de kommer känna...ojdå, ingen Zlatan, vad gör jag nu då.
Och detta är inte att jag inte gillar Zlatan eller så, utan ren fakta att fotboll är ett lagspel,
och det syns allt för väl när de förlitar sig på en spelare.
Tack för alla målen Zlatan som du gjort för Sverige + lite shownummer som du lyckats med
hoppas du kan anpassa dig till ett familjeliv nu, och jag skulle vilja se dig göra reklam för blöjor t.ex
där du byter blöja på en bebis....blöjan kan t.ex vara gul o blå och bytet kan ske i en Volvo
Tack o hej leverpastej Zlatan , Kim Källström, och målis Isaksson som va bäst igår.
ps. Haha, jo det stämmer nog Cherry, det var Bloody Mary som var tvungen att vinna Gulddivisionen,
lördagen va den sista den månaden så det fanns bara det loppet kvar, fanns en realistisk chans,
men då var jag tvungen att vinna och Larockma fick inte vara bland de tre har jag för mig,
kan säga såhär, segern var sötsur för jag är alltid ödmjuk mot vänner, och då va jag o Larockma
mkt bra vänner, vi pratades vid varje dag och jag kände mig faktiskt lite taskig, fick dåligt samvete
även fast det är det man strävar efter o vinna, men på det sättet kändes grymt....MEN,
tur att karma finns, jag vann ju 2 raka etapper då, detta va den andra så det va väl därför jag unnade honom o få vinna också....men karman rättade till det, etappen efter vann Larockma och den efter
denne också, så han fick precis som jag vinna 2 raka....för mig var det megastort, fanns så många
bra stall då....fast det gör det nu med, men det va såna som legat topp 3 ända sen man börja 2008
januari, stall som Lauvin och sen stall Näset o Spanarn, de finns än men har ju som jag, mkt IRL
så man har trappat ner....jag har 2 mål som morot....vann aldrig ett årgångslopp som Kriteriet eller
Derbyt, bara massa försök o finaler , så ett av dom är en dröm, sen skulle det va häftigt o vinna
Travzonen Open, även om loppet är ett lotteri o vet inte ngn liknelse IRL med det loppet,
men vore ballt o va Travzonens vinnare för en dag
Men vinner jag Derbyt först, då slutar jag nog sen, den är alla travälskares största seger/lopp...man får bara en chans varje etapp, hur häftigt vore det inte...tycker bara komma till final är stort.
Glad Midsommar o ha en bra sommar alla!!!!
dont drink and drive