Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Klottret vecka 25

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2016-06-22 23:46:01 Edited(1): 2016-06-23 00:54:25
1129
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Detta är en klotterplankstråd. Tveka inte - skriv!

Nesslas klotter:

¤¤ Tack för er tid i landslaget Isaksson, Källström och Ibrahimovic! STORT TACK!

¤¤ Hamréns opus ultimum (sista verk) eller hur man ska beskriva det...
Var något snack om "shining" för några år sedan.
Vi skulle visst utvecklas (jmf med hur vi var under Lars Lagerbäck).
Erik Hamrén, förbundskapten sedan 2009...
Nästan 7 år.
Vi skulle visst "shina" och bli offensiva.
"Ta nästa steg".
"Våga"
...
Etc...
I hans slutprov på tre matcher så gör vi noll!!! mål och kommer sist i gruppen.
Tack och hej din jävla pajas. (Världen är tyvärr full av folk som tror att de är ledare.)

¤¤ Fortfarande ingen som använt the great Great Horsetail - så märkligt alltså.
(I min värld är han en del av 'the big five': Great Horsetail, Rhythm Identification, S.p Fort Knox, Moving Rocket & Nutmeg Cherry.)

¤¤ Giron brukar väl funka som en klocka i sin verksamhet... men vad har hänt nu?
Ska han/hon börja spela spelet på riktigt?

¤¤ Synd att England möter Island. Det är ju de två lagen jag "hejar" på nu när Sverige "åker med guldet.. bussen.
Får väl Bli Lasse Lagerbäckur och hans island man lägger hjärtat hos då.

¤¤ Gillade denna trådstarten och det engagemanget den väckte. Synd att storstallen inte skriver i den bara.

¤¤ Varför, varför, varför blir det så ofta dubbletter, tripletter och vad nu fyra och fem av samma (osv) vad-det-nu-heter-etter av de franska hästarna? Läs Cafe Au Lait, Spontané, Jonté Ponté, m.m

¤¤ Tror tyvärr att Neon Pixie vinner TZO.

¤¤ Hoppas såklart ha fel och... hoppas på... hejar på: Producer! Fin stam och fin skalle på den kusen!
Intressant farsa!

¤¤ Midsommarledigt - inte helt fel.

¤¤ Stall Nessla har gått fint denna etappen och ser fram emot kommande etapp.
Blir hårdare matchning framöver. (Lite 'burn out before you fade away'-tänk eller något i den stilen, antar jag.)

¤¤ Tack för allt Zlatan. Nu är du fiende!

Edit: Wales spelar EM-final. #SlutspelsträdetFromHell (Minns var ni läste det först. )
Reply
Cherry Posted: 2016-06-23 09:37:45

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Ja vad ska man säga egentligen?

I en värld där jag sedan länge har tyckt att klubbfotbollen har förstört hela sporten pga pengar så har nu än en gång hoppet släckts för det enda inom sporten jag bryr mig om; Sverige i stora mästerskap. Landslagsfotboll är det enda rena som finns kvar. Det går inte att köpa ihop ett bra landslag och det ligger nåt mycket vackert över det faktumet.

Och jag säger som Rolf Zetterlund; Detta har varit en enorm morot för oss alla och nu har den släckts!

Hamrén var en mysfarbror men jag kunde aldrig respektera honom som förbundskapten. Det har varit hjärtekross efter hjärtekross och jag tycker aldrig han har sagt som det varit, han är en i mängden som kommer med massa floskler.

Det har varit så jävla impotent med honom vid rodret och man har aldrig fått bli riktigt glad. Det enda undantaget är väl playoffmatcherna mot Danmark.

EM 2012 där vi, något olyckligt (vi var bättre än England) var ute efter två matcher. De hemska playoffmatcherna mot Portugal där vi missade VM. Där var jag efteråt totalt sänkt efter att ha fått upp hoppet under några minuter i hemmareturen på Friends. Och nu detta. Detta otroligt frustrerande misslyckande där man fick jubla EN gång. Och det var över ett självmål. Det var otroligt tungt att se de två sista matcherna och efter pissmålet igår gick luften ur mig totalt.

Tänkte exakt samma angående Island-England men just nu skiter jag i det. Jag är ingen islänning ändå. Och jag har alltid hållt på England också. Men jag är ingen engelsman. Jag skiter i det. Nu vill jag bara se så många straffavgöranden som möjligt, älskar att se straffavgöranden så länge jag själv inte är investerad i nåt av lagen.

Den där tråden du länkade till var väl bra. Men inget kommer förändras. Och när folk kommer in och säger att trådskaparen behöver "ändra tonen till Eriksson" blir jag bara uppgiven. Så fort Eriksson har gjort minsta lilla förändring så har han lovprisats och höjts till skyarna. Ingen säger ett ord om det faktum att nästan varje gång han är inne och förändrar något så pajar han nåt annat (som ibland inte ens fixas). Förmodligen för att han inte är en riktigt säker programmerare och har jättebra koll. Förståeligt kanske. Men fjäsket för Eriksson är bara äckligt tycker iaf jag.

Nu ska Stall Cherry försöka hålla undan för de andra den här etappen. Loppet ikväll kan bli helt avgörande. Iaf kul med sent avgörande, även om den här etappen inte kan mätas med den där gången då hogan fällde larockma på den absolut sista dagen. Var det inte t.o.m i det sista loppet? Minns inte riktigt, men det var sjukt.

Äsch, nu missar vi helt säkert VM i Putinland också. Vem ska göra målen? Ska vi plocka in Elmander igen? Bistra tider väntar. Men ny förbundskapten är helt säkert bra.

Tack och hej!
Reply
hogan Posted: 2016-06-23 13:15:22 Answer to: "Ja vad ska man säga egentligen? I en värld där jag sedan "

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Så går det när dom förlitat sig på en spelare hela tiden, hur ska andra kunna komma fram o bli bra
som bänknötare eller, har känts många stunder som den där sommarplågan "Långa bollar på Bengt"
fast byt ut Bengt mot Zlatan, när inte Zlatan kommer rättvänd utan bara får långa otacksamma
bollar, ser det ut som Ängshöjden BK långa stunder, alla förlitar sig på att Zlatan ska fixa det,
och men hans mega ego som många får som stjärnor typ Ronaldo i Portugal, de har den attityden
för självförtroendet är A och O men det gäller att dela med sig också, men som sagt så ska de fixa allt
och ibland funkar det, men titta på t.ex Portugal som har bra mkt större stjärnor än Sverige,

inte ens deras landslag funkar särskilt bra sen Ronaldo fått den otacksamma rollen som jämt ska lösa det,
och det är inte hans fel o inte heller Zlatans utan en sport som fotboll är precis som de flesta lagspel
flera individer, kolla Tyskland...det är ett LAG, alla deltar, finns ingen som de förlitar sig på, jo bara
tränaren och Tyskland som lag, det blir så jävla fel i lag som Portugal, Sverige...räcker utmärkt som
förslag, när spelarna förlitar sig på Zlatan, det kan inte bli ngt bra spel, utan när någon känner att han
måste passa, så slår dom en boll upp på Zlatan utan som helst baktanke, istället för bygga spelet
antingen med hålla bollen inom laget med säkra passningar, tills de hittar lägen, men Sverige är inte
tillräckligt tekniska för det som t.ex Spanien som kan rulla runt i flera minuter, nej Sverige ska spela
enkelt, raka passningar o snabba enkla så de går fort när de vänder spelet, ska högst va 3 pass genom
mittfält från egen planhalva och längst där framme ska fler röra på sig, Zlatan står ofta still med
motståndare i ryggen, så när de slår långa bollar på Be...nej Zlatan, så tar han ner på bröstet får
en knuff i ryggen, faller framåt, men domarna blåser sällan då Zlatan delar oftast ut mer tjuvsmällar
än han tar.

Så jag hoppas även om jag inte har några förväntningar...gå historiskt tillbaks i tiden, hur många
guld, silver, brons har Sverige, inte många -94 bronset, det var kanon, bättre lag kommer Sverige
inte få se på hundra år, och då var vi ett lag...va ingen Zlatanroll i laget, utan 11 bra spelare
Brolin, Dahlin, Kenneth Andersson...och Henke Larsson i sina rasta flätor som då va mittfältare...så man behöver inte va en
Einstein för att fatta...fotboll är och förblir ett lagspel, funkar inte o tro att EN spelare ska fixa allt,
Så jag hoppas för Sveriges skull o för Portugals, bygg ett lag på 11 spelare, och våga säga emot
Zlatan o Ronaldo att bänka dom ibland, för att de andra ska tänka annorlunda...lovar er, första
de kommer känna...ojdå, ingen Zlatan, vad gör jag nu då.
Och detta är inte att jag inte gillar Zlatan eller så, utan ren fakta att fotboll är ett lagspel,
och det syns allt för väl när de förlitar sig på en spelare.

Tack för alla målen Zlatan som du gjort för Sverige + lite shownummer som du lyckats med
hoppas du kan anpassa dig till ett familjeliv nu, och jag skulle vilja se dig göra reklam för blöjor t.ex
där du byter blöja på en bebis....blöjan kan t.ex vara gul o blå och bytet kan ske i en Volvo

Tack o hej leverpastej Zlatan , Kim Källström, och målis Isaksson som va bäst igår.

ps. Haha, jo det stämmer nog Cherry, det var Bloody Mary som var tvungen att vinna Gulddivisionen,
lördagen va den sista den månaden så det fanns bara det loppet kvar, fanns en realistisk chans,
men då var jag tvungen att vinna och Larockma fick inte vara bland de tre har jag för mig,
kan säga såhär, segern var sötsur för jag är alltid ödmjuk mot vänner, och då va jag o Larockma
mkt bra vänner, vi pratades vid varje dag och jag kände mig faktiskt lite taskig, fick dåligt samvete
även fast det är det man strävar efter o vinna, men på det sättet kändes grymt....MEN,
tur att karma finns, jag vann ju 2 raka etapper då, detta va den andra så det va väl därför jag unnade honom o få vinna också....men karman rättade till det, etappen efter vann Larockma och den efter
denne också, så han fick precis som jag vinna 2 raka....för mig var det megastort, fanns så många
bra stall då....fast det gör det nu med, men det va såna som legat topp 3 ända sen man börja 2008
januari, stall som Lauvin och sen stall Näset o Spanarn, de finns än men har ju som jag, mkt IRL
så man har trappat ner....jag har 2 mål som morot....vann aldrig ett årgångslopp som Kriteriet eller
Derbyt, bara massa försök o finaler , så ett av dom är en dröm, sen skulle det va häftigt o vinna
Travzonen Open, även om loppet är ett lotteri o vet inte ngn liknelse IRL med det loppet,
men vore ballt o va Travzonens vinnare för en dag

Men vinner jag Derbyt först, då slutar jag nog sen, den är alla travälskares största seger/lopp...man får bara en chans varje etapp, hur häftigt vore det inte...tycker bara komma till final är stort.

Glad Midsommar o ha en bra sommar alla!!!!

dont drink and drive
Reply
Cherry Posted: 2016-06-23 14:32:56

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag håller med om det mesta där. Samtidigt finns det hur mycket som helst att säga om EM och svenska landslaget men ska försöka hålla det någorlunda kortfattat.

Tycker ändå vi har haft en del otur och taskig timing i ganska mycket. Visst har Zlatan gett oss mycket, men han har varit aktiv under en generation då vi inte haft särskilt många andra tongivande spelare. Vi hade ett mycket bättre lag 2002. Henke och Ljungberg var etablerade stjärnor och Zlatan var på väg upp. I det VM:et hade vi maxoflyt och det är många av spelarna som nämnt det som deras bittraste ögonblick, och det förstår jag.

Vad har vi nu? Seb Larsson har spelat tre raka matcher. Seb Larsson! Som spelat i ett bottenlag i Premier League hela säsongen och fan nött bänk mestadels! Hamrén har satsat på helt oprövade kort som Lewicki (iaf från början) när vi hade spelare som för fan är lagkaptener i Serie A. Nu fick iofs Ekdal chansen och jag tycker han gjorde det bra när han väl fick speltid.

Men ja, ett -94 tror jag inte jag får uppleva igen. Där hade vi inga världsstjärnor, men vi hade några på nivåer strax under och framförallt upplevde många spelare en formtopp. Massa vinnarskallar, en bra coach och framförallt en lagkänsla som man t.o.m som utomstående kunde se.

Idag har precis ALLT fokuserats på Zlatan. Det är väl naturligt att det blir så och jag har egentligen aldrig klagat på det. Han är trots allt den bästa vi nånsin haft, och den som säger nåt annat förstår sig helt enkelt inte på fotboll. Men det var nånting som slog mig innan EM och det var att media la i princip ALLT krut på att rapportera om honom. Det var Zlatan vart man än gick, och till slut måste sånt spegla av sig på truppen, även om de utåt sett alltid säger samma saker om att "det har känts bra i gruppen". Ingen är immun mot media och surret runt omkring. Det här svenska laget har så många gånger sett så handlingsförlamat ut och en del av det måste bara vara pga Zlatan, på ett eller annat sätt.

Men nu får det vara nog. Hoppas nya coachen kan göra nåt bättre.

Och förresten. If you drink and drive, you're an idiot...

..but if you make it home, you're a legend!
Reply
hogan Posted: 2016-06-24 10:01:19 Answer to: "Jag håller med om det mesta där. Samtidigt finns det hur mycket "

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Hahaha, fin slutkläm där

Ska också vara kortfattad,

håller med dig till 99.9% måste lämna 0.01% till mitt bättre vetande..haha

"Ha en Glad Midsommar

alla Trav o Sportentusiaster"
Reply
calle34 Posted: 2016-06-27 23:05:28

Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
Spelade en riskabel dubbel på svenska spel i dag Italien-Island satsade 700kr o det verkligen betalade tillbaka

Har torskat flera gånger tur måste finnas

::o
Reply
[ 1 ]